CARA MENGHILANGKAN JERAGAT DENGAN CEPAT DAN BERKESAN

Assalammualaikum...

Jeragat oo..jeragat. Kenapa la ko susah sangat nak hilang..

Jeragat ni berbeza dengan jerawat. Jeragat ni ialah bintik-bintik hitam yang muncul pada permukaan kulit akibat kekurangan nutrien. Kalau perasan orang omputeh kebanyakannya ada masalah jeragat ni. Perasan tak.



Korang tahu tak sebenarnya 40,000 sel kulit yang mati hilang setiap minit dalam kehidupan kita. Semakin meningkat usia kita,keupayaan badan kita untuk membina dan membaiki semula sel akan berkurangan.

Sebab itu la semakin berusia kita semakin banyak nutrien yang kita perlukan. Bukan kurangkan tapi banyakkan ye.



Banyak faktor sebenarnya boleh menyebabkan jeragat ni. Antaranya faktor hormon. Ada kena mengena dengan usia juga sebabnya contoh bagi ibu-ibu yang amik pil perancang ni kebanyakannya hormon diorang jadi tak stabil kan. Itu sebabnya boleh menyebabkan berlakunya jeragat.


Image result for punca jeragat

Selain tu keturunan juga ada kena mengena. Kalau tak tumpah kuah ke atas nasi kat mana lagi kan. Faktor cahaya matahari juga boleh menyebabkan jeragat. Sebab itu la sangat penting kulit kita ni dilindungi dari sinaran terus cahaya matahari. Orang kata mesti ada protection. Kalau tengok pada skincare mesti ada tulis UV protection kan. Itu la fungsi die.

Bagaimana cara menghilangkan jeragat dengan cepat dan berkesan?

Sebenarnya kan banyak je produk kosmetik yang ada di pasaran ni membantu untuk masalah jeragat ni tapi korang kena la hati-hati. Bila cakap pasal kosmetik ni ia hanya membantu dari luaran bukannya dalaman kulit.

Tadi kan dah cakap jeragat disebabkan kekurangan nutrein dalam kulit dalam masa yang sama faktor umur kita yang menyebabkan badan tidak dapat membina dan membaiki semula sel yang dah rosak.



Jadi sebenarnya tak kisah mana-mana pun tu atas pilihan masing-masing. Kalau pendapat Ida nak baiki sel kulit ni lebih baik baiki dari dala sel kan selain daripada pemakanan yang seimbang dan penggunaan skincare yang selamat.


Klik di sini untuk pembelian dengan segera



Sebarang pertanyaan dan pesanan boleh hubungi saya:

(YOUR TRUSTED SHAKLEE INDEPENDENT DISTRIBUTOR)
sms/whatsapp 0174636210
Email : chintashoope@gmail.com
No Id: 1074293

*setiap pembelian anda wajib akan mendapat konsultasi percuma yang berterusan dari saya

No comments:

Post a Comment

Followers

social network

APDM SAPS