6 PETUA HILANGKAN JERAGAT DEGIL

11:10:00 AM

Assalammualaikum...

Perkara sinonim untuk masalah kulit muka selain jerawat adalah jeragat. Jeragat ni bintik-bintik hitam yang ada kat muka yang memang susah nak hilangkan dalam jangka masa yang pendek.



Jeragat ni timbul disebabkan keadaan kulit muka yang dah tersumbat dengan minyak, kotoran, dan bakteria. Selalunya jeragat ni ada di kawasan hidung dan dagu. Selain tu ia disebabkan penggunaan produk, pemakanan hormon,terlalu terdedah dengan cahaya dan pengguna pil perancang.

Image result for tips hilangkan jeragat

Pil perancang? Pelik kan tapi memang hakikatnya betul...sebab bila dah stop makan pil perancang ni, hormon jadi tak stabil. Disebabkan Ida takde ambil pil perancang so ni Ida dengar dari kawan Ida sendiri. Selepas beliau stop makan pil perancang masalah jeragat tu timbul dengan banyak.

Jadi ni Ida nak kongsikan 6 petua hilangkan jeragat degil

1. Gunakan putih telur. Jangan pula campur telur kuning dan putih tu, korang nak buat kek ke kat muka.heheh. Rendam tisu dalam putih telur ni pastu tempek kat muka. Bila dan kering buang tisu dan basuh muka dengan bersih

2. Jus lemon. Ini kerana lemon juga buah yang kaya dengan vitamin C selain dari oren.Ia membantu membersihkan kulit dan hilangkan masalah jeragat.

3. Scrub. Ada macam-macam resepi scrub ni kalau korang nak tahu. Antaranya korang boleh menggunakan 2 inci daun betik, 1 genggam beras, air dan 1 inci kulit kayu manis. Rendam terlebih dahulu beras dengan air semalaman. Dah kembang tumbuk atau kisar dengan sedikit air agak-agak boleh dikisar (jangan terlalu banyak) bersama daun betik dan kulit kayu manis. Setelah siap, sapukan di seluruh wajah dan biarkan kering lebih kurang 15-20 minit.

4. Hampas kelapa juga sesuai untuk bersihkan muka dan hilangkan jeragat. Kalau pergi kedai beli kelapa parut tu, Dah habis guna simpan untuk gosok kat muka. Kan jimat..heheh.

5. Stim muka. Kalau ada masa lapang tu apa kata buat spa sendiri kat rumah. Tak perlu selalu pun takpe, seminggu sekali pun boleh. Kalau korang kaya pergi la spa..lalala....
Sebenarnya proses stim muka ni membantu membuka liang roma kulti muka korang jadi lebih mudah nak buang jeragat, Dalam masa yang sama segala bakteria dan kotoran pun akan keluar.

6. Kulit pisang. Ni lagi satu makanan serba boleh. Dah habis makan pisang tu, gosok kulit pisang tu kat muka. Lepas dah kering,pastu basuh la bersih-bersih. Jangan terlupa nak masuk plak kang berbau perfume pisang plak kat korang.hehehe

Image result for tips hilangkan jeragat

Sebenarnya banyak lagi petua untuk hilangkan jeragat degil ni. Menggunakan cuka epal, aloe vera, tapi diingatkan semua ni kena buat setiap hari. Kalau tak memang tak menjadi. Selain tu pastika juga korang jaga pemakanan, jangan terlalu lama dibawah sinaran cahaya matahari,dan berhati-hati memilih barang kosmetik terutamanya.

Testimoni 1:


Testimoni 2: 



Klik di sini untuk pembelian dengan segera




Sebarang pertanyaan dan pesanan boleh hubungi saya:

(YOUR TRUSTED SHAKLEE INDEPENDENT DISTRIBUTOR)
sms/whatsapp 0174636210
Email : chintashoope@gmail.com
No Id: 1074293

*setiap pembelian anda wajib akan mendapat konsultasi percuma yang berterusan dari saya

You Might Also Like

2 comments

Followers

TRAVEL DESTINATION

GRUP MAMA BLOGGERS MALAYSIA (GMBM)

GRUP MAMA BLOGGERS MALAYSIA (GMBM)