RESEPI DALGONA COFFEE VIRAL

10:32:00 AM

Assalammualaikum...

Semenjak musim PKP ni, masing-masing kena duduk rumah macam-macam resepi yang keluar. Beberapa minggu lepas keluar resepi ala-ala orang Korea iaitu Dalgona Coffee. Dalam socmed tu penuh dengan orang kongsikan diorang buat dalgona coffee ni. Ida? Tak mudah sangat nak terpengaruh..hahaha



Ida tak buat pun so di sini Ida kongsikan je dengan uolls. Nak minum sekali sekala tu boleh la..jangan ketagih pula. Nanti tahap gula naik baru tau! Still keep makanan healthy okay!

RESEPI DALGONA COFFEE VIRAL


Bahan-bahan :

  • Serbuk kopi/Nescafe
  • Susu segar
  • Gula ( 4sudu kecil )
  • Air panas ( 4 sudu kecil )
  • Ais (pilihan)
Cara-caranya:

1. Ambil bekas dan campurkan 3 sudu kecil serbuk kopi, 4 sudu kecil gula , 4 sudu kecil air panas dan pukul dengan whisk utensil/mixer sehingga pekat dan likat.

2. Letakkan ais ke dalam gelas jika uolls suka sejuk atau boleh minum terus bersama susu segar


SELAMAT MENCUBA!

You Might Also Like

7 penggomen

  1. minggu lps anak ada buat. abe kie try la. mmg manis. Selamat berpuasa...

    ReplyDelete
  2. Sejak PKP mama.dah minum beberapa kali tapi anak mama.yg buat hihii

    ReplyDelete
  3. Saya pun simpan resepi je. Buat tak terbuat buat lagi hehehehe

    ReplyDelete