11 KEBAIKAN ZINC PLUS SHAKLEE

9:33:00 AM

Assalammualaikum...


Kalau dulu orang panggil Zinc complex tapi sekarang setelah sekian lama pengeluaran zinc ni dihentikan. Ia telah dinaiktarafkan kepada Zinc plus Shaklee. Yang pasti kebaikannya juga sebaik seperti dulu.


Korang tahu tak?

ZINC merupakan mineral yang perlu ada dalam setiap sel tubuh kita. Ia merangsang tindakan bagi 100 enzim iaitu bahan-bahan yang menggalakkan reaksi-reaksi biokimia dalam tubuh kita.

ZINC merupakan faktor dalam memelihara kesihatan yang baik dan membantu dalam memetobalismekan karbohidrat, lemak dan protein.

Selalunya kaum ibu-ibu suka ambil zinc ni untuk sembuhkan luka bersalin, manakala lelaki untuk tingkatkan kualiti sperma diorang.

Jadi jom kita ketahui sedikit sebanyak kebaikan Zinc Plus shaklee ni.

KEBAIKAN ZINC PLUS SHAKLEE




1. Untuk sistem imun badan - membantu mengaktifkan sel-sel imun badan termasuk T-Cell dalam badan ( ini penting kerana ia akan memberi respon dengan lebih baik termasuklah untuk 'detect' awal sel-sel kanser dalam badan )

2. Untuk kulit yang sihat
Penting untuk kulit sihat bebas jerawat. Zinc boleh mengawal hormon testosterone yang mana jika ia tak seimbang boleh menyebabkan jerawat.

3. Zinc juga penting untuk penghasilan kolagen dalam badan.

4. Zinc juga boleh mengelakkan pertumbuhan bakteria, terutamanya jika ada liang pori yg besar dan terbuka luas, ia boleh membantu mencegah bakteria tumbuh seterusnya boleh elak kulit berjerawat & boleh juga bantu melegakan kulit yg sensitif. Secara ringkasnya Zinc nie bagus untuk kulit bebas jerawat.

5. Zinc untuk tenaga & stamina. Zinc merupakan mineral penting yg menggalakkan kekuatan otot & daya tahan badan.

6. Zinc untuk penyembuhan luka. Zinc boleh menghasilkan sel2 baru & ini amat membantu mempercepatkan penyembuhan luka. Luka akan lebih cepat kering, juga boleh mengelak bakteria pada luka & luka lebih cepat sembuh. Inilah sebabnya kalau korang perasan, kandungan dalam krim kebanyakkannya ada kandungan zinc.

7. Zinc untuk rambut. Zinc menggalak rambut tumbuh lebih sihat, subur & tebal. Jika kandungan zinc rendah dalam badan, folikel rambut lebih mudah terurai san rambut mudah gugur. Bagus sangat zinc nie untuk masalah rambut gugur.

8. Zinc untuk kesihatan minda. Zinc membantu meningkatkan daya ingatan & proses pembelajaran. Juga boleh mencegah penyakit berkaitan usia seperti aizheimer.

9. Zinc untuk kesuburan / sistem pembiakan yg sihat. Zinc untuk lelaki membantu meningkatkan fungsi, kualiti & kuantiti sperma.


10. Zinc untut wanita, membantu sistem pembiakan wanita, mengawal hormon dan pengeluaran telur.

11. Terdapat juga kajian yg zinc bagus untuk prostat lelaki, ia membantu mengelak mati pucuk.


Tiap tablet dalam Zinc Plus Shaklee mempunyai 100% nilai harian zinc, iaitu 15mg zinc.

Dirumus dengan zinc gluconate (satu bentuk zinc chelated) supaya mudah diserap badan.

Zinc gluconate juga 100% berasaskan tumbuhan. Ia diekstrak dari fermentasi glukosa dari jagung maka rasa dia kurang pahit, rasa pedar dan kurang rasa logam.



Dengan pengambilan 1 biji zinc sehari sekali sahaja dah boleh dapat keistimewaan macam di atas dalam tubuh uolls setiap hari. Kalau biasanya boleh ke uolls hadap semua tu dalam masa satu hari? Agak susah jugak kan.


Berapa harga Zinc plus Shaklee ni?

Harga 1 botol hanya RM66.25 (SM)/RM76.25 (SS). 1botol ada 120 biji dan tahan selama 4 bulan penggunaan.


Sebarang pertanyaan dan pesanan boleh hubungi saya:




(YOUR TRUSTED SHAKLEE INDEPENDENT DISTRIBUTOR)


Email : chintashoope@gmail.com
No ID: 1074293

*setiap pembelian anda wajib akan mendapat konsultasi percuma yang berterusan dari saya

You Might Also Like

23 penggomen

  1. Lama sungguh tak makan vitamin apa-apa ni, hanya minum flavette tu je laa..ni usia makin meningkat ni nak kena cari juga vitamin Zinc gini. Sebab dia lebih bagus untuk kulit dan imun badan kan...

