7 CARA KECUTKAN JERAWAT DENGAN CEPAT DAN BERKESAN

Assalammualaikum...

Musuh utama bagi setiap orang ialah jerawat pada muka. Wawawa. Kalau muncul jerawat sekecil mana pun memang mula duduk tak senang. Dalam hati tu mesti asyik tertanya-tanya " ish nampak ke jerawat kat muka aku ni", malu la nanti kalau orang tegur. Mula la asyik nak tengok cermin je. Takkan asyik nak kena cover dengan makeup tebal je kan.



Kadang kalau masalah jerawat yang timbul ni juga boleh menyebabkan seseorang tu kurang berkeyaknan lebih-lebih mereka yang memang selalu akan bersemuka dengan ramai orang.

Image result for cara kecutkan jerawat

Di sini Ida nak kongsikan 7 cara kecutkan jerawat dengan cepat dan berkesan yang Ida sendiri memang dah cuba.

7 CARA KECUTKAN JERAWAT DENGAN CEPAT DAN BERKESAN

1. Masker serbuk kunyit

Related image

Kunyit ni sebenarnya sangat bagus tau untuk kecantikan. Bukan dalaman sahaja malah luaran. Selama ni Ida tak pernah guna pun kunyit ni. Kebetulan masa Ida alami masalah jerawat resdung yang naik dengan banyaknya bulan lepas Ida cuma buat masker ni dan ada bahan yang lain 


Tak sangka memang berkesan sangat. Jerawat yang baru nak naik tu jadi cepat masak dan kecut. Kalau yang dah masak tu, korang tekan je memang dah keluar.

2. Bawang putih

Related image

Kalau korang tahu bawang putih ni bertindak seperti antibiotik. Kalau ada jerawat yang mula nak naik tu. Korang hiris dan tekapkan dekat muka. Bagus juga nak elakkan dari berlakunya jangkitan kuman. 

3. Kulit kayu manis

Image result for kulit kayu manis

Ini bukan sahaja untuk hilangkan parut jerawat juga membantu untuk kecutkan jerawat korang.

4. Ais batu

Related image

Ida suka letak ais batu ni bila rasa jerawat tu macam sakit dan nak membengkak. Ais batu ni membantu untuk kurangkan bengkak jerawat dan kecutkan jerawat.

5.  Ubat gigi

Related image

Kalau zaman remaja dulu, memang tak pandai sangat bab guna bahan-bahan yang ada kat dapur ni. Yelah time study mana la nak ada sangat segala jenis bawang, kunyit ni..jarang masak.hahaha. Paling senang amik ubat gigi la letak dekat jerawat. Memang menjadi

6. Sapu herbal Blend Shaklee


Ida sejak dah kenal dengan Shaklee ni antara krim yang Ida suka letak kalau jerawat mula timbul. Selalunya bila dah malas nak bancuh-bancuh kunyit ke..kulit kayu manis ke. Letak je krim Herbal Blend ni, sejuk dan jerawat memang cepat kecut. Sebab itu la krim ni sentiasa ada dalam beg kalau Ida keluar bercuti. Yelah bila kulit kita terlalu lama dengan bahan-bahan makeup ni, mula la jerawat nak timbul kalau tak cuci dengan bersih.

7. Makan Vitamin C 

Image result for vitamin c

Tak kisah la vitamin C brand apa pun yang korang makan. Salah satu fungsi vitamin C ialah membantu kecutkan dan hilangkan jerawat dengan cepat dan berkesan. Kalau Ida memang makan Vitamin C shaklee je, jimat sebotol tu ada 180biji. Tahan 6 bulan. Sekali sekala boleh cuba hancurkan sebiji dan buat masker dan letak pada jerawat. Memang jerawat akan lebih cepat kecut.





Jadi, korang boleh la cuba cara-cara yang Ida kongsikan ini untuk membantu kecutkan jerawat dengan cepat dengan berkesan. Semoga ini membantu.

Kalau korang nak beli Vitamin C Shaklee klik je dekat bawah ni ye. 

Klik di sini untuk order segera




Sebarang pertanyaan dan pesanan boleh hubungi saya:

(YOUR TRUSTED SHAKLEE INDEPENDENT DISTRIBUTOR)
sms/whatsapp : www.wasap.my/0174636210
Email : chintashoope@gmail.com
No Id: 1074293

*setiap pembelian anda wajib akan mendapat konsultasi percuma yang berterusan dari saya

1 comment:

  1. aida selalu buat yg tips ais tu.
    kat anak dara aida pun gitu.
    kebas muka! hu hu hu...

    ReplyDelete

Followers