CARA HILANGKAN SAKIT LUTUT DENGAN MUDAH

8:32:00 AM

Assalammualaikum..


"Nak, mak sakit lutut. Susah nak berjalan. Solat pun rasa sakit"


" Takpelah korang pergi la bercuti, ayah tak larat lutut pun asyik sakit je"


Itu la keluhan yang selalunya mak ayah kita akan rungutkan. Dalam hati diorang bukannya tak teringin nak bercuti, berjalan dengan anak dan cucu tapi disebabkan faktor kesihatan diorang menyebabkan diorang berdiam dan mengalah.

Itula sifat ibu bapa bila semakin berusia. Walaupun mulut kata taknak tapi sebenarnya hati ni nak. Anak-anakla kena memahami.

Sakit lutut ni kebanyakkan memang berlaku pada mereka yang berusia dan tak mustahil golongan muda pun boleh mengalami masalah yang sama.

Image result for sakit lutut

Ini kerana apabila usia kita telah melepasi 20 tahun ke atas tahap kekuatan tulang kita akan semakin berkurangan. Jadi semakin berusia kita semakin kurang daya kekuatan kita. Oleh itu tak hairanlan kalau mak ayah kita memang akan kerap rasa sakit lutut mahupun sendi diorang. Juga boleh berlaku pada golongan ibu muda sebab selepas melahirkan anak, banyak zat dalam badan akan berkurangan.

Sebab itu la ibu-ibu yang masih muda ni digalakkan untuk jaga kesihatan yang lebih baik dari awal sebelum usia semakin lanjut. Taknak la nanti usia belum sampai 30 tahun tapi dah mula rasa sakit lutut,sendi dan sebagainya. 


Satu jurnal kajian saintifik bertajuk Scientific Evidence and Rationale for the Development of Curcumin and Resveratrol as Neutraceutricals for Joint Health (Int J Mol Sci. 2012; 13(4): 4202-4232.), dapat disimpulkan bahawa telah terbukti resveratrol boleh membantu:

- Mengekalkan dan memperbaiki fungsi dan struktur sendi.
- Mengurangkan faktor yang menjadi punca kepada penyakit berkaitan sendi.

Jadi boleh dikatakan resveratrol dalam Vivix berkesan untuk atasi masalah keradangan terutamanya masalah sakit lutut atau sendi ni.



Klik di sini untuk pembelian segera


Sebarang pertanyaan dan pesanan boleh hubungi saya:

(YOUR TRUSTED SHAKLEE INDEPENDENT DISTRIBUTOR)
sms/whatsapp 0174636210
Email : chintashoope@gmail.com
No Id: 1074293

*setiap pembelian anda wajib akan mendapat konsultasi percuma yang berterusan dari saya

You Might Also Like

2 comments

  1. in shaa Allah.
    sian tgk kan mak abah bila sakit lutut.
    aida skang sedaya upaya jaga lutut & anggota badan yg lain.
    bagus shaklee ni.

    ReplyDelete
    Replies
    1. memang kesian..kita ni bantu la diorang mana yg mampu kan...

      Delete

Followers

TRAVEL DESTINATION

GRUP MAMA BLOGGERS MALAYSIA (GMBM)

GRUP MAMA BLOGGERS MALAYSIA (GMBM)