5 CARA KURANGKAN SAKIT GASTRIK DENGAN BERKESAN

Assalammualaikum..

Semua orang boleh mengalami masalah gastrik ni. Gastriasis ni ialah radang pada perut. Gastrik terjadi apabila keadaan di dalam perut kita berada pada tahap keasidan yang tinggi akibat proses peneutralan badan terganngu. Keadaan keasidan melampau ini akhirnya membuatkan dinding-dinding perut dihakis yang mana boleh menyebabkan keradangan dan ulser sekiranya tidak dirawat.



Ida tak pernah alami gastrik ni selalunya kalau lambat makan perut akan jadi sebu je. Tapi kalau pada pengalaman mereka yang ada gastrik ni, sakit sampai tak boleh nak buat kerja. Rasa tak selesa, pedih ulu hati dan macam-macam lagi.

Punca keradangan pada perut ni boleh jadi disebakan oleh:


  • Penggunaan jangka panjang ubat non-steroidal anti-inflammatory drugs (NSAIDs), seperti ibuprofen (Advil, Motrin) atau naproxen (Aleve).
  • Penggunaan alkohol.
  • Menghisap rokok.
  • Muntah kronik.
  • Kopi dan minuman berasid.
  • Terlalu banyak asid perut (antaranya berpunca daripada tekanan/ stress).
  • Makan atau minum bahan peluntur atau pemusnah seperti racun
Image result for gastrik

Tanda-tanda alami masalah gastrik seperti: 

  • Ketidakhadaman (dyspepsia)
  • Sakit ulu hati
  • Sakit bahagian abdomen
  • Sendawa
  • Hilang selera makan
  • Rasa loya
  • Muntah, darah ataupun bahan yang kelihatan seperti kopi yang dikisar
  • Najis berwarna gelap

CARA KURANGKAN GASTRIK DENGAN BERKESAN


1. Makan pisang kerana pisang tinggi kandungan potassium dan mempunyai nilai pH yang tinggi.Pisang juga mempunyai komponen yang membantu dinding perut untuk menghasilkan lebih banyak mukus. Mukus ini melindungi dinding dalam perut dan mengurangkan kerosakan dalam perut yang disebabkan oleh asid gastrik. Pisang yang terlebih masak mempunyai nilai pH yang lebih tinggi. pH yang tinggi bermaksud ia bersifat alkali. 

2. Gigir bungan cengkih masa tengah sakit gastrik tu. Bunga cengkih membantu melancarkan perjalanan makanan ke dalam perut dan meningkatkan penghasilan air liur. Air liur akan membantu proses penghadaman dan mengurangkan keasidan dalam perut tu.

3. Halia juga membantu penghasilan mukus yang membantu mengurangkan keasidan perut. Kalau korang masak tu boleh makan la halia tu atau buat minuman rendaman halia lepas tu letak madu sedikit.

4. Minum susu juga dikaitakan bagi membantu pesakit gastrik ni. Susu adalah tinggi kandungan kalsium. Kalsium membantu mengelakkan pembinaan asid dan menyerap lebihan asid yang tidak diperlukan. 

5. ESP shaklee membantu kurangkan sakit gastrik dengan berkesan

Bagaimana ESP shaklee membantu?

ESP merupakan sumber protein unggul daripada kacang soya merupakan sejenis tumbuhan yang tinggi sifat alkalinya yang dapat meneutralkan keasidan dalam perut. Di samping itu, nutrien protein yang terkandung dalam ESP sangat membantu membina sel-sel badan yang baru bagi menggantikan sel-sel lama yang telah rosak akibat hakisan oleh asid hidroklorik berikutan proses pencernaan makanan.


Testimoni 1: Akak ni mulanya minu ESP shaklee sebab nak banyakkan susu.Yelah ESP juga membantu ibu2 untuk banyakkan susu. Sepanjang penyusuan masalah gastrik kronik yang alami dulu dah takde lagi. Kalau dulu tiap-tiap bulan mesti amik MC sebab gastrik. Parut jerawat pun dah pudar. 



Testimoni 2: Bahaya gastrik ni kalau dibiarkan berlarutan. Pedih perut, serik dah. Bila minum ESP shaklee rasa lega je usus tu. Dah tak sakit lagi.




Testimoni 3: Kalau tahu ESP ni membantu hilangkan gastrik dari dulu mesti konsisten je minum. Hampir 10 tahun akak ni alami masalah gastrik sakit tu sampai ke tulang. Selepas minum ESP dengan konsisten. Gastrik tu dah hilang.





Nak order? sila klik




Sebarang pertanyaan dan pesanan boleh hubungi saya:

(YOUR TRUSTED SHAKLEE INDEPENDENT DISTRIBUTOR)
sms/whatsapp 0174636210
Email : chintashoope@gmail.com
No Id: 1074293

*setiap pembelian anda wajib akan mendapat konsultasi percuma yang berterusan dari saya

2 comments:

Followers

social network

APDM SAPS