10:13:00 AM

SEGMEN PENCARIAN BLOGLIST BY OMBAK BERGIGI

by , in
Assalammualaikum...


klik pada bannner


5:09:00 PM

AL FATIHAH PADA ANAK-ANAK SYURGA TAHFIZ KERAMAT

by , in
Assalammualaikum...

Baru arini nak update blog.hahah. Lemau nya badan bulan ni nak menaip sebab cuaca yang panas sekarang ni.


Kecoh sejak beberapa hari ni pasal kebakaran yang berlaku di Pusat Tahfiz Keramat. Pada laporan 23 yang terkorban dan 3 orang yang tercedera.

Image result for al fatihah

Hari ini ada pula orang bagitahu yang kebakaran tu berlaku disebabkan perbuatan khianat budak-budak yang tak berpuas hati dan nak membalas dendam.

Paling sedih, suspek yang paling muda ialah budak berumur 12 tahun dan suspek-suspek tu semua tak bersekolah. Nak lagi sedih bila ada tu positif syabu. Allah...luruh rasa hati ni. Anak-anak yang masih muda sudah ada niat nak membunuh...balas dendam.

Tiba-tiba teringat pada kisah-kisah zaman Rasullulah s.a.w yang berusaha untuk melarang maksiat dan kemungkaran tapi ditindas..diseksa oleh kaum yang tak suka dengan perubahan yang berlaku.

Itu la manusia. Bila benda yang baik, memang susah nak terima..nak ikut. Ada kata-kata tu bila kita dah terlalu lama buat kejahatan, hati tu dah keras..tak leh nak terima apa-apa benda yang baik. Nauzubillah

Pada keluarga anak-anak syurga yang terkorban..takziah..al fatihah. Syurga la tempat mu anak-anak..

#sayu yang rasa hati ni sambil menaip..huhuu


4:44:00 PM

Segmen Paling Mudah Menang Hadiah Misteri

by , in
Assalamualaikum dan Hai semua.

Ini adalah Segmen paling mudah dan anda berpeluang menangi Hadiah Misteri. Iaitu berupa Wang Tunai dan Juga Barangan Eksklusif.

Tujuan Segmen ini diadakan adalah untuk menambah kenalan antara Blog Rin dan juga korang semua. Dan sempena Rin baru lancarkan Ashrin Food dan juga Butik. So hadiah pun adalah dari wang tunai dan barangan butik. Belum diupdate lagi barang-barang di blog n fb ni. So, nama pun hadiah misteri :)

Cara untuk menang?

Senang je. Tak perlu buat entry. Hanya perlu:

1. Follow Blog Rin Hijabist ni.
2. Like page facebook ASHRIN FOOD dan page RIN HIJABIST.
3. Komen di Shoutbox atau ruangan komen ni.

Dah. Setel. senang je kan :)

Tapi sekiranya anda nak buat Entry tentang ini, anda boleh copy entry ini dan letak di blog ajak rakan-rakan join. Dapatla markah bonus. :) Segment ini berjalan sehingga 1 Oktober sebab tarikh tu adalah launced untuk Ashrin Food.

Thanks all reader.

Segment bersama:
10:53:00 AM

CARA HILANGKAN KEBAS-KEBAS TANGAN DENGAN BERKESAN

by , in
Assalammualaikum...

Bila cuaca sejuk atau kita tidur dalam posisi yang salah, ini akan menyebabkan kita alami masalah kebas-kebas tangan, kaki dan sebagainya. Kita terasa macam ada yang mencucuk ke dalam kulit kita. Ada yang lebih teruk bila ada sesetengah orang yang alami masalah kebas tangan yang teruk dia pegang barang seolah-olah takde rasa apa-apa pada tangan.




Tahu tak ini sebenarnya salah satu simptom berkaitan dengan saraf yang dikenali denga nama Carpel Tunnel Sydrome. Dengan kata mudahnya, ini merupakan satu keadaan yang menyakitkan melalui tangan dan jari disebabkan oleh pemampatan saraf utama di mana ia melewati tulang carpal melalui satu bahagian di hadapan pergelangan tangan, bersama tendon flexor tangan.


Related image

Puncanya daripada masalah obesiti, diabetes, penyakit artritis, mereka yang pernah mengalami kecederaan di pergelangan tangan dan wanita hamil adalah antara peratus golongan tertinggi mengalami Carpel Tunnel Sydrome ni.

