6 PETUA ATASI MASALAH RESDUNG DENGAN BERKESAN

by - 7:21:00 PM

Assalammualaikum..

Masalah resdung ni dah menjadi kebiasaan kebanyakkan orang kita. Bila naik jerawat teruk, itu mesti ada kaitan dengan resdung atau hormon. Bila mula gatal hidung, bersin setiap pagi. Itu la resdung. Bila satu tahap boleh menyebabkan kita rasa sakit kepala teramat sangat, nafas berbau, sakit gigi dan sebagainya.



Resdung adalah virus kanser yang hidup di bawah lapisan kulit. Ia mengalirkan darah kotor yang menjadi punca kepada kerosakan organ-organ tertentu dalam badan.


Kadang kala kita ni tak sedar yang kita hadapi masalah resdung ni. Sebaiknya kenali simptom dan cuba mencegahnya dahulu.

Tanda anda ada masalah resdung
  • Hidung tersumbat
  • Lendir keluar daripada hidung & tekak
  • Muka berasa sakit dan berat terutamanya pada bahagian antara mata
  • Demam atau rasa tidak sedap badan yang berpanjangan akibat gejala di atas
  • Gejala alahan hidung seperti bersin, gatal hidung 
  • Hidung berair
  • Pening kepala
  • Rasa sakit disekitar pipi dan bahagian atas gigi
  • Rasa sakit di bahagian dahi dan di atas kening
  • Rasa sakit di sekitar atau belakang mata
  • Sakit tekak berpanjangan dan berulang-ulang

6 PETUA ATASI MASALAH RESDUNG DENGAN BERKESAN

1. Serbuk kayu manis


Caranya letakkan serbuk kulit kayu manis ke dalam secebis kain putih yang bersih. Ikat seperti sup bunjut. Gosokkan pada telapak tangan dan hidu berulang kali. Insyaallah dapat bantu mengurangkan masalah resdung

2. Bawang merah, biji sawi dan daun sireh


Ambil beberapa bawang merah dan hiriskan kepada beberapa bahagian. Ambil 2 helai daun sireh dan secubit biji sawi. Kemudian masukkan ketiga-tiga bahan tersebut ke dalam bekas yang berisi dengan air mendidih. Bila dah dicampurkan semua, bolehla di wapkan ke muka. Tutupkan kepala dan muka dengan kain tuala semasa proses wap tersebut.

3. Lidah buaya


Ia dianggap sebagai antiseptik untuk membantu mengurangkan masalah resdung. Ambil lendir lidah buaya dan titiskan ke dalam hidung. Ada orang kata nak lebih berkesan minum rebusan lidah buaya. Wallahuahlam

4. Cuka epal dan madu



Ambil 3 sudu besar cuka epal dan masukkan dalam secawan air suam dan campurkan sedikit madu.

5. Limau nipis dan daun pandan


Ambil 8 biji buah limau nipis dan 10 helai daun pandan. Hiris daun pandan halus-halus dan perah buah limau nipis.

Campur air perahan limau nipis dan daun pandan tadi. Kemudian ramas daun pandan tu sehingga air bertukar warna kehijauan dan tapis. Basuh muka dengan air bersih dahulu kemudian basuh muka dengan air perahan campuran tadi. Tunggu sehingga kering dan buat lagi setiap 3 jam sekali untuk kesan yang lebih baik. Dah selesai boleh la cuci muka semula dengan air bersih. 

6. Pengambilan supplement

Ini cara moden yang membantu atasi masalah resdung. Zaman sekarang semua nak mudah dan ini caranya. Semuanya dari bahan semulajadi, takde bahan kimia dan kesan sampingan.

Bagaimna set resdung Shaklee ni membantu atasi masalah resdung dengan berkesan?


1. ALFALFA COMPLEX

- Mempunyai kelebihan dalam mengurangkan keradangan sakit itu sendiri
- Ia kaya dengan sumber klorofil dan membantu mengurangkan keradangan terutama akibat dari ekzema, resdung, alergik dan gegata.

* Pesakit SLE tidak digalakkan ambil Alfalfa.


2. B COMPLEX

- B6 penting untuk pemuliharaan selaput lendir yang sihat dan membantu pengeluaran antibodi badan
- Membantu dalam pembinaan protein dalam tubuh
- Membantu hati menghasilkan glikogen yang diperlukan oleh kulit untuk menyingkirkan sel-sel mati
- Memelihara sistem saraf dan berfungsi sebagai anti-stress

3. VITAMIN C

- Bertindak sebagai anti-histamin tanpa perlu kita mengalami side effect dari pengambilan drugs anti histamin
- Menstabilkan pengeluaran histamin dalam tubuh
- Membantu mencegah penyempitan tiub bronkiol
- Meningkatkan fungsi T-Cell dan Macrophage (Fungsi sistem pertahanan badan, sel darah putih)
- Meningkatkan pertumbuhan tisu.


Testimoni 1: Dulu setiap hari bila bangun pagi mesti asyik bersin je sampai hidung jadi berair dan nak solat pun terganggu. Sekarang tidak lagi selepas pengambilan Set resdung Shaklee.



Testimoni 2: 10 tahun tanggung masalah resdung. Asal bangun je mula la asyik bersin je sampaikan muka naik gatal-gatal. Alhamdulillah sekarang tidak lagi selepas pengambilan Set Resdumg shaklee.



Nak order? sila klik


Sebarang pertanyaan dan pesanan boleh hubungi saya:

(YOUR TRUSTED SHAKLEE INDEPENDENT DISTRIBUTOR)
sms/whatsapp : www.wasap.my/0174636210
Email : chintashoope@gmail.com
No Id: 1074293

*setiap pembelian anda wajib akan mendapat konsultasi percuma yang berterusan dari saya

You May Also Like

0 comments

Sponsor