TIPS REDAKAN DEMAM ANAK-ANAK

12:44:00 PM

Assalammualaikum...


Tips redakan demam anak-anak

Selalunya kalau anak-anak demam, batuk selsema memang ida selalu sapukan minyak bawang putih kat diorang...sapu di bahagian dada, tapak kaki dan belakang anak-anak



Caranya senang je

Bakar 3-4ulas bawang putih dan ketuk skit..pastu letak dalam piring dan tambah sedikit minyak. Tak kisah minyak apa-apa pun tapi ida selalunya letak minyak VCO..

Kalau demam memang kena kerap tuam kepala dan badan die. Ida selalu letak ais dan beberapa titik basic H...kalau takde basic H boleh je letak air dan ais..memang sejuk skit tapi insyaallah panas tu akan berkurangan,,

Lagi satu kerapkan mandi anak-anak..tak berselimut..tak berbaju pun takpe,biar haba badan die tu keluar..

Selain tu buatla sup ayam ke kat anak-anak..lebihkan letak bawang putih..bila makan nasi yang bersup-sup panas ni..rasa lega skit perut dan badan die..

semoga tips ni membantu

You Might Also Like

0 comments

Followers

TRAVEL DESTINATION

GRUP MAMA BLOGGERS MALAYSIA (GMBM)

GRUP MAMA BLOGGERS MALAYSIA (GMBM)