OKU GUNE LIDAH UNTUK MEMBANTU IBUNYA

3:24:00 PM

Assalammualaikum...


Apa perasaan korang bila seorang OKU yang tidak boleh buat apa-apa. Tak boleh nak lakukan dengan tangan die sendiri. Tapi sanggup berusaha untuk membantu ibu dan keluarganya.

Ini la kisah yang Ida baca dalam artikel Astro awani pagi tadi...


Wanita OKU guna lidah akses internet mahu bantu ibu promosi kicap, sos

Nursamawati Mahmud berumur 30tahun seorang OKU yang cacat tangan dan kaki menggunakan lidahnya untuk membantu promosikan perniagaan cuka dan sos ibunya di dalam laman internet.

Tersentuh hati Ida bila baca artikel ni. Serius betul2 kagum dengan semangat akak ni. Rasa malu dengan diri sendiri. Alhamdullillah zaman sekarang semua prihatin bab camni, dan ramai yang hulurkan bantuan tapi pastikan anda ikhlas. Bukan sebab nama semata-mata...mudah-mudahan terhindar dari sikap camtu.

Bagaimana kita ni yang cukup sifat,cukup sihat...kaki dan tangan boleh bergerak bebas tapi masih malas nak berusaha untuk membantu keluarga mahupun orang lain.

Pengajaran tengok sendiri depan mata. Orang yang tak cukup sifat ni la yang sangat nekad dan mahu berjaya. Tapi kita yang cukup sifat ni..rasa malas malah suka tangguhkan kerja. Mulut kata nak berjaya tapi usaha tak nak lebih. Semuanya nak goyang kaki..

Tiba-tiba teringat status Ida semalam psal bisnes ni. Mana ada bisnes yang goyang kaki. Semuanya perluka usaha dan sabar. Paling skit pun mulut mesti kena bercakap jugak kan?

Hanya renungan di petang hari..tak de kena mengena sengan sesiapa pun k...

kisah lanjut boleh klik di sini

You Might Also Like

1 comments

  1. Sedihnyer.betul2 sentap kalau kita masih xberingat lg.mudah-mudahan semua urusan dia dipermudahkan Allah.harap2 tu jabatan kebajikan tlg lah bantu...sila bangun dari kerusi empuk tu

    ReplyDelete

Followers

TRAVEL DESTINATION

GRUP MAMA BLOGGERS MALAYSIA (GMBM)

GRUP MAMA BLOGGERS MALAYSIA (GMBM)