KATA MADAH 44#

7:51:00 AM

Assalammualaikum...





PERBUATAN ADALAH CERMINAN HATI
JIKA HATI DIPENUHI KEBAIKAN,
MAKA SIKAP DAN TINDAKAN AKAN BAIK,
BEGITU JUGA SEBALIKNYA


Ida suka dengan kata-kata ini. Itu betul..apa yang kita lakukan itu menunjukkan sikap dan hati kita sebenarnya.

Contoh mudah. Apabila memandu. Ada kereta yang memotong kita, atau pun yang bawa lambat. Kita pun cakap macam-macam kat pemandu tu. Lepas bila kereta kita lepas dari kereta itu, kita nak pandang serong.

Banyak sebenarnya perkara dalam seharian yang kita tidak sedar. Jadi cubalah banyakkan beristighfar agar kita dijauhkan sikap yang buruk

You Might Also Like

2 penggomen

  1. Tapi time memandu tu laaa kan menguji kesabaran kita..

    ReplyDelete
  2. Setuju juga dengan kata-kata tu.
    Tapi tulah kadang-kadang ada juga mood merudum terkeluar lah kata-kata yang tak sepatutnya huhuhuuu...

    ReplyDelete