MINYAK IKAN OMEGA MEMBANTU MEMBAKAR LEMAK DENGAN BERKESAN

Assalammualaikum..

Ramai yang tahu kan, minyak ikan Omega ni sebenarnya sangat bagus untuk otak terutamanya kanak-kanak. Bagus untuk membantu diorang lebih fokus dalam pelajaran mereka di rumah mahupun di sekolah. Ini kerana dalam minyak ikan Omega ni mengandungi DHA dan EPA.



Tapi tahu tak korang selain bagus untuk otak, minyak ikan Omega juga sebenarnya sangat bagus untuk membakar lemak bagi mereka yang sedang berdiet atau dalam proses penurunan berat badan.


''Fish oil supplements may help overweight people and people with high blood pressure to lose weight, according to the National Institutes of Health. Omega-3 fatty acids or polyunsaturated fatty acids, are found in fish oil. They are considered essential to your diet because your body can't make them.''



Related image


5 langkah bagaimana minyak ikan Omega ni membantu untuk membakar lemak?


1. Omega-3 lemak membantu membakar lemak korang dengan cara membantu tubuh korang supaya dapat bertindak balas dengan lebih baik kepada hormon yang dipanggil Leptin.

2, Leptin memberitahu badan korang atau sigmal supaya menyekat selera makan korang dan menyebabkan korang kurang makan dan ini akan membantu mengekalkan atau menurunkan berat badan

3. Leptin meningkatkan metabolisme dengan meningkatkan keluaran tiroid (tiroid mengawal metabolisma)

4. Leptin juga menyebabkan badan korang membakar lemak kepada tenaga

5. Jika badan tidak bertindak balas dengan baik kepada Leptin maka korang akan rasa lebih lapar dan akan simpan lebih banyak lemak. Sebab itu pengambilan lemak Omega-3 ini membantu badan korang bertindak lebih baik untuk Leptin supaya korang dapat meningkatkan metabolisme membakar lemak

Lemak Omega-3 ini banyak ditemui dalam salmon, flaxseeds, kacang, makanan tambahan Omega-3 dan 79 sumber makanan lain yang mengandungi lemak Omega 3 ni.

Image result for sumber minyak omega


3 cara lain minyak ikan Omega membantu korang menurunkan berat badan.

1. Omega-3 lemak membantu korang mengawal rasa lapar dengan menstabilkan paras gula darah

2. Satu kajian Australia menunjukkan bahawa apabila seseorang itu mengambil lemak Omega-3 dalam program senaman, ,mereka membakar lebih banyak lemak daripada orang-orang yang hanya melakukan senaman tanpa mengambil omega 3 dan orang-orang yang menjalankan senaman dan mengambil jenis lemak yang lain. 

3. Kajian yang dilakukan di Jepun dan Republik Czech mengatakan bahawa lemak Omega-3 menghalang pembentukan lemak badan dan kajian yang sama ini mencadangkan lemak Omega-3 mengalakkan pembakaran lebih banyak lemak.



Jadi korang yang nak cuba Omega Guard ni membantu menurunkan berat badan atau korang kekalkan berat badan korang supaya sentiasa nampak maintain dan steady boleh cuba makan minyak ikan omega ni. Insyaallah ia boleh membantu.

Testimoni 1: Pada mulanya makan omega untuk kesihatan tai tak sangka berat badan turun sebanyak 8kg. Baju lama yang tak muat boleh pakai balik. Seluar pun dah terpaksa beli baru size yang lebih kecil.


Testimoni 2: Makan omega bersama-sama dengan Alfalfa. Dalam masa seminggu turun sebanyak 1.5kg.


Testimoni 3: Hati berbunga-bunga bila en suami tegur nampak semakin kurus. Sekarang dah siap boleh pakai baju kebaya lagi.



Klik di sini untuk pembelian dengan segera




Sebarang pertanyaan dan pesanan boleh hubungi saya:

(YOUR TRUSTED SHAKLEE INDEPENDENT DISTRIBUTOR)
Email : chintashoope@gmail.com
No Id: 1074293

*setiap pembelian anda wajib akan mendapat konsultasi percuma yang berterusan dari saya

No comments:

Post a Comment

Followers