HARGA POS DAH NAIK?

Assalammualaikum...

Aih belum masuk bulan April macam-macam dah jadi. Semua benda dah naik harga. Makanan ada tu benda yang bukan kena GST pun naik jugak...


Ni yang terbaru harga pos laju dah naik. Ada Ida terbaca status kawan alam maya dulu harga RM6 sekarang dah RM11. So Ida update status tanya...ade yg komen katakan 600mg dah RM7.70...Aduh

Serba salah Ida dibuatnya..Ida ni peniaga yang nak cari rezeki untuk anak-anak. Serba salah Ida nak naikkan harga pos sebab kesian kat si pembeli tapi kesian juga untuk si penjual ni.

Tak tau nak kata GST ni bagus ke tak. So kita fikir positif jelah. Kalau kena hadap juga GST ni terpaksa..memang tak boleh buat apa. Mungkin ada kebaikan untuk masa akan datang..

SO....I LOVE GST

1 comment:

  1. mmg pos dah naik harga..Seblm ni pos timbang barang yg sama baru Rm8++..Td skli kna caj dkat Rm10++..

    ReplyDelete

Followers

social network

APDM SAPS