5 RAHSIA KULIT SIHAT DAN CANTIK SEPERTI SUZY MISS A

Assalammualaikum..

Wanita dengan kecantikan kulit memang tak boleh dipisahkan. Semestinya wanita memang nak kulit sihat dan cantik sepanjang masa. Macam Suzy Miss A mesti ramai yang kenal,selebriti hot sekarang ni kat seluruh dunia. 



Ada orang memang suka makeup tebal dan ada yang suka makeup ala-ala korea gitu. Makeup tu boleh tapi jangan la melampau sangat. Tengok muka lama-lama pun naik takut. Mana taknye..kemain suka makeup dah nampak macam patung yang selalu dalam citer hantu tu.




5 RAHSIA KULIT CANTIK DAN CANTIK

1. Lindungi kulit dari sinaran matahari




Kulit yang terdedah pada sinaran matahari berisiko untuk mendapat kedutan pada kulit, bintik hitam tanda penuaan dan banyak lagi masalah lain. Malah boleh meningkatkan risiko kanser kulit. So sebelum keluar rumah pastikan korang memakai krim pelindung dari sinaran UV matahari dengan sekurang-kurangnya SPF15. Elakkan dari terdedah pada sinaran matahari terik pada jam 10 pagi hingga 2 petang. Lebih-lebih lagi jenis kulit yang memang tak tahan dengan sunburn.

2. Henti merokok


Ada je setengah wanita yang memang merokok. Rokok menyebabkan kulit lebih cepat tua dan menyebabkan kedutan pada kulit. Ia juga menjadi punca kepada saluran darah pada lapisan kulit paling atas mengecil dan aliran darah turut menjadi perlahan. Jadi mula la berhenti merokok kalau nak kulit nampak cantik.

3. Belai kulit sebaiknya


Tak bermakna korang kena selalu pergi spa buat facial. Dekat rumah pun boleh je buat. Pastikan cuci muka setiap hari supaya takde kotoran pada kulit. Ada 1 tips untuk mengekalkan keanjalan kulit, amalkan dengan mandian air suam dan tidak terlalu panas. Ini kerana ia boleh mengelakkan masalah kulit berminyak. Kalau ada jenis yang mengalami masalah kulit kering, gunakan pelembap kulit dengan SPF sesudah mandi.

4. Diet sihat




Pemakanan yang baik dan sihat menjamin kulit yang cantik dan kesihatan yang baik. Banyakkan mengambil buah-buahan dan sayur-sayuran. Kalau memang jenis kulit yang mudah mendapat masalah jerawat, kerapkan pengambilan Vitamin C dan kurangkan pengambilan lemak.

5. Elak stress





Stress yang tidak terkawal boleh menyebabkan kulit menjadi lebih sensitif dan jerawat mula mengambil tempat pada kulit wajah. Untuk dapatkan kesihatan dan kecantikan kulit dengan baik,kurangkan rasa stress tu. Banyak cara boleh korang lakukan untuk elakkan stress.

rujukan:majalah EH




Set cantik tanpa cela ni membantu untuk dapatkan kulit sihat dan cantik dari dalam hingga luaran. Selain itu membantu untuk masalah kulit yang senang berjerawat dan berparut. Malah ia membantu untuk elakkan stress dan muka akan nampak glowing dan moist je.

Lihat sahaja perubahan pada akak ni yang menderita dengan masalah jerawat yang teruk selama 7 tahun dan telah menggunakan pelbagai produk tapi masih sama malah menjadi semakin teruk.


Cara Elakkan Jerawat Di Muka Dengan Cepat Lepas 7 Tahun Terseksa! from iReach HD on Vimeo.

Nak order? sila klik





Sebarang pertanyaan dan pesanan boleh hubungi saya:

NURUL AQIDAH AZAHAR
(YOUR TRUSTED SHAKLEE INDEPENDENT DISTRIBUTOR)
sms/whatsapp 0174636210
Fanpage : Mummysupplementshop
Email : Aqidgirl_88@yahoo.com

*setiap pembelian anda wajib akan mendapat konsultasi percuma yang berterusan dari saya.



3 comments:

  1. Kadang2 lelaki pon teringin juga nak kulit halus mulus xD

    ReplyDelete
  2. Memang kalau stress pun boleh jejaskan kesihatan kulit :)

    ReplyDelete
  3. Kena amalkan selalu. Jadikan rutin inshaALlah dapat kulit berseri kan akak :)

    ReplyDelete

Followers

social network

APDM SAPS