7 MAKANAN ATASI SEMBELIT,ANAK AKAN LEBIH GEMBIRA DAN SELESA

3:18:00 PM

Assalammualaikum..

Sembelit ini memang menyakitkan. Kadang-kadang sampai memudaratkan diri sendiri. Paling teruk ia boleh menyebabkan buasir. Paling kesian pada anak-anak la. Sampai merah meneran sembelit. Mana la hati ibu ni nak senang tengok keadaan anak macam tu kan. Di sini Ida kongsikan 7 makanan atasi sembelit




Sampaikan si ayah ni kena siap sedia pakai sarung tangan nak korek najis anak sebab sembelit yang teruk. Dah kalau makan ubat berak pun masih tak jalan.Terpaksa la tak sanggup tengok anak meragam setiap hari.


7 MAKANAN ATASI SEMBELIT

1. Buah betik



Ia kaya dengan vitamin C malah kandungan serat yang sangat tinggi bagus untuk masalah sembelit.

2. Strawberry



Sapa yang tak suka strawberry kan? Selain bertindak sebagai astrigen untuk masalah sembelit malah bagus untuk meredakan demam dan putihkan gigi. Sapa yang pergi Cameron Highlands tu jangan lupa beli strawberry banyak-banyak buat stok kat rumah.heheheh

3. Cincau



Kalau time bulan puasa. Air soya cincau,bandung cincau. Hmm....sedapnya. Sebenarnya cincau ni mengandungi serat yang tinggi dan rendah kalori. Malah bagus untuk meredakan panas dalam badan,kembung perut dan sembelit. Ia salah satu makanan untuk bersihkan organ percernaan.

4. Timun



Makan timun setiap hari untuk atasi masalah sembelit. Kerana ia kaya dengab mineral,kalsium,fosfat,zat besi dan vitamin C.

5. Daun kucai.



Sedapnya sebenarnya daun kucai ni letak dalam cucur udang,jemput-jemput,chay kueteow dan banyak lagi. Daun kucai ni mengandungi vitamin B dan C,karatein,komponen belerang yang bertindak sebagai antiseptik membunuh bakteria dalam usus dan melancarkan darah. Selain dari atasi sembelit ia juga untuk keputihan,sengugut dan darah tinggi.

6. Buah pisang



Ni selalu orang akan makan kalau ada sembelit. Makan la setiap hari untuk atasi masalah sembelit. Jangan risau la,makan setiap hari takkan jadi macam monyet la..hahahhaha

7. Mealshakes Shaklee
Ni salah satu alternatif yang mudah untuk atasi masalah sembelit. Ida sendiri dah start bagi Asyraf minum dengan meletakkan 1 sudu kecik dalam susu sekali setiap hari. Alhamdullilah Asyraf memang takde masalah sembelit lagi. Yelah kalau minum susu tepung ni memang cepat sembelit.



Bagi ibu bapa yang nak cari langkah paling mudah untuk atasi masalah sembelit anak ni,bolehlah mencuba Mealshakes Shaklee. Insyaallah pasti akan berpuas hati

Nak order? sila klik


Sebarang pertanyaan dan pesanan boleh hubungi saya:

NURUL AQIDAH AZAHAR
(YOUR TRUSTED SHAKLEE INDEPENDENT DISTRIBUTOR)
sms/whatsapp 0174636210
Fanpage : Mummysupplementshop
Email : Aqidgirl_88@yahoo.com

*setiap pembelian anda wajib akan mendapat konsultasi percuma yang berterusan dari saya.

You Might Also Like

3 comments

Followers

TRAVEL DESTINATION

GRUP MAMA BLOGGERS MALAYSIA (GMBM)

GRUP MAMA BLOGGERS MALAYSIA (GMBM)