CARA TAMBAH DARAH DENGAN CEPAT,TAKNAK TELAN UBAT BANYAK,ELAK KENA WARDED

2:20:00 PM

Assalammualaikum..

Bila cakap tentang masalah HB rendah setiap kali pergi checkup dekat klinik. Mula la ibu-ibu kena membebel dengan cik nurse kan. Sebenarnya banyak cara nak tambah darah dengan cepat tapi tak semua orang sesuai. Ada yang makan jambu batu,HB normal..ada yang tak.




Cara nak tambah darah ada juga dari segi pemakanan ataupun supplement. Tapi sebelum tu Ida nak kongsikan 10 makanan yang membantu untuk tambah darah.



10 MAKANAN TAMBAH DARAH




1. Daging merah - mempunyai zat besi yang sangat tinggi dan dikatakan juga zat besi dari haiwan lagi mudah diserap dengan cepat dan berkesan.

2. Brokoli - sayuran hijau sememangnya penuh dengan vitamin,zat besi dan folat. Malah ia mengandungi antioksidan yang mampu melawan penyakit dan jangkitan.

3. Pisang - pengambilan 2 biji pisang untuk ibu hami sangat bagus. Ia membantu meningkatkan pertumbuhan janin dan membina sel-sel baru.

4. Kekacang - sememangnya ia bagus untuk cegah anemia. Sedap kalau dijadikan snek ringan masa bekerja atau berehat.

5. Hati - selalu orang tua kata makan hati kalau nak tambah darah. Sememangnya ia memang bagus untuk kepekatan darah. Tapi kalau Ida tak dapat la nak makan. Ida memang tak makan organ-organ ni.huhuhuh

6. Bayam - bagus dimakan untuk ibu hamil malah ia merupakan makanan yang terbaik sepanjang tempoh kehamilan. 

7. Kerang - ni my favaorite. Kalau bagi makan hari-hari pun tak kisah. Sedap ni wat bakar,rebus ke..wat sambal. Yummy...sok nak cari kerangla..hehehe.

8. Telur - bahagian kuning nye saja yang mengandungi zat besi untuk tambah darah. Habis putih telur nak watper? Apa la...wat mask la..tegang kulit u olls...

9. Oat - tak ramai yang suka oat sebab rasa die tawar. Oat juga bagus untuk pencernaan selain untuk tambah darah. 

10. Delima - sememangnya bagus diamalkan untuk ibu hamil untuk otak janin. Rasa tak jumpa buah delima. Beli je yang pati delima Gulsan dalam botol tu..

11. Madu,kurma,kismis - makanan sunnah sememangnya bagus untuk ibu hamil dan anak-anak.



Tapi ada cara yang mudah dan cepat untuk tambah darah. Jangan jadi macam si ibu Aya ni. Sampai nak kena tahan wad pun masih degil taknak makan ubat. Nasib ada akak yang garang paksa die makan.


Anemia Ibu Hamil ni Dah Warded Pun Degil - Nasib Kakak Garang from iReach HD on Vimeo.




Ini sudah cukup untuk ibu-ibu yang takleh nak telan ubat banyak-banyak. Vitalea Shaklee mengandungi zat besi yang membantu untuk tambah darah dan hasilkan sel darah merah yang sihat.

Nak order? sila klik


Sebarang pertanyaan dan pesanan boleh hubungi saya:

NURUL AQIDAH AZAHAR
(YOUR TRUSTED SHAKLEE INDEPENDENT DISTRIBUTOR)
sms/whatsapp 0174636210
Fanpage : Mummysupplementshop
Email : Aqidgirl_88@yahoo.com

*setiap pembelian anda wajib akan mendapat konsultasi percuma yang berterusan dari saya.

You Might Also Like

0 comments

Followers

TRAVEL DESTINATION

GRUP MAMA BLOGGERS MALAYSIA (GMBM)

GRUP MAMA BLOGGERS MALAYSIA (GMBM)