Pages

Saturday, September 9, 2017

6 CARA MENGATASI MASALAH BERAT BADAN YOYO

Assalammualaikum...

Mesti ramai yang alami masalah macam ni. Bila berat badan pada mulanya dah turun dengan banyak tapi selepas beberapa bulan naik balik lebih dari yang sebelumnya. Rasa tak best kan? Masa tu mula la rasa dah malas nak amik tahu bab turunkan berat badan ni, lantak la.




Tahu tak kenapa?

Itu namanya berat badan yoyo. Macam main yoyo la kejap naik..kejap turun. Menurut dr.Grace Judio-Kahl, MSc, ada banyak hal yang membuat berat badan seperti yoyo contohnya ketidakseimbangan neurotransmiter di otak, faktor hormon, protein dalam tubuh, atau kesalahan dalam diet. Tapi selalunya mereka yang ada masalah berat badan yoyo ni bila turunkan berat badan secara drastik.

Bila kita diet untuk kurus dengan cara kurangkan makan, atau tak makan, ia memberi badan kita 2 kesan yang sangat besar:-

1) Kandungan toksin makin pekat. Badan kita akan terus membina lemak untuk menjadikan organ-organ kita 'kebal toksin'. Hasilnya, kita akan naik berat badan dalam masa yang cepat.

2) Diet tak makan merosakkan otot. Bila otot rosak, lemak akan mudah terkumpul dalam badan kerana otot dan boleh dah nak bakar lemak dengan berkesan.



Related image


Lagi satu bila difikirkan secara logiknya. Bila seseorang tu dan dapat berat badan ideal selepas diet yang ketat. Die mula dah rasa malas nak jaga makan. Mula nak makan ikut suka hati je, sebab itu la berat badan tu mula naik. Malah berat bertambah lebih banyak berbanding dulu

6 CARA MENGATASI BERAT BADAN YOYO

1. Turunkan berat badan secara perlahan-lahan

Jangan terlalu drastik atau terlalu obses nak turunkan berat badan dengan cepat. Sebabnya semuani akan memudaratkan badan korang sendiri nanti

2. Makan makanan yang seimbang

Nak turunkan berat badan tak semestinya sampai tak boleh makan nasi langsung. Tapi korang kena makan makanan yang seimbang. Cukup zat dan nutrisi semua. Tengok piramid makanan, berat banyak  yang diperlukan dalam setiap hidangan

3. Jangan skip waktu makan

Ramai yang obses nak turunkan berat badan cepat ni mula taknak makan nasi. Nak skip makan. Actually semua ni tak membantu korang pun malah memudaratkan lagi. Tambah yang selalu skip sarapan tu. Tahu tak sarapan penting untuk kita memulakan kerja harian kita.

4. Buat senaman

Nak bersenam tak semestinya sampai kena pergi gym semua. Di rumah pun boleh. Masa korang tengah tengok tv, waktu nak masak pun boleh je nak bersenam. Senaman ringan pun dah ok, asalkan korang rasa berpeluh untuk bakar lemak

5. Siapkan diri

Maksud ida korang kena siapkan diri untuk target korang. Jangan terlalu ambil kisah apa orang cakap pasal berat badan kit yang boleh rosakkan semangat kita. Teruskan apa yang kita buat as long korang rasa happy..selesa dengan apa yang korang buat

6. Detox




Kerana detoks ni bukannya diet berlapar, tapi dengan membekalkan nutrien yang SEPATUTNYA dan SECUKUPNYA kepada tubuh kita. Pada masa yang sama, ia MEMBUANG TOKSIN dari tubuh kita.

Kita nak kurus tapi pemakanan kita tak seimbang jadi macam mana la kita nak tampung zat kemudian harinya. Bila dah tak tahan, makan tak ingat dunia. Memang la berat akan naik lagi banyak.


Cara Kuruskan Badan Dengan Betul Sambil Buang Toxin Dalam Badan from iReach HD on Vimeo.

Vivix membantu agar usus kita jadi lebih sihat dan berfungsi dengan baik.

Herblax sebagai julap lenbut yang membantu mencuci usus kita yang tersumbat. Jadi siapa ada masalah sembelit teruk memang sangat sesuai.

Peppermint ginger membantu kurangkan rasa kembung perut. Selalunya bagi mereka yang sukar membuang, perut akan mula rasa tak selesa. Makan pun tak lalu dan akan menyebabkan kembung perut. Peppermint ginger ni la yang akan membantu.

Alfalfa complex membantu membuang toksin dalam badan. Sekaligus membantu juga dalam masalah pembuangan atau sembelit yang teruk.

DTX complex merupakan vitamin untuk hati. Di mana ia membantu menyingkirkan segala toksin yang berada di hati dengan lebih berkesan.


Testimoni 1: Target tercapai bila berat badan turun sama seperti sebelum kahwin dulu


Testimoni 2: Kurus dengan cara sihat. Berat badan turun malah ukur lilit badan pun dah semakin mengecil.



Testimoni 3: Berat badan turun perut pun dah kempis!




Klik di sini untuk pembelian dengan segera




Sebarang pertanyaan dan pesanan boleh hubungi saya:

(YOUR TRUSTED SHAKLEE INDEPENDENT DISTRIBUTOR)
Email : chintashoope@gmail.com
No Id: 1074293

*setiap pembelian anda wajib akan mendapat konsultasi percuma yang berterusan dari saya
10:39:00 AM / by / 6 Comments

6 comments:

  1. i pun risau org ckp i makin berisi sekarang ni..huhu..hemmm

    ReplyDelete
  2. Berat bdan pun ada yoyo...sy stakat nih turun tp sket sket la..xpela perlahan lahan asal selamat..xnak berat badan yoyo

    ReplyDelete
  3. Banyak jugak tips nya. Tapi itulah orang kata. Nak 'suruh' diet ni mmg senang. Tapi.. kalau nak 'diet'.. perghh.. banyak halangan dia! huhu T_T

    Anyway, Assalammualaikum dan haii! :D
    Untuk pengetahuan awak, Nisha sudah tag awak untuk satu segmen ya <3
    Segmen itu sangat simple dan ada hadiah yang merupakan hadiah misteri serta wang. B)
    Jemputlah join yaa bila ada masa nanti ^^
    Lagi ramai lagi meriah! hehe :*

    http://hadiahbintangjatuh.blogspot.my/2017/09/segmen-paling-mudah-menang-hadiah.html

    ReplyDelete
    Replies
    1. hahaha.betul tu..kena kuat semangat..kalau semngat goyang..diet pun goyang la

      Delete