PENGALAMAN PERTAMA MENJADIKAN KITA TERUS MAJU

Assalammualaikum..

Pengalaman pertama dalam hidup kita menjadi punca kita terus up ke atas dan menjadi inspirasi kepada orang lain..

Betul tak?




Pengalaman kita jatuh terduduk..takde siapa yang menolong menjadikan kita lebih kuat..terus bangkit dan akhirnya berjaya..kemudian kisah kita dikongsikan kepada orang lain..Kita menjadi sumber inspirasi diorang pula utk berjaya..

Contoh terdekat..anak-anak..

Apa yang kita lakukan anak-anak akan ikut..apa yang dilihat..apa yang dia dengar..kerana apa? Sebab kita la sumber inspirasi diorang..guru yang paling dia akan selalu bersama..

Sebab itu la..sentiasa berhati-hati dengan apa yang kita cakap..Tahu kan kata mak ayah ni satu doa..

Sama juga dengan pengalaman menyusukan anak. Pengalaman Ida menyusukan Asyraf dulu macam-macam ada. Susu kurang, anak nursing strike, muntah susu, ruam..macam-macam. Tapi alhamdulillah berkat doa dan sabar dapat juga susukan sehingga 2 tahun.

Pengalaman pertama susukan Asyraf pantang makan seafood sebab dia alergik. Susu lembu tak boleh minum dan doktor kata kena bagi susu selain susu lembu. Alergik die naik merah..sampai bernanah..

Sebab itu la time Aqil buat benda yang sama. Tapi alhamdulillah Aqil takde alergik tapi Ida masih tak berani takut jadi macam Asyraf dulu.

Dan pengalaman menyusukan anak ini la Ida kongsikan pula pada kawan2 supaya menjadi lebih kuat , teruskan penyusuan susu ibu. insyaallah..ida boleh..korang pun boleh

2 comments:

Followers

social network

APDM SAPS