Selain itu kekurangan vitamin B12 dalam badan juga salah satu puncanya. Vitamin B juga membantu masalah yang berkaitan dengan saraf ni.

Rawatan bagi Carpel Tunnel Sydrome atau kebas tangan

1. Doktor selalunya akan mintak pesakit kurangkan aktiviti yang kerap menggunakan tangan. Bagi rehat la skit, so nak lebih baik mungkin doktor akan pakaikan anduh.

2. Suntikan anti radang bagi mengurangkan rasa bengkak dan sakit.

3. Pembedahan kecil di bahagian pergelangan tangan.

4. Pengambilan supplement

Testimoni 1: Selepas pengambilan Omega dah rasa kurang sakit sendi dan kebas tangan.




Testimoni 2: Selepas pengambilan Omega guard, bcomplex dan Vivix. Dah kurang rasa kebas tangan malah badan pun rasa semakin bertenaga. 


Bcomplex mengandungan vitamin B yang mencukupi untuk keperluan badan kesihatan saraf.

Omega guard minyak ikan yang kaya dengan EPA dan DHA yang juga bertindak sebagai antiradang

Vivix yang tinggi antioksidan membantu menjaga kesihatan keseluruhan badan termasukla kesihatan saraf

Klik di sini untuk pembelian dengan segera



Sebarang pertanyaan dan pesanan boleh hubungi saya:

(YOUR TRUSTED SHAKLEE INDEPENDENT DISTRIBUTOR)
Email : chintashoope@gmail.com
No Id: 1074293

*setiap pembelian anda wajib akan mendapat konsultasi percuma yang berterusan dari saya

5:30:00 PM

4 TIPS UNTUK ELAKKAN BERLAKUNYA MASALAH BUASIR

by , in
Assalammualaikum...

Bila kita kurang makan makanan yang berserat, sistem pembuangan kita akan alami masalah iaitu sembelit. Ramai orang yang alami masalah sembelit ni dan tak amik kisah bila ia menjadi bertambah teruk. Sembelit yang kronik ini akan menyebabkan berlakunya masalah buasir.




Buasir terjadi apabila berlaku regangan berulang kali ketika pergerakan usus dan masalah ini bertambah teruk sekiranya ada pula masalah sembelit. Pendarahan adalah gejala utama buasir dan hampir 70 peratus penghidapnya mengalami masalah pendarahan setiap kali membuang air besar.


Pengurus Negara Farmaseutikal Penjagaan Kesihatan Herba Himalaya, K Chandrasekaran berkata 

" Punca utama buasir disebabkan oleh tekanan meningkat dalam abdomen yang boleh menyebabkan saluran darah meregang dan bengkak kemusian menimbulkan pelbagai gejala, termasuk rasa gatal dan pendarahan yang banyak."


Image result for sembelit

Selain kurang makan makanan yang berserat, rakyat Malaysia ni sebenarya suka minum minuman yang berkafein orang kata nak bagi tenaga tapi sebenarnya kafein juga boleh menyebabkan masalah buasir ni begitu juga dengan teh. Sebab itu la Ida sangat sarankan korang supaya banyakkan minum air masak. Bukan air manis tau. Sekurang-kuranya 8 gelas setiap hari, lebih lagi bagus.



4 Tips perlu dielakkan dari berlakunya buasir

1. Banyakkan makan makanan yang berserat

Makanan yang  berserat membantu memudahkan sistem pembuangan kita supaya lebih lancar

2. Kurangkan makan makanan yang terlalu pedas

Maknan yang terlalu pedas membuatkan perut kita menjadi tak selesa. Bila ni berlaku mudah untuk kita mendapat sembelit. Jika bagi mereka yang ada buasir, ini boleh berlakunya masalah pendarahan

3. Banyakkan minum air masak

Pengambilan air yang mencukupi sangat penting untuk pengaliran sistem dalam badan kita menjadi lebih lancar

4. Lakukan senaman

Sedikit senaman setiap hari sebenarnya membantu membolehkan pembuangan kita menjadi lebih lancar.





Herblax sebagai julap lembut yang membantu mencuci usus kita yang tersumbat. Jadi siapa ada masalah sembelit teruk memang sangat sesuai.

