5 TIPS JAGA ALAT SOLEK

Assalammualaikum..

Kalau cakap psal barang makeup ni memang jadi kegilaan kaum wanita yang memang suka makeup kan. Mana boleh dipisahkan wanita dengan kecantikan ni.heheheh. Nasib la Ida ni bukan jenis yang suka makeup. 


Berapa lama korang amik masa untuk bersiap sekaligus dengan makeup la? Kalau ibu Ida..mau sejam tunggu die bersiap.heheheh.


5 TIPS JAGA ALAT SOLEK

1. Mesti dalam keadaan baik-kalau produk tu dah berbau atau berubah warna SILA BUANG DENGAN SEGERA.

2. Jangan kongsi span muka ke..span makeup ke..berus makeup dengan orang lain. 

3. Cuci set berus sekurang-kurangnya 1 kali seminggu. Senang je..rendam dalam air suam dengan sedikit syampoo dan bilas bersih. Biarkan sehingga betul-betul kering.


4. Asah pensel eyeliner atau lip liner korang setiap kali nak guna. Ni supaya untuk elakkan dari jangkitan bakteria pada lapisan lama.


5. Cuci beg makeup korang tu. Dah kalau lama atau buruk sangat buang je. Tukar je yang baru. Ni tak..habis sampai berkulat beg tu punyalah tak cuci.hehehe'


SEMOGA MEMBERI MANFAAT!

1 comment:

Followers

social network

APDM SAPS