CARA MELANCARKAN DARAH NIFAS

8:05:00 PM

Assalammualaikum...

Darah nifas ni ialah darah yang keluar dari ibu-ibu selepas melahirkan anak. Sama juga macam darah haid cuma bezanya darah nifas darah selepas bersalin.



Kalau sebelum ni Ida tak tahu beza darah nifas. Jadi Ida bagi peringatan skit. Darah yang keluar masa korang tengah sakit kontraksi tu bukan darah nifas ye dan wajib solat masa tu. Tapi selepas melahirkan anak, darah yang keluar tu la darah nifas.

Image result for darah nifas

Darah nifas ni selalunya keluar sepanjang kita berpantang 44 hari dan ada juga yang berlarutan sehingga 60 hari paling lama. Jika darah masih keluar selepas 60 hari itu dah dianggap sebagai darah penyakit.

Tapi ada satu keadaan darah nifas yang keluar tu tak habis. Jadi bergumpal, keluar dalam masa yang lama.

Ini membahayakan sebabnya bila darah kotor ni tak keluar kesemuanya dan rahim tak bersih, ini akan menyebabkan kepada risiko cyst,kanser rahim dan sebagainya.

Kalau ikut perubatan tradisional. Sepanjang berpantang sebab itu la ibu-ibu digalakkan berurut dan bertungku supaya darah nifas ni keluar habis. Jangan ada yang tertinggal pada dinding-dinding rahim. Dan lagi satu dengan pengambilan jamu-jamu atau herba kampung ni yang memang dari turun-temurun digunakan oleh ibu-ibu berpantang ni untuk rahim dan faraj ni.

Secara moden nya sekarang,banyak supplement juga yang membantu untuk melancarkan darah nifas ni termasuk la Vivix shaklee.



Kandungan resveratrol dalam Vivix juga membantu membaik pulih sel dari peringkat DNA, yang membantu ibu pantang pulih dengan pantas melalui pengeluaran darah nifas yang elok dan tidak terbantut.

Nak order? sila klik


Sebarang pertanyaan dan pesanan boleh hubungi saya:

(YOUR TRUSTED SHAKLEE INDEPENDENT DISTRIBUTOR)
sms/whatsapp 0174636210
Email : chintashoope@gmail.com
No Id: 1074293

*setiap pembelian anda wajib akan mendapat konsultasi percuma yang berterusan dari saya


You Might Also Like

2 comments

  1. wah !! kalau tak keluar habis, mau tersimpan berketul ketul kat dalam kan ? jadik darah kotor nanti.. paling menakutkan jadik punca sisa toksin.. em.. ramai mak mak tang tak sedar lagi bab ni.. ida kena sebarkan dan bantu mereka..

    ReplyDelete

Followers

TRAVEL DESTINATION

GRUP MAMA BLOGGERS MALAYSIA (GMBM)

GRUP MAMA BLOGGERS MALAYSIA (GMBM)