Alfalfa complex membantu membuang toksin dalam badan. Sekaligus membantu juga dalam masalah pembuangan atau sembelit yang teruk. 


Testimoni 1: Dah kurang sembelit selepas pengambilan Herblax, baru perut rasa lebih selesa.



Testimoni 2: Dah takde masalah sembelit lagi selepas pengambilan Alfalfa dan lecithin. Kolestrol pun dah turun




Klik di sini untuk pembelian dengan segera




Sebarang pertanyaan dan pesanan boleh hubungi saya:

(YOUR TRUSTED SHAKLEE INDEPENDENT DISTRIBUTOR)
Email : chintashoope@gmail.com
No Id: 1074293

*setiap pembelian anda wajib akan mendapat konsultasi percuma yang berterusan dari saya


4:59:00 PM

"Giveaway Comel By Syahirah Valiant"

by , in
Assalammualaikum..


klik pada banner untuk join

Jom join giveazway Nuru ni, mana tahu rezeki korang nak dapat hadiah yang super duper comel ni :)




10:39:00 AM

6 CARA MENGATASI MASALAH BERAT BADAN YOYO

by , in
Assalammualaikum...

Mesti ramai yang alami masalah macam ni. Bila berat badan pada mulanya dah turun dengan banyak tapi selepas beberapa bulan naik balik lebih dari yang sebelumnya. Rasa tak best kan? Masa tu mula la rasa dah malas nak amik tahu bab turunkan berat badan ni, lantak la.




Tahu tak kenapa?

Itu namanya berat badan yoyo. Macam main yoyo la kejap naik..kejap turun. Menurut dr.Grace Judio-Kahl, MSc, ada banyak hal yang membuat berat badan seperti yoyo contohnya ketidakseimbangan neurotransmiter di otak, faktor hormon, protein dalam tubuh, atau kesalahan dalam diet. Tapi selalunya mereka yang ada masalah berat badan yoyo ni bila turunkan berat badan secara drastik.

Bila kita diet untuk kurus dengan cara kurangkan makan, atau tak makan, ia memberi badan kita 2 kesan yang sangat besar:-

1) Kandungan toksin makin pekat. Badan kita akan terus membina lemak untuk menjadikan organ-organ kita 'kebal toksin'. Hasilnya, kita akan naik berat badan dalam masa yang cepat.

2) Diet tak makan merosakkan otot. Bila otot rosak, lemak akan mudah terkumpul dalam badan kerana otot dan boleh dah nak bakar lemak dengan berkesan.



Related image


Lagi satu bila difikirkan secara logiknya. Bila seseorang tu dan dapat berat badan ideal selepas diet yang ketat. Die mula dah rasa malas nak jaga makan. Mula nak makan ikut suka hati je, sebab itu la berat badan tu mula naik. Malah berat bertambah lebih banyak berbanding dulu

6 CARA MENGATASI BERAT BADAN YOYO

1. Turunkan berat badan secara perlahan-lahan

Jangan terlalu drastik atau terlalu obses nak turunkan berat badan dengan cepat. Sebabnya semuani akan memudaratkan badan korang sendiri nanti

2. Makan makanan yang seimbang

Nak turunkan berat badan tak semestinya sampai tak boleh makan nasi langsung. Tapi korang kena makan makanan yang seimbang. Cukup zat dan nutrisi semua. Tengok piramid makanan, berat banyak  yang diperlukan dalam setiap hidangan

3. Jangan skip waktu makan

Ramai yang obses nak turunkan berat badan cepat ni mula taknak makan nasi. Nak skip makan. Actually semua ni tak membantu korang pun malah memudaratkan lagi. Tambah yang selalu skip sarapan tu. Tahu tak sarapan penting untuk kita memulakan kerja harian kita.

4. Buat senaman

Nak bersenam tak semestinya sampai kena pergi gym semua. Di rumah pun boleh. Masa korang tengah tengok tv, waktu nak masak pun boleh je nak bersenam. Senaman ringan pun dah ok, asalkan korang rasa berpeluh untuk bakar lemak

5. Siapkan diri

Maksud ida korang kena siapkan diri untuk target korang. Jangan terlalu ambil kisah apa orang cakap pasal berat badan kit yang boleh rosakkan semangat kita. Teruskan apa yang kita buat as long korang rasa happy..selesa dengan apa yang korang buat

6. Detox




Kerana detoks ni bukannya diet berlapar, tapi dengan membekalkan nutrien yang SEPATUTNYA dan SECUKUPNYA kepada tubuh kita. Pada masa yang sama, ia MEMBUANG TOKSIN dari tubuh kita.

