6 TIPS HILANGKAN SELULIT,ELAK KULIT NAMPAK MACAM PETA ASIA,APA NAK BUAT?

3:27:00 PM

Assalammualaikum..

Selulit ni bukan sahaja berlaku pada orang yang berisi tapi orang kurus pun boleh ada. Bukan mudah nak hilangkan selulit ni kerana ia merupakan penimbunan lemak di bahagian dalam lapisan kulit di atas otot yang berwarna putih.



Selulit ni selalunya berlaku pada ibu mengandung. Ni kerana regangan kulit berlaku sebab anak di dalam perut semakin membesar. Selain itu ia disebabkan oleh gaya pemakanan,gaya hidup tak sihat,pakaian dalam terlalu ketat dan penurunan berat badan yang terlalu drastik.


6 TIPS HILANGKAN SELULIT

1. Elakkan minuman kafein kerana ia akan menyebabkan kulit menjadi kering.

2. Sapu dengan minyak kelapa dara (VCOA).

3. Rajin bersenam. Melakukan senaman di bahagian-bahagian tertentu boleh mengurangkan masalah selulit.

4. Sapu dengan losyen atau pelembap kulit. Sapu selepas mandi sebab time ni pori-pori kulit akan terbuka so penyerapan akan lebih berkesan

5. Pemakanan yang seimbang. Banyakkan makan buah-buahan yang membantu kurangkan masalah selulit seperti bluberry,betik,lemon dan nenas. Malah makan sayur-sayuran yang mengandungi serat yang tinggi.

6. Scrub kopi. Ni Ida pernah bagitahu entry lepas selain membantu mencantikkan kulit dan kurangkan jerawat ia juga membantu untuk hilangkan selulit. Sila klik di sini



sumber: http://www.wom.my/



Mana la boleh tahan tengok kulit dah macam peta asia. Malu rasa nak tunjuk kat suami. Tak boleh jalan dengan cara tradisional kita buat cara moden. Apa susah zaman sekarang ni semua ada..

Nak order? sila klik


Sebarang pertanyaan dan pesanan boleh hubungi saya:

NURUL AQIDAH AZAHAR
(YOUR TRUSTED SHAKLEE INDEPENDENT DISTRIBUTOR)
sms/whatsapp 0174636210
Fanpage : Mummysupplementshop
Email : Aqidgirl_88@yahoo.com


*setiap pembelian anda wajib akan mendapat konsultasi percuma yang berterusan dari saya.

You Might Also Like

2 comments

Followers

TRAVEL DESTINATION

GRUP MAMA BLOGGERS MALAYSIA (GMBM)

GRUP MAMA BLOGGERS MALAYSIA (GMBM)