4 CARA MUDAH AGAR ANAK SUKA MAKAN SAYUR

Assalammualaikum...

Mesti ramai ibu-ibu yang risau bila anak-anak tak suka makan sayur. Ada tu sampai asingkan nasi goreng dengan sayur yang ada dalam tu. Siap cakap no..no..no lagi.



Sebenarnya banyak cara agar anak suka makan sayur ni. Semuanya bermula dari rumah sendiri. Jadi peranannya mesti la mak ayah tu sendiri.

Pertama dari rumah. Kalau mak ayah sendiri tak suka makan sayur apatah lagi anak-anak. Anak-anak ni memerhatikan apa yang kita buat dan akan ikut. Sebab anak-anak ni anggap kita sebagai mentor ...idola diorang. Jadi sentiasa berhati-hati dengan setiap perlakuan dan percakapan kita depan anak-anak.



Kedua boleh la buatkan bento ala-ala cute..comel-comel tu. Boleh la beli acuan dia kat kedai macam Daiso atau lain-lain. Ida pernah jumpa kat Daiso tangan ni rasa nak beli je sebab comel. Bila anak-anak tengok watak-watak comel ni mesti diorang rasa excited nak cuba.



Ketiga mestilah ajar anak-anak dari kecil lagi. Memang diorang mula-mula akan menolak sebab itu la kita ni mak ayah kena teruskan berusaha sampai akhirnya diorang suka. Tunjukkan bertapa sedapnya sayur tu. Bila diorang tolak, cuba lagi.

Keempat dengan memberi Mealshakes Shaklee kepada anak-anak. Ini cara paling mudah untuk anak-anak yang cerewet nak makan terutamanya sayur. Mealshakes ni sangat mudah sebabnya ia membantu merangsang selera makan anak-anak tu. Mudah je ambil 1 sudu setiap hari campurkan dalam susu atau minuman kesukaan mereka.


Nak order? sila klik

Sebarang pertanyaan dan pesanan boleh hubungi saya:

(YOUR TRUSTED SHAKLEE INDEPENDENT DISTRIBUTOR)
sms/whatsapp 0174636210
Email : chintashoope@gmail.com
No Id: 1074293

*setiap pembelian anda wajib akan mendapat konsultasi percuma yang berterusan dari saya



No comments:

Post a Comment

Followers

social network

APDM SAPS