BERNIAGA SIAPA TAKNAK UNTUNG

Assalammualaikum...

Berbisnes siapa yang takanak untung kan..

Itu la sebenarnya bila berbisnes ni..nak tambah pendapatan..nak ada untung



Tapi bagaimana nak memaksimumkan keuntungan?

Mestila dengan usaha yang keras..berdoa..dan konsisten
Takkan ada duit jatuh ke riba kalau sekadar berdoa tapi tiada usaha..bab kata goyang kaki..duit masuk

No..no..no

Tiada istilah goyang kaki dalam bisnes ni..semua mesti ada usaha..

Pergi kelas..belajar..cari ilmu..marketing..semua tu usaha..

Tengok la usahawan yang berjaya..macam mana diorang usaha..susah tak, boleh tak kita jadi sekuat tu

Dan jangan lupa berusaha untuk meminta dari -Nya..utk dekatkan diri dengan-Nya..sebab apa sebab Dia la yang Pemberi rezeki kepada kita

Dengar kan orang kata..rezeki tak salah alamat..ramai je peniaga jual barang yang sama tapi kenapa orang tu tetap beli dengan kita. Sebab dah tertulis orang tu rezeki kita

Jadi jangan goyang kaki sahaja kalau nak dapatkan untung yang besar.

4 comments:

Followers

social network

APDM SAPS