    ReplyDelete
    Replies
    1. vitamin bukan keperluan. asalkan kita makan mknan seimbang dh ok,,vitamin ni just topup nutrisi gitu

      Delete
  2. pernh makan produk shaklee masa pregnant..sebab gatal miss v...yang ni tak pernah makan..banyak produk shaklee ni ni..mcm bgus yang ni

    ReplyDelete
  3. Produk Shaklee ni mmg bagus untuk kesihatan.Semua ada kepentingan tersendiri. Banyak juga keistimewaan produk Shaklee yang ni. Kena cuba baru tau kesannya kan Ida..

    ReplyDelete
  4. Agen Domino Terpercaya menyediakan banyak promo menarik sekali
    Salah satu promo yang diminati banyak orang disini adalah bonus deposit 10% tanpa batas
    Dengan bonus tersebut membuat para pecinta judi online beralih ke situs ini.
    ZumaQQ juga menyediakan deposit via pulsa telkomsel,xl,ovo,dana,gopay,dll
    WA : +6281263106553

    ReplyDelete
  5. Kira Zinc Plus Shaklee ni bagus utk 1 badan laaa kan. Bagus ni makan hari2. Maklumlah kita ni makin tua hehe

    ReplyDelete
    Replies
    1. yelah kita ni makin tua...tapi muka awet muda takpe..hehe

      Delete
  6. Pernah gak dengar suplement ni tapi x pernah cuba lagi. Boleh le try satu hari nanti

    ReplyDelete
    Replies
    1. ramai tak tahu sebab dulu stok die limited. nnti boleh la cuba

      Delete
  7. Yang kurang pahit tu sedap sikit dengar. Saya ni memang payah sikit nak makan ubat ubat or suplement jenis kapsul atau biji ni, sebab takut rasa pahit tu la

    ReplyDelete
  8. Saya memang dah lama consume produk2 shaklee..memang serasi dan suka dgn result lepas consume

    ReplyDelete
  9. Bab bab makan produk ni sis sekadar bole tahu je la sebab memang tak suka makan apa2 produk huhu

    ReplyDelete
  10. I just lost my man about three months ago though he is back again full of love and passion with the help of great man Dr. IKHIDE. I NORAH PEDRO from Norway, have been into a relationship with daniel mark since I was 22 years old and I am 28 now. I so much love him but I could not show the love, it was very difficult for me to prove my realness to him because I thought to prove my love to him might make him look down on me and go after other girls. for over six years Daniel has given me all that I ask of him. I always threatened him with break up each time I want to see his level of love for me because I was told if I threaten him, he will propose to me and then will get married to him before I can show my love despite his complains of him not sure of my love I was responding to him with negative words. though I was suspecting he has another girl in his life, I did not border to ask him about that because I was so sure of his love despite my attitude. on the 8th of September a day to my birthday he came and gave me so many lovely gifts like never before claiming to wish me a happy birthday in advance with his words and behavior I expected him to propose to me on my birthday night then I will also tell him of my pregnant for him. I wait for him on my birthday he did not show up not even a call, I tried his number and it was not going through I refuse to go check on him because the anger in me six days later I went to his house and I found nothing not even a sign of my Daniel once live there. I was disappointed, frustrated, confused with so many thoughts on my mind like hanging my self if I did not see him again because I can not my parent about the pregnancy when the man responsible for it had disappeared. our religion's against that, my family will be disappointed in me, I have brought them shame. I look for daniel everywhere till I could chat with him on social network, he warned me never to disturb him again because he already had found another girl that he wants to live his life with, after a while, he blocked me from all access then I could not tell him of my pregnancy for him. so, I needed help from all corners of life, I decide to check to google my self or read some write up on-site on how to coup with my pain because I could not tell anybody about it not even my friends were aware of my pregnancy. I keep reading to cancel my self till I find how Dr. IKHIDE helps so many persons from different walks of life with their testimonies. then I decide to also contact him with dr.ikhide@gmail.com. Because I do not know much about contacting a spell caster, I was not sure he can bring my Dan back but I decide to give him a try though his requirement was another problem I meet with a friend for help because I could not the items that he needed I have to plead with Dr. IKHIDE to help me get the items because really need my man back to take away my shame. just two days after I send him the requirement Daniel calls me, plead for forgiveness. just yesterday he propose to me and I am so happy. you can also contact him with email: - dr.ikhide@gmail.com or whatsapp :- +2349058825081






    ReplyDelete
  11. pernah ambil ni dulu masa preggy, good vitamin! :)

    ReplyDelete