7 TIPS RAHSIA CANTIKKAN MUKA TANPA MEKAP

Assalammualaikum...

Semua orang memang cantik dan pasti ramai yang suka kalau muka nampak cantik walaupun tanpa pakai makeup atau secalit bedak pun. Kira kalau bangun tidur ke..keluar kedai ke sama je muka. Nampak berseri, cantik dan bersih.



Bukan sahaja wanita yang bekerjaya yang memang selalu berada di luar malah kami sebagai surirumah ni pun nak nampak cantik juga.hehehe.

Image result for tips serikan muka tanpa makeup

7 TIPS RAHSIA CANTIKKAN MUKA TANPA MEKAP


1. Menjaga kebersihan muka. Jadi bagi yang memang selalu keluar rumah bermakeup tu pastikan sentiasa bersihkan makeup dengan betul. Jangan sampai ada tertinggal sisa makeup pun. Kalau ada yang tertinggal tu akan menyebabkan pori muka kita tersumbat dan nanti mula la akan naik seketul jerawat. 

Macam Ida kalau travel, pergi berjalan ke nak berhenti solat memang sentiasa bawa tisu basah kalau nak bersihkan muka. Ida tak pakai makeup macam blusher semua tapi pakai krim,foundation dan bedak. So kalau tak bersih memang akan naik jerawat.

2. Banyakkan minum air. Sebaiknya jangan la tunggu haus baru nak minum air. Setiap sejam tu boleh la minum segelas air. Elak badan kita hidrasi. Bila badan kurang air, kulit muka kita pun akan kurang air dan menjadi kering.

3. Buat masker. Dah banyak tips tradisional nak buat masker ni. Nak guna buah-buahan ke..yogult, madu, putih telur, semua boleh. Selalu pun takpe kalau masker ni. Kalau scrub, buat 2hari sekali jangan selalu pula kang nipis kulit.

4. Tidur yang mencukupi sebenarnya sangat penting. Bukan sahaja untuk kesihatan malah untuk kulit. Jangan terlalu kerap sangat tak cukup tidur. Bila tak cukup tidur, badan akan jadi letih. Kulit muka pun akan nampak kusam.

5. Melakukan senaman sekali sekala. Mungkin boleh dilakukan pada hujung minggu. Ini untuk aktifkan segala fungsi dalam badan kita agar dapat berfungsi dengan baik. Badan pun akan rasa lebih segar.

6. Senyum. Rajinkan la diri tu untuk senyum, jangan selalu sangat bermasam muka. Kalau ada masalah, stress sekali pun cuba la senyum.hehehe

7. Pengambilan supplement. Makanan tambahan juga sebenarnya membantu untuk cantikkan muka kita. Ia sebenarnya membantu agar dapat memperbaiki apa yang kurang dalam badan kita.


Contohnya pengambilan Vitamin C. Ia menghasilkan kolagen pada kulit agar dapat membantu melindungi kulit kita dari radikal bebas. Malah memberikan peredaran darah yang baik serta berikan tona yang sekata dan elakkan sunburn.



Vitamin C Shaklee dinamakan sustained release kerana mempunyai kuasa untuk bertahan selama 5 jam dalam badan dengan melepaskan 100 mg setiap sejam

Maka 1 biji=500 mg= tahan 5 jam
.
Berbeza dengan jenama lain yang serta-merta singkirkan vitamin C melalui buah pinggang. Kerana badan kita hanya mampu menyerap 100 mg vitamin sahaja dalam satu masa.
Selebihnya akan dibuang melalui air kencing

Sebab itu, ramai mendapati vitamin C supplements tak mampu cantikkan kulit pun KECUALI JENAMA SHAKLEE!!

Tapi berapa harga vitamin C ni??? Mahal ke??
Jangan risau!! Tak mahal langsung!!

1 botol vitamin c ada 180 biji, tahan 6 bulan


Klik di sini untuk order segera



Sebarang pertanyaan dan pesanan boleh hubungi saya:

(YOUR TRUSTED SHAKLEE INDEPENDENT DISTRIBUTOR)
sms/whatsapp 0174636210
Email : chintashoope@gmail.com
No Id: 1074293

*setiap pembelian anda wajib akan mendapat konsultasi percuma yang berterusan dari saya

No comments:

Post a Comment

Followers

social network

APDM SAPS