CARA TAMBAH DARAH DENGAN CEPAT,TAKNAK TELAN UBAT BANYAK,ELAK KENA WARDED

2:20:00 PM

Assalammualaikum..

Bila cakap tentang masalah HB rendah setiap kali pergi checkup dekat klinik. Mula la ibu-ibu kena membebel dengan cik nurse kan. Sebenarnya banyak cara nak tambah darah dengan cepat tapi tak semua orang sesuai. Ada yang makan jambu batu,HB normal..ada yang tak.




Cara nak tambah darah ada juga dari segi pemakanan ataupun supplement. Tapi sebelum tu Ida nak kongsikan 10 makanan yang membantu untuk tambah darah.



10 MAKANAN TAMBAH DARAH




1. Daging merah - mempunyai zat besi yang sangat tinggi dan dikatakan juga zat besi dari haiwan lagi mudah diserap dengan cepat dan berkesan.

2. Brokoli - sayuran hijau sememangnya penuh dengan vitamin,zat besi dan folat. Malah ia mengandungi antioksidan yang mampu melawan penyakit dan jangkitan.

3. Pisang - pengambilan 2 biji pisang untuk ibu hami sangat bagus. Ia membantu meningkatkan pertumbuhan janin dan membina sel-sel baru.

4. Kekacang - sememangnya ia bagus untuk cegah anemia. Sedap kalau dijadikan snek ringan masa bekerja atau berehat.

5. Hati - selalu orang tua kata makan hati kalau nak tambah darah. Sememangnya ia memang bagus untuk kepekatan darah. Tapi kalau Ida tak dapat la nak makan. Ida memang tak makan organ-organ ni.huhuhuh

6. Bayam - bagus dimakan untuk ibu hamil malah ia merupakan makanan yang terbaik sepanjang tempoh kehamilan. 

7. Kerang - ni my favaorite. Kalau bagi makan hari-hari pun tak kisah. Sedap ni wat bakar,rebus ke..wat sambal. Yummy...sok nak cari kerangla..hehehe.

8. Telur - bahagian kuning nye saja yang mengandungi zat besi untuk tambah darah. Habis putih telur nak watper? Apa la...wat mask la..tegang kulit u olls...

9. Oat - tak ramai yang suka oat sebab rasa die tawar. Oat juga bagus untuk pencernaan selain untuk tambah darah. 

10. Delima - sememangnya bagus diamalkan untuk ibu hamil untuk otak janin. Rasa tak jumpa buah delima. Beli je yang pati delima Gulsan dalam botol tu..

11. Madu,kurma,kismis - makanan sunnah sememangnya bagus untuk ibu hamil dan anak-anak.



Tapi ada cara yang mudah dan cepat untuk tambah darah. Jangan jadi macam si ibu Aya ni. Sampai nak kena tahan wad pun masih degil taknak makan ubat. Nasib ada akak yang garang paksa die makan.


Anemia Ibu Hamil ni Dah Warded Pun Degil - Nasib Kakak Garang from iReach HD on Vimeo.




Ini sudah cukup untuk ibu-ibu yang takleh nak telan ubat banyak-banyak. Vitalea Shaklee mengandungi zat besi yang membantu untuk tambah darah dan hasilkan sel darah merah yang sihat.

Nak order? sila klik


Sebarang pertanyaan dan pesanan boleh hubungi saya:

NURUL AQIDAH AZAHAR
(YOUR TRUSTED SHAKLEE INDEPENDENT DISTRIBUTOR)
sms/whatsapp 0174636210
Fanpage : Mummysupplementshop
Email : Aqidgirl_88@yahoo.com

*setiap pembelian anda wajib akan mendapat konsultasi percuma yang berterusan dari saya.

You Might Also Like

1 penggomen

  1. I just lost my man about three months ago though he is back again full of love and passion with the help of great man Dr. IKHIDE. I NORAH PEDRO from Norway, have been into a relationship with daniel mark since I was 22 years old and I am 28 now. I so much love him but I could not show the love, it was very difficult for me to prove my realness to him because I thought to prove my love to him might make him look down on me and go after other girls. for over six years Daniel has given me all that I ask of him. I always threatened him with break up each time I want to see his level of love for me because I was told if I threaten him, he will propose to me and then will get married to him before I can show my love despite his complains of him not sure of my love I was responding to him with negative words. though I was suspecting he has another girl in his life, I did not border to ask him about that because I was so sure of his love despite my attitude. on the 8th of September a day to my birthday he came and gave me so many lovely gifts like never before claiming to wish me a happy birthday in advance with his words and behavior I expected him to propose to me on my birthday night then I will also tell him of my pregnant for him. I wait for him on my birthday he did not show up not even a call, I tried his number and it was not going through I refuse to go check on him because the anger in me six days later I went to his house and I found nothing not even a sign of my Daniel once live there. I was disappointed, frustrated, confused with so many thoughts on my mind like hanging my self if I did not see him again because I can not my parent about the pregnancy when the man responsible for it had disappeared. our religion's against that, my family will be disappointed in me, I have brought them shame. I look for daniel everywhere till I could chat with him on social network, he warned me never to disturb him again because he already had found another girl that he wants to live his life with, after a while, he blocked me from all access then I could not tell him of my pregnancy for him. so, I needed help from all corners of life, I decide to check to google my self or read some write up on-site on how to coup with my pain because I could not tell anybody about it not even my friends were aware of my pregnancy. I keep reading to cancel my self till I find how Dr. IKHIDE helps so many persons from different walks of life with their testimonies. then I decide to also contact him with dr.ikhide@gmail.com. Because I do not know much about contacting a spell caster, I was not sure he can bring my Dan back but I decide to give him a try though his requirement was another problem I meet with a friend for help because I could not the items that he needed I have to plead with Dr. IKHIDE to help me get the items because really need my man back to take away my shame. just two days after I send him the requirement Daniel calls me, plead for forgiveness. just yesterday he propose to me and I am so happy. you can also contact him with email: - dr.ikhide@gmail.com or whatsapp :- +2349058825081






    ReplyDelete