TIDUR TAK LENA,BERGULING SANA SINI MASIH TAK TIDUR,APA NAK BUAT?

3:04:00 PM

Assalammualaikum...

Masalah tidur tak lena ni perkara biasa terjadi bagi semua golongan. Tak kisah la yang berkerja atau tidak bekerja. Tambah bagi blogger-blogger cam kita kan.hahahahha. 




Bila tidur tak lena,esoknya mula la badan jadi tak bertenaga dan terlalu penat. Mana tak nya susah nak tidur sampaikan berjaga sampai 3-4pagi. Pukul 6 pagi of couse dah bangun solat subuh dan sedikan sarapan untuk anak-anak nak bersekolah. Siapkan si kecik hingga si bapa.hehhehe

4 PUNCA TIDUR TAK LENA

1. Tekanan

Selalunya bagi yang bekerja bila ada tekanan di tempat kerja atau kerja terlalu banyak. Menyebabakan tekanan tu bawa hingga ke tempat tidur. Tapi ingat pula tekanan tu bawa hingga ke anak-anak.Kesian diorang...

2. Tidur tak teratur

Bila kerja terlalu banyak pastu nak bawa ke rumah pula. Dan akhirnya korang terpaksa bersengkang mata nak siapkan kerja sehingga 2-3pagi. 

3. Kesihatan

Tekanan,tidur tak teratur so badan jadi tak bertenaga ini mengundang untuk masalah kesihatan pula. Di mana rasa cemas atau gangguan bipolar serta kekurangan kalium menyebabkan tidur korang terganggu.

4. Penyakit lain atau ubat-ubatan.

Ada sesetengah orang akan mengambil pil tidur. Penyakit lain pula seperti narkolepsi, catapleksi dan halusinasi. Dua perkara ini menyebabkan masalah susah tidur malam.

6 TIPS MUDAH TIDUR LENA


1. Amalkan untuk menikmati cahaya matahari. Ini akan melaraskan kembali sistem badan agar dapat tidur lebih lena.

2. Elakkan cahaya terlalu terang terutama malam.Ini kerana akan ganngu pengeluaran hormon melatonin.

3. Suasana yang baik dan kondusif untuk tidur. Contohnya bilik tidur yang nyaman dan sejuk. Pasang aircond dan letak lilin wangi tu..hehhe..romantik gitu..



4. Elakkan berpeluh sebelum tidur. Kalau cuaca panas jangan bersenam selepas pukul6 petang kerana akan menaikkan suhu badan. Nak lagi sedap,mandi sebelum tidur. 

5. Cahaya skrin komputer atau handphone boleh turunkan paras melatonin. Elakkan beberapa minit sebelum tidur.

6. Kurangkan pengambilan kopi,kafein,minuman ringan dan lain-lain. Seeloknya elakkan selepas makan tengahari.

Sebab utama insomnia kronik adalah kekurangan Magnesium. Malah kajian mendapati kandungan magnesium yang tinggi dan aluminium yang rendah dalam badan seseorang boleh menyumbang tidur lebih lena.

Ostematrix Shaklee menyediakan satu matriks unik nutrien kritikal termasuk kalsium, vitamin D, magnesium, zick, cooper, maganese dan boron. Di mana salah satu kebaikannya adalah untuk tidur yang lebih lena




Hebatkan ostematrix shaklee ni? Botol kecil comel ni membantu masalah tidur tak lena malah badan menjadi lebih segar dan bertenaga keesokkan harinya. Semua golongan boleh amalkan tak kira la ibu mengandung ke,orang tua dan ramai lagi.

So sapa yang tidur tak lena setiap hari tu,Ida memang cadangkan untuk ambil ostematrix ini sebagai makanan tambahan anda yang mempunyai kandungan kalsium yang tinggi sememangnya bagus untuk kesiahatn kita.

Jom order sekarang dan penghantaran akan dilakukan dengan segera agar tidur korang akan lebih lena selepas ini.
Ostematrix shaklee akan sampai dalam masa 2-3 hari bekerja.

Nak order? sila klik




Sebarang pertanyaan dan pesanan boleh hubungi saya:

NURUL AQIDAH AZAHAR
(YOUR TRUSTED SHAKLEE INDEPENDENT DISTRIBUTOR)
sms/whatsapp 0174636210
Fanpage : Mummysupplementshop
Email : Aqidgirl_88@yahoo.com

*setiap pembelian anda wajib akan mendapat konsultasi percuma yang berterusan dari saya.

You Might Also Like

0 comments

Followers

TRAVEL DESTINATION

GRUP MAMA BLOGGERS MALAYSIA (GMBM)

GRUP MAMA BLOGGERS MALAYSIA (GMBM)