5 CARA HILANGKAN RASA LETIH DAN LESU BADAN DENGAN MUDAH

6:41:00 PM

Assalammualaikum...

Semua orang memang ada rasa macam ni pada suatu ketika badan rasa nak malas nak buat apa-apa. Rasa letih dan mengantuk je. Lagi parah bila keadaan ni berlarutan setiap hari.



Sebenarnya bahaya kalau rasa letih dan lesu badan ni berlarutan sebab ia boleh menganggu kerja-kerja kita seharian. Lebih bahaya jika masa itu kita dalam keadaan memandu mahupun menunggang motosikal.

Image result for rasa letih

Jadi apa yang perlu dilakukan untuk hilangkan rasa letih dan lesu badan ni?

5 CARA HILANGKAN RASA LETIH DAN LESU BADAN


1. Tidur yang mencukupi sangat penting untuk kita. Bila tidur kita sendiri tak pernah cukup badan akan mula rasa letih dan penat. Nak bangun tidur pun rasa liat je. Malah ia juga boleh menyebankan kegemukan sebabnya jika yak cukup tidur akan keluar sejenis hormon yang dipanggil gherin yang boleh meningkatkan selera makan korang.

2. Senaman di awal pagi. Ramai sebenarnya susah nak lakukan senaman di awal pagi. Asal bangun je terus capai tuala dan pergi mandi. Kalau perhatikan orang Korea diorang suka buat regangan badan di awal pagi. Kita pun boleh sebenarnya. Sebelum bangun tidur tu, goyangkan kaki. Pusingkan pergelangan kaki secara bulatan. Lepas tu angkat tangan regangkan badan dan kaki. Kalau buat sebenarnya memang rasa segar skit badan.

3. Ramai yang suka abaikan sarapan di awal pagi ni. Tahu tak antara punca rasa letih dan tak bertenaga ialah tak bersarapan. Badan bukan sahaja akan rasa letih malah ini juga akan menyebabkan peningkatakan berat badan. 

4. Gaya makan yang seimbang sebenarnya sangat membantu untuk hilangkan rasa letih dan lesu badan. Pastikan cukup segala zat dan nutrisi yang diperlukan dalam badan. Paling penting banyakkan minum air masak ye..bukan air manis untuk elakkan badan kekurangan air.

5. Pengambilan supplement pun sebenarnya sedikit sebanyak membantu supaya badan kita kekal sihat, segar dan bertenaga. Setiap manusia mempunyai tahap metabolisma yang berbeza. Dan paling utama, bila semakin meningkat umur kita semakin banyak kita perlukan zat dan nutrisi yang lengkap sebabnya bila semakin berusia, banyak fungsi dalam badan kita semakin lemah. Ini sedikit sebanyak menganggu kesihatan kita.



Bagaimana Vivix membantu tingkatkan tenaga serta hilangkan rasa letih dan lesu badan?

Vivix bertindak dengan memberikan tenaga kepada sel-sel tubuh badan kita atau meningkatkan fungsi keupayaan sel-sel iaitu mitokondria.

Mitokondria ini ibarat mengecas badan supaya badan kita kekal bertenaga dan sihat kerana ia menghasilkan aderosina trifostat (ATP) iaitu bekalan tenaga biologi yang mengawal kegiatan badan atau bahasa mudahnya pusat tenaga bagi sel.

Keupayaan mitokondria akan merosot seiring dengan usia kita. Macam Ida cakap tadi semakin meningkat usia kita fungsi dalam badan kita akan mula berkurangan dan lemah. Sebab itu la adanya Vivix bagi membantu meningkatkan semula tenaga dan fungsi sel dalam badan kita.





Klik di sini untuk pembelian segera




Sebarang pertanyaan dan pesanan boleh hubungi saya:

(YOUR TRUSTED SHAKLEE INDEPENDENT DISTRIBUTOR)
sms/whatsapp 0174636210
Email : chintashoope@gmail.com
No Id: 1074293

*setiap pembelian anda wajib akan mendapat konsultasi percuma yang berterusan dari saya

You Might Also Like

4 comments

  1. banyakkan minum air kosong + tengok warna hijau + kunyah gula-gula pedasss 😉

    ReplyDelete
  2. Selalu rasa letih and mengantuk nak nak lepas makan. Huhu. Patut lah naik berat badan. Memang lately tdo pon tak cukup. Haih. Selalu gak cepat rasa letih and mengantuk.

    ReplyDelete
    Replies
    1. bahaya tidur tak cukup ni sbb boleh gnggiu hormon sekali

      Delete

Followers

TRAVEL DESTINATION

GRUP MAMA BLOGGERS MALAYSIA (GMBM)

GRUP MAMA BLOGGERS MALAYSIA (GMBM)