SELAMAT HARI GURU

Assalammualaikum...

SELAMAT HARI GURU!

Khas untuk semua guru-guru didunia tak kisah yang sah atau tidak. Apa yang tak sah? Macam Ida la, cikgu untuk anak-anak yang tak ada sijil pengiktirafan.hehehe.


Cakap psal cikgu-cikgu, Dah tak ingat semua sebenarnya. Sebabnya Ida ni pindah-pindah sekolah masa sekolah rendah la. Sekolah menengah je kekal sampai habis.

Seingat Ida la dulu nama sekolah Ida

Sekolah Cina..tak ingat nama sekolah.hehehe
Sekolah Rendah Seri Petaling
Sekolah Kebangsaan Jitra 2
Sekolah Menengah Agama Darusaadah
Kolej PTPL Shah Alam

Tadika pun tak ingat sebab sekolah tadika cina juga.heheh

Psal sekolah cina jangan cakap la..boleh cakap skit2 je. Kalau orang cina sembang faham la skit tapi tak pandai nak jawab. Sebab sekolah cina nenek Ida cina Muallaf..alhamdulillah..

Sekolah cina dulu ingat skit2 je kawasan sekolah die. Memang ada je kelas agama. Paling ingat masa pendidikan jasmani. Pkai seluar pendek hijau. Seksi gitu.hehehe. Makan memang rasanya tak beli kot kat kantin die.Tak ingat dah.

Jiran pun dengan orang cina, siap jadi kawan baik lagi. Ajak die main dalam rumah. Tak ingat dah rupa die,diorang ada anjing 2ekor. Masa tu kat Port Dickson.

Kalau cakap psal zaman sekolah-sekolah dulu memang tak habis. Ada je benda yang kelakar.

Ok apa2 pun

SELAMAT HARI GURU SEMUA!

3 comments:

  1. selamat hari guru dan warga pendidik.. Semoga mereka diberi kesejahteraan kesihatan ya.. :)

    Blogwalking sini, jemput singgah baca artikle ini ye

    Bina Blog Berkualiti site...

    ReplyDelete
  2. Semoga Allah merahmati guru-guru semua. Tak terkira jasa guru. Selamat hari guru!

    ReplyDelete

Followers

social network

APDM SAPS