Kita nak kurus tapi pemakanan kita tak seimbang jadi macam mana la kita nak tampung zat kemudian harinya. Bila dah tak tahan, makan tak ingat dunia. Memang la berat akan naik lagi banyak.


Cara Kuruskan Badan Dengan Betul Sambil Buang Toxin Dalam Badan from iReach HD on Vimeo.

Vivix membantu agar usus kita jadi lebih sihat dan berfungsi dengan baik.

Herblax sebagai julap lenbut yang membantu mencuci usus kita yang tersumbat. Jadi siapa ada masalah sembelit teruk memang sangat sesuai.

Peppermint ginger membantu kurangkan rasa kembung perut. Selalunya bagi mereka yang sukar membuang, perut akan mula rasa tak selesa. Makan pun tak lalu dan akan menyebabkan kembung perut. Peppermint ginger ni la yang akan membantu.

Alfalfa complex membantu membuang toksin dalam badan. Sekaligus membantu juga dalam masalah pembuangan atau sembelit yang teruk.

DTX complex merupakan vitamin untuk hati. Di mana ia membantu menyingkirkan segala toksin yang berada di hati dengan lebih berkesan.


Testimoni 1: Target tercapai bila berat badan turun sama seperti sebelum kahwin dulu


Testimoni 2: Kurus dengan cara sihat. Berat badan turun malah ukur lilit badan pun dah semakin mengecil.



Testimoni 3: Berat badan turun perut pun dah kempis!




Klik di sini untuk pembelian dengan segera




Sebarang pertanyaan dan pesanan boleh hubungi saya:

(YOUR TRUSTED SHAKLEE INDEPENDENT DISTRIBUTOR)
Email : chintashoope@gmail.com
No Id: 1074293

*setiap pembelian anda wajib akan mendapat konsultasi percuma yang berterusan dari saya
5:15:00 PM

6 KESAN TURUN BERAT BADAN SECARA MENDADAK

by , in
Assalammualaikum...

Kebanyakkan mereka yang ambil supplement kurus mengharapkan berat badan turun dengan cepat, dapat keputusan dengan cepat. Tapi tahu tak turun berat badan secara mendadak ni boleh mendatangkan kesan buruk terhadap badan kita sendiri.




Ada yang telah melakukan diet yang ketat, tahan perut, berlapar dan akhirnya badan jadi sangat letih dan tak bertenaga. Memang berat badan akan turun tapi bukankah semua ni menyeksa diri kita sendiri.

Bila kita berada dalam keadaan perut kosong, otak akan beri signal supaya kita ni makan secara berlebihan bila datang waktu kita nak makan. Kononnya nak ganti balik waktu makan kita sebelumnya.


Related image


Sebenarnya bila kita diet terlalu ketat bukan sahaja boleh jejaskan kesihatan kita malah menyebabkan berlakunya "yo-yo effect"




6 KESAN TURUN BERAT BADAN SECARA MENDADAK

1. Dehidrasi

Kebanyakkan orang bila makan baru nak minum air, saat haus baru nak minum air. Sedangkan badan kita ni sentiasa memerlukan air sebab setiap masa air akan keluar dari badan kita. Melalui air kencing, air liur dan sebagainya. 

2. Kurang nutrisi

Bila diet terlalu ketat menyebabkan banyak zat makanan kita tak amik dalam setiap sajian. Jadi badan kita ni kurang nutrisi, bila kurang nutrisi fungsi dalam badan kita pun jadi abnormal. Mudah rasa letih dan sebagainya.

3. Hormon tak seimbang

Bila kurang nutrisi dalam badan, fungsi badan akan jadi tak seimbang dan akan menyebabkan hormon badan kita jadi tak seimbang. Bagi perempuan boleh menyebabkan masalah period tak teratur.

4. Batu karang

Kita tak minum air yang mencukupi, jadi kita akan mula jadi kurang ke tandas. Bila bendasing yang ada dalam salur kencing kita tidak dikeluarkan, ini akan menyebabkan berlakunya masalah batu karang. Sekaligus boleh merosakkan buah pinggang kita sendiri. Fuh..seram

5. Pening kepala

Badan kurang air, kurang nutrisi dan akhirnya badan yang merana. Kita jadi letih, pening, tak bertenaga, muntah atau gastrik dan sebagainya.

