7 CARA CEPAT HAMIL DAN ELAK KEGUGURAN BERULANG KEMBALI

6:07:00 PM

Assalammualaikum...

Sesiapa pun akan berada sedih bila disahkan keguguran lebih-lebih mereka yang menanti cahaya mata pertama dan telah menunggu dalam masa yang lama.


Takziah dan bersabarla. Jangan bersedih dengan segala dugaan yang berlaku. Percayala semua tu ada hikmahnya dan ada yang lebih baik dari tu.




Jadi Ida nak kongsikan bagi mereka cara cepat hamil dan elak keguguran berulang kembali.

1. Tukar cara pemakanan. Kalau dulu suka makan luar, sekarang rajinkan diri masak sendiri di rumah. Kalau suka makan banyak garam, banyak gula. Kurangkan semua tu.

2. Elakkan makanan segera atau fast food. Ini sebenarnya kita mesti elakkan sangat-sangat untuk mengambilnya. Ini kerana fast food mengandungi sodium, lemak dan kolesterol yang tinggi. Tak percaya korang boleh lihat maklumat di sini. 





3. Bagi mereka yang ada masalah berat badan berlebihan atau obesiti, usahakan untuk turunkan berat badan secara sihat. Jangan sampai korang sakit pula ye.




4. Amalkan dan ubah gaya hidup yang lebih sihat. Rajinkan diri untuk melakukan senaman atau riadah di luar. Bagi yang merokok, sila berhenti merokok. Ini kerana kandungan nikotin sedikit sebanyak mengurangkan kesuburan korang.

5. Elakkan dari terlampau stress. Berfikiran la positif tapi biasala orang ramai ni. Kita ok je, tapi orang sekeliling suka bertanya kadang membuatkan kita stress. " Bila ko nak dapat anak". bila nak ada anak lagi. Itu la manusia.

6. Ada baiknya juga kalau suami isteri membuat pemeriksaan kesuburan sekurang-kurangnya tahu apa masalahnya.

7. Pengambilan supplement sebenarnya membantu melengkapkan nutrisi dalam badan. Bila nutrisi mencukupi fungsi badan pun akan berfungsi dengan baik



Boleh amalkan pengambilan supplement asas seperti :
  • Multivitamin/zat besi (Vitalea)
  • Asid folik (Bcomplex)
  • Vitamin C


Selain tu sebenarnya pengambilan sumber protein juga membantu bagi bekalkan tenaga kepada badan kita dan baiki sel badan. Boleh juga tambahkan dengan supplement yang antioksidan tinggi bagi meningkatkan lagi kesuburan suami isteri.


Image result for cepat hamil

Testimoni 1: Setelah 3 tahun suami isteri ni menerima perkhabaran gembira, alhamdulillah rezeki mereka ada selepas ikhtiar pengambilan Vivix.





Testimoni 2: Pasangan suami isteri ni pula menunggu 10 tahun untuk mendapatkan zuriat. Kalau orang lain mungkin dah pasrah, redha. Tapi mereka cuba ikhtiar dengan pengambilan Vivix, alhamdulillah isterinya disahkan hamil.



 
Peluang hebat jangan dilepaskan dengan pembelian Twin Pack Vivix Shaklee.




Klik di sini untuk pembelian twin pack dengan segera



Sebarang pertanyaan dan pesanan boleh hubungi saya:

(YOUR TRUSTED SHAKLEE INDEPENDENT DISTRIBUTOR)
sms/whatsapp 0174636210
Email : chintashoope@gmail.com
No Id: 1074293

*setiap pembelian anda wajib akan mendapat konsultasi percuma yang berterusan dari saya

You Might Also Like

0 comments

Followers

TRAVEL DESTINATION

GRUP MAMA BLOGGERS MALAYSIA (GMBM)

GRUP MAMA BLOGGERS MALAYSIA (GMBM)