6 CARA HILANGKAN SAKIT SENDI DENGAN BERKESAN

Assalammualaikum...

Sebelum itu kita kena tahu, sendi-sendi sebenarnya berfungsi untuk melicinkan pergerakan diantara pertemuan dua tulang. Sendi-sendi ada di bahagian bahu, pergelangan tangan,punggung, lutut,buku lali,dan jari kaki dan tangan. Terjadinya masalah sakit sendi adalah disebabkan oleh kecederaan pada ligamen atau tendon yang menyelaputi sendi. Sakit sendi juga berlaku apabila jika terdapat radang pada sendi seperti arthritis, osteoarthritis dan gout.



Sakit sendi ini selalunya berlaku pada golongan yang lebih berusia tapi tak mustahil boleh berlaku pada golongan muda yang tak jaga kesihatan dengan baik atau terlalu buat kerja-kerja berat.

Antara faktor berlakunya sakit sendi tulang ini ialah faktor umur, berat badan berlebihan, atlet atau alami masalah otot yang tidak kuat. 



Korang perlu tahu apabila usia kita telah melepasi 20 tahun ke atas tahap kekuatan tulang kita akan semakin berkurangan. Jadi semakin berusia kita semakin kurang daya kekuatan kita. Oleh itu tak hairanlan kalau mak ayah kita memang akan kerap rasa sakit lutut mahupun sendi diorang. Juga boleh berlaku pada golongan ibu muda sebab selepas melahirkan anak, banyak zat dalam badan akan berkurangan.

6 CARA HILANGKAN SAKIT SENDI DENGAN BERKESAN

1. Pemakanan yang seimbang


Sebenarnya bila semakin kita meningkat usia, tahap zat dan nutrisi makanan yang diperlukan semakin meningkat untuk menampung zat yang dah hilang. Sebab itu la pemakanan yang seimbang dan sihat sangat penting untuk semua golongan usia.

2. Kawal dan turunkan berat badan


Berat badan berlebihan akan menyebabkan tulang kita tidak dapat menampung berat badan kita. Akhirnya ia akan memberi tekanan pada sendi kita. Jadi pastikan kita mempunyai berat badan yang ideal dan cuba untuk turunkan berat badan dengan cara yang sihat.

3. Kurangkan melakukan kerja-kerja berat


Bagi mereka yang mempunyai sakit sendi yang kronik, selalunya doktor akan sarankan supaya kurangkan melakukan kerja-kerja berat. 

4. Ubat tahan sakit/suntikan



Jika ke klinik, doktor akan berikan ubat tahan sakit atau suntikan untuk redakan radang dan bengkak pada sendi.

5. Pembedahan


Jika seseorang tu dah tahap kronik doktor akan cadangkan supaya melakukan pembedahan.

6. Pengambilan supplement

Satu jurnal kajian saintifik bertajuk Scientific Evidence and Rationale for the Development of Curcumin and Resveratrol as Neutraceutricals for Joint Health (Int J Mol Sci. 2012; 13(4): 4202-4232.), dapat disimpulkan bahawa telah terbukti resveratrol boleh membantu:

- Mengekalkan dan memperbaiki fungsi dan struktur sendi.
- Mengurangkan faktor yang menjadi punca kepada penyakit berkaitan sendi.


Testimoni 1: Dulu kesian tengok ayah asyik bertongkat bila nak berjalan. Sejak pengambilan Vivix, dah boleh berjalan seperti biasa.



Testimoni 2: Badan terasa ringan selepas pengambilan Vivix, Nak solat pun dah tak rasa sakit lutut lagi.




Testimoni 3: Selepas sebulan pengambilan Vivix, dah takde rasa sakit lutut lagi.



Testimoni 4: Sekarang bangun pagi dah tak rasa sakit tumit lagi selepas pengambikan Vivix.



Testimoni 5: Bertahun-tahun sakit soft tissue injury akibat terjatuh. Tapi sekarang dah boleh bermain dengan anak-anak selepas pengambilan Vivix


Bagaimana Vivix shaklee ni membantu?


Dalam Vivix ni adalah antioksidan yang tinggi yang mengandungi resveratrol yang membantu mengatasi masalah keradangan ni dan secara tak langsung ia akan membantu mengurangkan sakit sendi ni.

Jangan lepaskan peluang dengan pembelian Twin Pack Vivix Shaklee.


Klik di sini untuk pembelian twin pack dengan segera




Sebarang pertanyaan dan pesanan boleh hubungi saya: 

(YOUR TRUSTED SHAKLEE INDEPENDENT DISTRIBUTOR)
Email : chintashoope@gmail.com
No Id: 1074293

*setiap pembelian anda wajib akan mendapat konsultasi percuma yang berterusan dari saya

1 comment:

Followers

social network

APDM SAPS