PULIHKAN KENCING MANIS DENGAN BERKESAN SEBELUM TERLAMBAT

5:23:00 PM

Assalammualaikum...

Banyak sebenarnya simptom awal penyakit kencing manis ni yang berlaku tanpa kita sedar. Ini kerana simptomnya mungkin kita anggap seperti biasa contohnya kerap berasa letih dan sebagainya.



Kencing manis ni terbahagi kepada 2 jenis iaitu:

1. Kencing Manis Jenis 1 - "Insulin Dependent Diabetes Mellitus" (bergantung pada Insulin)

- Biasanya berlaku pada kanak-kanak dan remaja.
- Biasanya badan tidak dapat menghasilkan insulin.
2. Kencing Manis Jenis 2 - "Non-Insulin Dependent Diabetes Mellitus" (tidak bergantung pada insulin)

- Jenis yang paling biasa ditemui. Lebih daripada 90% penghidap diabetes adalah dari Jenis 2.

- Biasanya dihidapi oleh orang yang berumur dan berat badan berlebihan.

- Biasanya sel-sel badan tidak bertindak balas dengan baik terhadap insulin atau insulin yang dihasilkan tidak mencukupi.

Related image

Selalunya kencing manis ni boleh berlaku atas sebab keturunan, pemakanan dan sebagainya. Pendek kata kena jaga kesihatan dengan baik untuk elakkan dari sebarang penyakit.

Kencing manis ni boleh dirawat dengan lebih mudah jika dapat dikesan dengan lebih awal. Keadaan akan lebih memburukkan bila kencing manis ni orang kata dah tahap kena potong kaki.

Luka menjadi hitam keungguan, kira memang sampai berbau busuk. Itu yang sangat merisaukan jika seseorang tu ada penyakit kencing manis tahap kritikal.

PULIHKAN KENCING MANIS DENGAN BERKESAN??


Antara cara pulihkan kencing manis dengan berkesan ialah dengan pengawalan pemakanan, menjalankan gaya hidup yang sihat dan mengawal berat badan.

Paling susah kebanyakkan pesakit kencing manis mahupun orang biasa seperti kita ni ialah unuk mengawal pemakanan. Tak boleh tengok makanan kegemaran memang nak bedala je. Bukan sikit pula tu. Bila makan tak terkawal, berat badan akan bertambah. Ini akan mengundang pada risiko penyakit lain pula.

Vivix salah satu supplement yang dapat membantu pulihkan kencing manis dengan berkesan sebelum terlambat. Ini kerana di dalam Vivix mengandungi satu bahan utama yang dipanggil Resveratrol. Bahan yang terdapat dari mana-mana makanan yang mengandungi antioksida yang tinggi.


Resveratrol di dalam Vivix membantu meningkatkan sensitiviti tubuh terhadap hormon insulin. Rintangan insulin adalah satu daripada faktor penyumbang utama diabetes dan jika sensitiviti tubuh terhadap insulin dapat ditingkatkan, kita boleh mengurangkan diabetes.

Apabila tubuh kita hilang sensitiviti terhadap insulin, tubuh akan keluarkan lebih banyak insulin untuk mengawal aras gula dalam darah. Jadi resveratrol pula mampu meningkatkan sensitiviti tubuh kita terhadap insulin oleh itu mengurangkan amaun insulin yang diperlukan untuk mengawal aras gula darah.

Resveratrol juga mengaktifkan enzim yang sangat berkuasa dalam tubuh kita. Untuk mencegah atau menyembuhkan diabetes, satu enzim iaitu dikenali sebagai enzim SIRT1 mestilah di aktifkan yang mana enzim ini bertanggungjawab terhadap rembesan hormon insulin dan tahap sensitivitinya.




Sebenarnya tak kisah macam mana pun, kita boleh cari ikhtiar untuk kesihatan yang lebih baik. Sampai bila nak tahan hanya bergantung pada ubat-ubatan sahaja. Boleh cari alternatif lain sebelum terlambat.

Klik di sini untuk pembelian segera



Sebarang pertanyaan dan pesanan boleh hubungi saya:

(YOUR TRUSTED SHAKLEE INDEPENDENT DISTRIBUTOR)
sms/whatsapp 0174636210
Email : chintashoope@gmail.com
No Id: 1074293

*setiap pembelian anda wajib akan mendapat konsultasi percuma yang berterusan dari saya

You Might Also Like

2 comments

Followers

TRAVEL DESTINATION

GRUP MAMA BLOGGERS MALAYSIA (GMBM)

GRUP MAMA BLOGGERS MALAYSIA (GMBM)