REVIEW: SHIELD TOWEL

8:51:00 AM

Assalammualaikum..

Perasan tak kadang kala tuala yang kita beli di kedai ada pelbagai jenis kain. Malah ada jenis kain walaupun harga mahal masih tak dapat menyerap air dengan baik. Malah ada juga warnanya akan menjadi luntur.

Ida nak memperkenalkan tuala antimikrob yang sesuai dengan penggunaan seharian kita di rumah. Tuala dari Shield ini memberikan kesan pembersihan dan kering lebih cepat berbanding tuala lain di pasaran.

Kain jenis buluh ini memberikan keselesaann yang sangat baik dengan bahan yang dapat menghilangkan bakteria sehingga 99.9% supaya kita dapat merasakan tuala kita menjadi lebih bersih selepas dicuci.

Kenapa perlu memilih Shield Towel ?


1. Diperbuat daripada High Quality Bamboo fiber

2. Extra Ketebalan

3. Penyerapan yang tinggi

4. Antibakteria, Antivirus, Antifungal

5. Elak dari penyakit pernafasan

6. 99.9% perlindungan jangka hayat

7. Certified Formulation dari UK Lab

8. Advanced Ag+(Silver) Technology di Europe

9. Lembut disentuh, lebih sesuai untuk kulit.

10. Elak dari kegatalan dan untuk kulit sensitif.


Fabrik terasa sangat lembut seperti kain sutera serta menyerap dengan baik. Sifatnya antibakteria sangat dijamin bersih. Selalunya mana-mana tuala yang biasa digunakan, ia mudah menyerap bakteria jadinya kita perlu basuh selepas 2 kali menggunakannya dan boleh menyebabkan ia berbau dan akan  menghasilkan jerawat pada kulit badan kita.


Tuala biasa menjadi kering dan hilang kelembutan dan gebu bila terlalu kerap dicuci. Lebih masa, tuala ini menjadi kurang menyerap, lebih kasar apabila disentuh, dan secara amnya lebih hapak.


Serius tuala ni memang sangat lembut, tak rasa gatal langsung. Sesuai sangat la siapa yang ada masalah kulit sensitif tambah-tambah lagi kalau kanak-kanak kan.


Nak dapatkan tuala ni boleh jenguk FB page diorang ok.
Check in their FB : Shield Towel

You Might Also Like

12 penggomen

  1. Itulah kadang beli tuala tapi xbest sebab kain dia xberapa nak serap air. Boleh try beli tuala nampak berkualiti dan selesa.

    ReplyDelete
  2. Yeah, this kinda towel is very good. Texture dia pun soft sgt. Thank you for sharing your review, babe.

    ReplyDelete
  3. Ok. Rawlins memang perlukan tuala nie sebab memang kulit sensitif. Thanks sebab rekomen.

    ReplyDelete
  4. Menarik juga ye towel dah Shield Towel ni, siap buat dari Bamboo Fiber. Pernah dengan this fabric bagus bah! Boleh la cuba tuala ni kan..

    ReplyDelete
  5. I need this towel too, its suitable for my sensitive skin and the material is so soft.

    ReplyDelete
  6. bileh cari tuala ni.. kebetulan kulit mmg sangat sensitive.. menarik juga ni

    ReplyDelete
  7. Bagus taual fiber serap air ni. Cepat kering badan. Nampak lembut dan selesa je

    ReplyDelete
  8. Bagus tuala macam ni serap air, kalau nak baeli tuala memang kena beli yang serap air. Banyak kat pasaran tak serap air

    ReplyDelete
  9. menarik juga tuala ni.... ada setengah tuala yang di jual kadang langsung tak serap air... igt nak try tuala jenis macam ni

    ReplyDelete
  10. Bagusnye sesuai untuk kulit sensitif. Boleh tengok fb diorang nanti

    ReplyDelete
  11. Seems like the perfect towel for people with sensitive skin like me, I need to order one

    ReplyDelete
  12. Bagus klu ada tuala yg metesap air, tak mcm tuala yg ada dijual mng tak serap air, susah nak cari yg sesuai

    ReplyDelete