DIY SCRUB KOPI UNTUK CANTIKKAN KULIT

3:04:00 PM

Assalammualaikum...

Dah lama Ida tengok citer korea dalam Star King diorang tunjuk scrub kopi untuk cantikkan kulit. Ida pun jadi teruja la sebab memang Ida kat rumah minum kopi kadang-kadang.



Simpan punye simpan dah terlupa buang camtu je. So beberapa hari lepas Ida amik uncang kopi yang telah digunakan dan Ida koyakkan dan letak atas piring. Bagi die kering dan Ida blender..Actually korang kalau nk beli serbuk kopi pun boleh. Tapi Ida yang sedia ada kat rumah. Yang telah digunakan untuk buat air kopi untuk en suami. Jimat la dari membuang saja kan...

Orang Korean tu buat hanya dengan serbuk kopi, scrub kat kulit dan basuh. Tapi ni Ida terjumpe la dengan cara lain boleh buat scrub kopi ni



DIY SCRUB KOPI

1. SERBUK KOPI + AIR BIASA

2. SERBUK KOPI + MADU

3. SERBUK KOPI + MINYAK KELAPA DARA


Kebaikan scrub kopi untuk kecantikan kulit


1. Menanggalkan sel kulit mati dan baiki kulit yang rosak.
2. Kaya dengan antioksidan
3. Hilangkan masalah bau badan
4. Melembapkan kulit
5. Hilangkan bekas jerawat dan noda hitam aka blackhead.
6. Hilangkan selulit
7. Sebagai perlindungan sinar UVA dan UVB

So jom la kita buat..bagi yang memang selalu minum kopi tu dari korang buang uncang kopi tu, apa kata buat scrub...kulit pun jadi lembut je..betul...

SELAMAT MENCUBA!

You Might Also Like

4 comments

  1. wah !! boleh try nih nanti.. hee~ kebetulan memang tengah carik pasal scrub organic.. thanx tau..

    ReplyDelete
    Replies
    1. betul2 i tadi pagi bru try skrub kopi + air mmg tbaik...bila dibiarkan pehhhhh kulit tegang btl mcm guna skrub gel plak...lps cuci kulit terasa licin & lembut bak kulit baby pla...huhhuhuhuuu tlebih excited plak...kikikikiii...

      Delete
    2. wah...terbaik...tapi jgn buat sllu..sminggu 2 kali pun ok

      Delete

Followers

TRAVEL DESTINATION

GRUP MAMA BLOGGERS MALAYSIA (GMBM)

GRUP MAMA BLOGGERS MALAYSIA (GMBM)