RAWATAN ASMA KRONIK,DULU SETIAP HARI KENA SEDUT INHALER,TAPI TIDAK SEKARANG

6:30:00 AM

Assalammualaikum...

Penyakit asma atau lelah ni semakin hari semakin meningkat disebabkan perubahan zaman dan pemakanan. Malah ia juga disebabkan oleh keturunan. Rawatan bagi asma yang kronik sentiasa diberi perhatian memandangkan ada sesetengah orang tu memerlukan inhaler setiap hari.




Kajian menyatakan 10-20% asma diserang oleh kanak-kanak dan tidak boleh diubati. Ia akan hilang apabila mencecah usia 12-13tahun. Dan juga 50-60% akan sembuh apabila berusia 20-25tahun. Sebilangannya akan kekal berterusan dan bebrapa orang sahaja yang akan sembuh.


Rawatan Asma Kronik? Inhaler Bukan Kawan Baik Dia Lagi from iReach HD on Vimeo.

Asma boleh dirawat melalui 3 cara iaitu:

1. Inhaler/sedutan
2. Mulut/oral
3. Suntikan

Tapi kebanyakkannya menggunakan inhaler dari kanak-kanak hingga orang dewasa. Paling kesian dekat anak-anak la yang sampaikan setiap kali bermain nak kena sedut je. Nak bagi main lasak-lasak pun mak ayah fikir banyak kali.



Suami tersayang juga ada asma yang kronik. Setiap hari memerlukan inhaler dan tiap-tiap bulan ntah dah berapa kali ulang alik ke hospital sebab asma terlalu kronik kena pergi sedut kat sana.

Perkara yang boleh dikawal untuk pesakit asma kronik ni ialah :

1. Tidak terlalu lama dibawah cahaya matahari atau cuaca panas. Sejuk sangat pun tak boleh tau.
2. Tidak didedahkan dengan asap rokok atau asap kereta.
3. Jauhkan dari tempat-tempat berdebu,jerebu dan berhabuk. Tambah kalau yang gune karpet kat rumah je,mesti tahu kan debu die.
4. Seeloknya yang ada asma tu taknyah nak bela kucing ke arnab ke. Binatang berbulu la bak citer P.Ramlee kata Ajis..mambang bulu la..bela la iguana ke ular ke...eee...hehehhe.
5. Elakkan guna aircond terutama pada waktu malam.Kipas pun gune kipas yang berpusing jangan yang statik je kena kat muka korang.

Set asma Shaklee ni sesuai diambil oleh kanak-kanak hingga dewasa. Sangat bagus untuk tingkatkan sistem imuniti dan kajian juga menyatakan omega-3 dapat membantu mengurangkan simptom asma berbanding dengan pengambilan placebo oleh kanak-kanak.

Nak order? sila klik


Sebarang pertanyaan dan pesanan boleh hubungi saya:

NURUL AQIDAH AZAHAR
(YOUR TRUSTED SHAKLEE INDEPENDENT DISTRIBUTOR)
sms/whatsapp 0174636210
Fanpage : Mummysupplementshop
Email : Aqidgirl_88@yahoo.com

*setiap pembelian anda wajib akan mendapat konsultasi percuma yang berterusan dari saya.


You Might Also Like

0 comments

Followers

TRAVEL DESTINATION

GRUP MAMA BLOGGERS MALAYSIA (GMBM)

GRUP MAMA BLOGGERS MALAYSIA (GMBM)