ANAK-ANAK PENYAMBUNG LEGASI KITA

Assalammualaikum...

Anak-anak adalah penyambung legasi kita bila mati nanti

Mereka bukan sahaja permata hati setiap keluarga tapi juga amanah


Amanah kita utk mendidik dan menjaganya. Ibarat kain putih yang dilukis. Orang kata bukan hanya tahu nak buat anak..tahu nak tambah anak je tapi jaga taknak..didik taknak..sori la kalau terkasar..huhu

Tapi itu la sebenarnya..bukan nak lepaskan tanggungjawab kita macam tu sahaja

Baginda sendiri sebelum mangkat berikan banyak ilmu pada umatnya. Itu la harta yang paling bernilai bagi baginda sebagai seorang pemimpin..bekalan die utk di akhirat nanti sebab Allah dah amanah kan tanggungjawab tu pada baginda

Jadi kenapa kita tak nak mendidik dan menjaga anak-anak syurga ni yang tak tahu apa-apa dengan baik..

Jadi..jagalah amanah ni sebaiknya supaya dapat menyambung legasi dan bekalan kita kelak

No comments:

Post a Comment

Followers

social network

APDM SAPS