5 CARA KEMPISKAN PERUT DENGAN CEPAT DAN BERKESAN

5:35:00 PM

Assalammualaikum..


Kepala dah pening memikirkan mencari baju raya yang sesuai digayakan di pagi raya nanti. Masalah berat badan masih belum berjaya, ini tambah lagi dengan masalah perut buncit pulak.



Antara punca-punca berlakunya masalah perut buncit ni ialah:

  • stress atau tekanan
  • suka makan berlebihan terutamanya makanan bergula atau bergaram
  • suka minum air bikarbonat/gas
  • gaya hidup
  • perubahann hormon
  • penyakit seperti strok, kencing manis dan lain-lain.


Image result for kempiskan perut


5 CARA KEMPISKAN PERUT DENGAN CEPAT DAN BERKESAN

1. Elakkan makanan bergula dan bergaram

Dalam pemakanan yang sihat dan seimbang sangat menitikberatkan supaya kurangkan makanan bergula dan bergaram ni. Ini kerana makanan masin dan manis ni menakung air dalam badan. Sebab itu la ada je istilah buncit air dan sebagainya.

2. Elakkan makanan berminyak dan berlemak


Orang Malaysia memang suka makan makanan berlemak dan berminyak ni. Lebih sedap katanya tapi tahu tak ini la antara penyebab masalah perut buncit ni. Ini kerana makanan berminyak dan berlemak ni membuatkan lemak berkumpul di perut.

Selain mengakibatkan perut buncit, visceral fat juga akan bertambah. Ini yang paling bahaya.

3. Bersenam



Image result for kempiskan perut

Orang kita memang susah nak bersenam, kadang kala sebab tak cukup masa. Apa kata usahakan beberapa minit dalam sehari lakukan senaman dan fokuskan pada senaman perut.

4. Minum air masak yang banyak/secukupnya


Kebanyakkan orang yang dalam proses menurunkan berat badan ni susah nak minu air. Air yang mencukupi sebenarnya adalah cara terbaik untuk turunkan berat badan sekaligus kempiskan perut. Takde istilah minum air banyak perut akan buncit tapi kurang minum air la penyebab perut buncit.

Pastikan korang minu air mencukupi. 1 liter air bersamaan 25kg berat badan korang. More is better.

5. Melakukan detox

Bagaimana program Detox membantu kempiskan perut sekaligus menurunkan berat badan?

Detox atau detoksifikasi adalah merupakan suatu proses pembersihan dari segala macam kotoran dan racun-racun yang secara tidak sengaja atau tanpa kita sedar telah masuk di dalam badan kita dalam jangka masa yang lama.

Detox merupakan proses penyingkiran bahan toksik atau buangan dari tubuh badan manusia. Badan manusia mempunyai sistem detox sendiri iaitu hati, usus dan ginjal. Apabila kita berpuasa, badan akan melakukan proses detox semulajadi. Detox dilakukan untuk memastikan sistem penghadaman usus bekerja dengan sepatutnya dan memastikan kulit bersih serta segar. Selain itu ia juga turut memastikan sistem buah pinggang kita berjalan dengan lancar.


Apa itu Toksin? 

Toksin adalah bahan buangan beracun dalam tubuh kita. Adalah mustahil bagi anda untuk mengelakkan daripaa toksin kerana ia berada di mana-mana sahaja samaada dalam udara yang kita sedut, makanan dan minuman yang kita ambil. Anda juga terdedah kepada toksin dalaman, sisa metabolik yang dihasilkan dalam badan disebabkan oleh tekanan hidup dan cara pemakanan yang tidak seimbang.

Tanda-tanda toksin berlebihan dalam badan

  • Sering letih, kurang bertenaga, sakit kepala, mulit berbau, badan berbau
  • Insomnia (masalah tidur), mata gelap, mata merah
  • Daya ingatan dan tumpuan yang lemah dan rasa cemas
  • Alahan, masalah sinus, sistem imun yang lemah
  • Masalah sistem pencernaan seperti sembelit dan kembung perut
  • Masalah sendi 
  • Masalah kulit
  • Selulit, kenaikan berat badan


Vivix membantu agar usus kita jadi lebih sihat dan berfungsi dengan baik.

Herblax sebagai julap lenbut yang membantu mencuci usus kita yang tersumbat. Jadi siapa ada masalah sembelit teruk memang sangat sesuai.

Peppermint ginger membantu kurangkan rasa kembung perut. Selalunya bagi mereka yang sukar membuang, perut akan mula rasa tak selesa. Makan pun tak lalu dan akan menyebabkan kembung perut. Peppermint ginger ni la yang akan membantu. 

Alfalfa complex membantu membuang toksin dalam badan. Sekaligus membantu juga dalam masalah pembuangan atau sembelit yang teruk. 

DTX complex merupakan vitamin untuk hati. Di mana ia membantu menyingkirkan segala toksin yang berada di hati dengan lebih berkesan.



ISTIMEWA UNTUK PEMBELI SET DETOKS :

-ada pelan pemakanan
-jadual makan vitamin yang berkesan kempiskan perut
-konsultasi percuma

Testimoni 1: Bila buat detox ni membuang pun akan jadi lebih lawas. Bila perut pun clear, takde benda yang tersumbat perut pun semakin kempis. Best!!


Testimoni 2: Dulu orang selalu tegur macam orang mengandung, sekarang takde lagi. Bila dah mula detox sekali, memang akan buat lagi!

Testimoni 3: Bila dapatkan konsultasi detox dengab betul, result pun pasti kebaboom..



Klik di sini untuk pembelian dengan segera




Sebarang pertanyaan dan pesanan boleh hubungi saya:

(YOUR TRUSTED SHAKLEE INDEPENDENT DISTRIBUTOR)
sms/whatsapp 0174636210
Email : chintashoope@gmail.com
No Id: 1074293

*setiap pembelian anda wajib akan mendapat konsultasi percuma yang berterusan dari saya

You Might Also Like

2 comments

Followers

TRAVEL DESTINATION

GRUP MAMA BLOGGERS MALAYSIA (GMBM)

GRUP MAMA BLOGGERS MALAYSIA (GMBM)