RESEPI CUCUR JAGUNG MUDAH

2:14:00 PM

Assalammualaikum

Minggu lepas Ida ke Cameron Highlands so Ida memang ada beli jagung mutiara kat sana. Memang sedap walaupun kita nak rasa yang mentah die pun memang dah manis. Asyraf dan aqil plak memang suka makan jagung. So semalam Ida ada buatkan cucur jagung kat diorang. Tambah Asyraf la suka sangat die. Ni Ida kongsikan resepi cucur jagung mudah.

RESEPI CUCUR JAGUNG


Bahan-bahan
  • jagung yang telah direbus
  • 1 biji telur
  • garam dan gula
  • tepung gandum
  • serdikit serbuk kunyit
Cara-caranya:

1. Potong je isi jagung yang dan direbus tu ke dalam bekas.
2. Masukkan tepung gandum,garam,gula dan serbuk kunyit.
3. Masukkan telur dan air hingga tak terlalu cair atau likat
4. Panaskan minyak dan goreng je sampai garing.
5. Tos kan dan makan. 

Yummy....jemput makan semua

You Might Also Like

0 comments

Followers

TRAVEL DESTINATION

GRUP MAMA BLOGGERS MALAYSIA (GMBM)

GRUP MAMA BLOGGERS MALAYSIA (GMBM)