5 CARA BERHENTI MEROKOK JIKA TAKNAK ANAK MASUK ICU,BACA SINI

Assalammualaikum..

Dah macam-macam kempen cara berhenti merokok dilakukan tapi masih ramai lagi yang taknak berhenti merokok walaupun dah tunjuk keburukan merokok ni.




Kalau pergi mana-mana tempat makan, perasan tak mesti ada bekas tempat abu rokok. Apa perasan korang bila tengah makan ada je orang sebelah yang hembus asap rokok dekat korang. Rasa menganggu kan?

Ida tak tahu la apa perasan korang. Dulu maybe Ida boleh tahan la bau asap rokok ni tapi sejak Ida mengandung dan ada anak ni. Ida anggap menganggu sangat sebabnya orang yang berisiko mendapat kesan keburukan merokok ni ada la orang yang bau asap rokok.




5 CARA BERHENTI MEROKOK

1. Sibukkan diri

Buatla aktiviti-aktiviti yang boleh membuatkan korang leka. Contoh membaca,menonton wayang,buat aktiviti lasak atau berbasikal.

2. Target dan mindset

Mindset dan target korang la jadi peranan untuk berhenti merokok. Katakan dalam diri " AKU NAK BERHENTI MEROKOK". Fikirkan dan sebut setiap hari. Apa yang kita sebut kan satu doa?

3. Hargai diri

Bila korang hargai diri korang maka korang akan hargai diri orang lain. Hadiah yang terbaik untuk keluarga bukan la harta atau kemewahan. Cukuplah dengan menghargai diri anda dengan berhenti merokok. Ini merupakan hadiah yang amat bernilai untuk keluarga korang.

4. Luangkan masa dengan keluarga

Banyakkan masa korang dengan keluarga. Riadah dan santai bersama-sama. Elakkan atau kuranglan lepak dengan kawan-kawan di kedai lama-lama.

5. Berpuasa

Ini merupakan cara terbaik nak berhenti merokok. Malah bagus untuk kesihatan, pahala pun dapat kan?


Vivix boleh buat perokok kalah untuk merokok? Ini kerana Vivix akan memulihkan DNA dengan cara membuang nikotin pada tahap sel-sel DNA. Jadi DNA akan kembali pulih dan dengan sendiri akan menolak bahan asing nikotin dari tubuh. Vivix Shaklee BUKAN terapi pengganti nikotin. Tapi ianya terapi membuang nikotin.



Lihat bagaimana semangat nya lelaki ini ceritakan bagaimana vivix shaklee membantu beliau berhenti merokok

Sekiranya anda seorang bapa atau perokok tegar yang sayangkan anak dan keluarga segera la berhenti merokok. Ingatla kesan asap rokok tu pada anak-anak anda. 

Jika ada juga ingin cuba atau bagi para isteri yang nak hadiahkan pada suami anda. Boleh segera sms/whatsapp Ida ke 0174636210. Ia akan sampai di tangan anda dalam masa 2-3 hari waktu berkerja.

Nak order? sila klik di sini




Sebarang pertanyaan dan pesanan boleh hubungi saya:

NURUL AQIDAH AZAHAR
(YOUR TRUSTED SHAKLEE INDEPENDENT DISTRIBUTOR)
sms/whatsapp 0174636210
Fanpage : Mummysupplementshop
Email : Aqidgirl_88@yahoo.com

*setiap pembelian anda wajib akan mendapat konsultasi percuma yang berterusan dari saya.

No comments:

Post a Comment

Followers

social network

APDM SAPS