6. Sembelit

Kurang minum air, kurang makanan berserat, kurang nutrisi ini menyebabkan kita akan alami masalah sembelit! Bahaya sebenarnya sembelit ni, kalau tak dirawat berkemungkinan boleh ada buasir tau!




1) Cinch Shake Mix

✔ Indeks glisemik yang rendah, sesuai utk penghidap kencing manis
✔ Rumusan yang diperkasa dengan LEUCINE : untuk memelihara otot semasa anda menurunkan berat badan
✔ Memberi faedah seperti mengambil makanan tetapi rasanyaseperti menikmati pencuci mulut

2) Cinch Tea Mix

✔ Penggalak tenaga semulajadi supaya kurang letih apabila anda sedang berdiet.
✔ Ditambah dengan taurina untuk meningkatkan tenaga dan ketahanan badan.
✔ Pilihan terbaik untuk menggantikan minuman kopi, soda dan manisan utk kecergasan tubuh badan

3) Lecithin

✔ Bertindak sebagai pemecah lemak dan kolestrol.
✔ Menghalang obesiti. Pengamblan maksimum dos untuk Lecithin membantu dalam pelangsingan tubuh badan
✔ Meringankan sembelit~ ia melembapkan usus dan meleraikan toksin dari usus.
✔ Mencantikkan kulit dan otot -ia membentuk membran sel, melembabkan dan menghaluskan kulit untuk kulit yang cantik

4) Herb Lax

✔ Pembersihan najis yang tersekat
✔ Merangsang usus untuk mempercepatkan proses pembersihan secara lembut pada najis yang tersekat atau tersimpan lama dalam usus.
✔ Membantu masalah sembelit
✔ Mengempiskan perut.


Testimoni 1: Dalam masa 2 minggu masalah berat badan mak yang berlebihan dah selesai. Turun sebanyak 1.8kg, bayangkan kalau sebulan?


Testimoni 2: Berat badan turun dari 68kg ke 66.5 kg! Almost 2kg yang turun. Berat badan turun skit demi sedikit tanpa perlu ikat perut. 






Klik di sini untuk pembelian dengan segera




Sebarang pertanyaan dan pesanan boleh hubungi saya:

(YOUR TRUSTED SHAKLEE INDEPENDENT DISTRIBUTOR)
Email : chintashoope@gmail.com
No Id: 1074293

*setiap pembelian anda wajib akan mendapat konsultasi percuma yang berterusan dari saya
8:47:00 PM

PROMOSI MENARIK SEPANJANG SEPTEMBER 2017

by , in
Assalammualaikum...

Baru sempat nak update blog hari ni, setelah seminggu menyepi. Rasa takde mood..ke laut je mood ni nak menaip. Cuaca plak panas je, berpeluh rasa walaupun kipas atas kepala je. Tiap-tiap hari mesti nak buka aircond bila masuk petang. Bahang semacam je.


Jadi berkesempatan ni juga Ida ucapkan Selamat Hari Raya Aidiladha kat korang. Tahun ni kami takde buat korban, inysaallah tahun depan. Daging korban pun tak dapat sangat dari jiran-jiran. Kalau tahun lepas banyak je.

So dengan ni juga Ida nak kongsikan dengan korang promosi menarik sepanjang September ni


Dengan pembelian THE RADIANT 4 set ni korang akan dapat RM60 VOUCHER.

Korang boleh redeem setiap RM20 voucher dengan pembelian RM100 pada kemudiannya dalam 1 resit.

Kalau korang buat pembelian RM100 ke atas so boleh tolak dengan voucher RM20. Jimat kan. 


Voucher ni expired pada 15 oktober nanti

Nak dapatkan set ni boleh terus klik kat bawah ni

Klik di sini untuk pembelian dengan segera



Sebarang pertanyaan dan pesanan boleh hubungi saya:

(YOUR TRUSTED SHAKLEE INDEPENDENT DISTRIBUTOR)
Email : chintashoope@gmail.com
No Id: 1074293

*setiap pembelian anda wajib akan mendapat konsultasi percuma yang berterusan dari saya


Followers