IBU HAMIL TERKEJUT BERAT BADAN NAIK 5 KG SEPANJANG KEHAMILAN

1:51:00 PM

Assalammualaikum...


Semasa hamil, berat badan yang meningkat tu perkara biasa. Kalau berat tak naik membahayakan, berat berlebihan pun bahaya juga kan. Selalunya bila berat badan ibu hamil naik berlebihan risau berkemungkinan ada kencing manis semasa hamil (GDM). Tak pasal kena minum air gula.



Ada satu masalah juga yang membimbangkan ibu-ibu hamil ni ialah takut berat badan tak turun selepas bersalin. Selain pemakanan yang seimbang ibu hamil pun kena hati-hati , jangan main bedal je makan semua benda. Kononnya anak dalam perut nak makan, padahal si ibu tu nak makan..hehe. Nak makan boleh tapi jangan la berlebihan ye. 

Ini la kisah pasal akak ni nak naik 5 kg sepanjang kehamilan. Takkan nak diet kan masa mengandung kan, hanya boleh jaga pemakanan je. Bila masuk trimester kedua akak ni mula makan Omega Guard.


Kenapa Omega Guard?

Korang tak tahu ke Omega Guard ni bukan sahaja bagus untuk perkembangan otak anak malah membantu untuk kawal berat badan ibu mengandung.

Image result for testimoni ibu hamil dan omega guard

Paling terkejut selepas bersalin selama 1 minggu berat badan akak ni turun 8 kg!!..Terkejut akak ni.Siapa sangka sebenarnya minyak Omega 3 ni bagus untuk ibu hamil sebenarnya.

Antara kebaikan makan minyak ikan seperti Omega Guard ini kepada ibu hamil ialah:

1. EPA menyokong organ seperti jantung, sistem imun dan tindakbalas inflammatory.

2. DHA menyokong pertumbuhan otak, mata dan sistem saraf pusat yang mana sangatlah penting wanita hamil dan ibu menyusu

3. Membantu keseimbangan hormon seperti prostaglandins yang penting untuk semua fungsi tubuh

4. Penting untuk perkembangan visual dan kognitif bayi

5. Kurangkan risiko alergi pada bayi

6. Mencegah kelahiran pra-matang

7. Mengurangkan risiko pre-eclampsia

8. Mencegah kemurungan, depresi, dan post-partum mood disorder (meroyan)


Best kan Omega guard ni...Jom beli. Bukan semata-mata untuk slim tapi bagus juga untuk anak dalam kandungan.



Klik di sini untuk order 





Sebarang pertanyaan dan pesanan boleh hubungi saya:

(YOUR TRUSTED SHAKLEE INDEPENDENT DISTRIBUTOR)
sms/whatsapp 0174636210
Email : chintashoope@gmail.com
No Id: 1074293

*setiap pembelian anda wajib akan mendapat konsultasi percuma yang berterusan dari saya


You Might Also Like

0 comments

Followers

TRAVEL DESTINATION

GRUP MAMA BLOGGERS MALAYSIA (GMBM)

GRUP MAMA BLOGGERS MALAYSIA (GMBM)