Pages

Thursday, November 9, 2017

10 CARA SEMBUHKAN LUKA BERSALIN CZER DENGAN CEPAT

Assalammualaikum...

Bagi ibu-ibu yang terpaksa bersalin czer, cara berpantang nya memang agak berlainan dengan ibu-ibu yang bersalin normal. Ini kerana luka bersalin czer ni lebih besar dan lukanya berada di perut. Bahagian yang memang kerap akan bergerak apabila kita melakukan sesuatu.




Dari pengalaman-pengalaman ibu-ibu yang bersalin czer ni diorang cakap nak gelak, batuk pun rasa sakit. Apatah lagi nak bangun duduk untuk susukan anak. Mesti ada orang untuk membantu diorang bangun. Memang seksa. Sakit kena "belah" selepas habis kesan ubat bius tu memang terasa. Bagaikan perut ni dibelah-belah..dihiris. 



Dan lebih parah lagi kalau jahitan pada perut tu boleh terbuka dan terkena jangkitan kuman atau bernanah pula. Nak kena jahit balik tu, seksa kata mereka. Bayangkan la luka yang sakit, bernanah tu kena jahit balik tanpa ubat bius.

Ida taknak takutkan ibu-ibu yang terpaksa bersalin czer. Itulah pergorbanan ibu-ibu hebat ni. Sanggup hadapi semua kesakitan untuk melahirkan seorang anak ke muka dunia ni dengan penuh tabah.

10 CARA SEMBUHKAN LUKA CZER DENGAN CEPAT

1. Banyakkan bergerak

Ini mak mertua Ida ada bagitahu. Kalau bersalin czer atau pun normal, banyakkan bergerak. Bukan buat kerja berat-berat tapi jangan biarkan badan ni jadi terlalu malas nak bergerak. Ini sebenarnya untuk mengelakkan berlakunya pembekuan darah dalam luka jahitan.

2. Pastikan luka sentiasa kering

Bila luka menjadi terlalu lembap, ia akan menyebabkan luka lambat nak sembuh. Malah boleh risiko pada jangkitan kuman.

3. Makan makanan seimbang

Selepas bersalin kita kehilagan banyak darah sebab itu la kita perlukan nutrisi yang secukupnya untuk membina semual sel darah merah dalam badan kita. Nutrisi yang cukup akan membentuk sel darah merah baru yang mencukupi untuk badan kita. 

4. Pengambilan protein

Sumber protein bagus di ambil untuk isi baru tumbuh semula dan mempercepatkan luka supaya cepat sembuh. Sumber protein contohnya produk tenusu atau nak mudah boleh je minum ESP shaklee. Kan sumber protein juga, mudah nak minum sewaktu berpantang ni.

5. Minum air kosong secukupnya

Ida tak tahu sejauh mana kesahihan ni, katanya bersalin czer ni tak boleh minum air banyak. Minum air banyak bukannya bermaksud kena minum sekaligus tapi setiap 2jam segelas pun dah ok. Ini untuk mengelakkan badan kita kekurangan air. Bila kurang air akan menyebabkan sembelit, lebih parah bila kita meneran akan memberi tekanan pada perut kita. Kan lagi parah tu.

6. Memakai bengkung

Bukan sahaja mereka yang bersalin normal malah yang bersalin czer juga perlu memakai bengkung. Kita mungkinlihat luka luar dah sembuh tapi dalam kita tak nampak. Pakai bengkung ni bagus untuk membantu kita memudahkan pergerakan seperti duduk supaya tidak terlalu memberi tekanan pada perut.

7. Makan buah sunquick

Ini kalau berpantang memang selalu disyorkan kerana dalam buah sunquick ada kandungan vitamin C yang sangat bagus untuk sembuhkan luka bersalin. Kalau Ida masa bepantang memang makan Vitamin C sahaja. Luka memang cepat sembuh.

8. Elakkan sapu sebarang ubat atau krim

Untuk 10 hari pertama jangan sapu sebarang ubat gamat ke, krim ke sebab takut kawasna luka tu lambat nak bercantum semula. Selepas luka dah bercantum nak sapu ubat atau krim takde masalah.

9. Penyusuan

Sepanjang berpantang ni disarankan supaya lakukan penyusuan sepenuhnya jika mampu. Bukan dengan memberi susu formula. Ini kerana penyusuan sebenarnya sangat membantu supaya luka cepat sembuh samada mereka yang bersalin normal atau pun bersalin czer.

10. Pengambilan supplement

Semasa berpantang mungkin kita kadang kala tak mampu nak makan makanan nutrisi yang secukupnya. Kadang terpaksa makan ala kadar, jadi supplement atau makanan tambahan ini boleh membantu untuk sembuhkan luka dengan cepat dan memberi tenaga kepada ibu-ibu.

Nak Luka Pantang Cepat Sangat Sembuh, Walaupun Caesar? from iReach HD on Vimeo.

Bagaimana Vivix membantu?

Vivix ni bertindak dengan membaiki sel yang rosak. Bila bersalin, bukan sahaja ibu-ibu kehilangan banyak darah malah banyak urat yang terputus. Apatah lagi bersalin czer. Bukaan tu lebih besar.

Luka lebih besar memang makan masa nak sembuh. Kalau dalam tak sembuh, lagi kan pula luka diluar. Mungkin sebulan baru la sembuh. Bukan macam bersalin normal. Kadang tu seminggu pun luka dah sembuh.

Selain tu pengalaman ibu-ibu yang pernah amik Vivix semasa berpantang ni. Badan mereka juga bertenaga. Di mana Vivix ni membantu memelihara sel dalam badan dan mempertingkatkan fungsi dalam badan dengan lebih baik.


Testimoni 1: Rasa menangis bila nak duduk pun berasa sakit. Selepas 3 hari pengambilan Vivix, dah hilang rasa sakit.




Testimoni 2: Selepas keluar wad akak ni teruskan pengambilan Vivix dan menyusukan anak. Memang badan cergas, susu meriah malah luka pun cepat sembuh .




Testimoni 3: Semasa berpantang memang akak ni mengambil Vivix dan vitamin C. Memang luka czer cepat sembuh, muka tak pucat, susu pun meriah. 




Jangan lepaskan peluang dengan pembelian Twin Pack Vivix Shaklee.




Klik di sini untuk pembelian twin pack dengan segera



Sebarang pertanyaan dan pesanan boleh hubungi saya: 

(YOUR TRUSTED SHAKLEE INDEPENDENT DISTRIBUTOR)
Email : chintashoope@gmail.com
No Id: 1074293

*setiap pembelian anda wajib akan mendapat konsultasi percuma yang berterusan dari saya


6:27:00 PM / by / 4 Comments

4 comments: