5 CARA ATASI KULIT KUSAM,ELAK DARI PENUAAN

Assalammualaikum...

Perkara utama yang sangat merisaukan setiap wanita adalah masalah kedutan. Malah kaum lelaki pun taknak nampak masalah macam ni kan.Tahukah korang bahawa masalah kulit kusam adalah tanda pertama penuaan?


Kulit semakin kehilangan seri semula jadi apabila usia semakin meningkat selain beberapa faktor seperti keletihan, kekurangan tidur, sinaran UV dan liang roma tidak sekata menyumbang kepada dilema ini. Setiap hari kulit kita akan kehilangan kolagen untuk kulit. Ini ada 5 cara atasi kulit kusam untuk elakkan kedutan penuaan.

5 CARA ATASI KULIT KUSAM

1. Pengelupasan kulit


Menurut pakar dermatologi, sel-sel kulit mereka yang berumur 20 tahun akan diperbaharui dengan cepat. Namun ketika umur mula mencecah 30 hingga 40 tahun, ianya mula bertukar dalam kadar perlahan. Ini menyebabkan sel-sel kulit mati terkumpul seterusnya menjadikan kulit kusam. 

Salah satu cara yang merupakan teknik pengelupasan. Sebaiknya dilakukan pada waktu makan untuk membuang kotoran di siang hari.Cukup sekadar scrub muka pun takde masalah cuma jangan dilakukan setiap hari pula.

2. Melembap


Adalah amat penting untuk melembap kerana ia dapat menghindari dari terjadinya kulit kering dan kusam. Minum air lapan gelas sehari untuk memberi kelembapan pada setiap organ badan dan seterusnya kulit wajah. Gunakan produk pelembap kerana ia membantu mengekalkan air atau kelembapan kulit wajah seterusnya membangkitkan lagi seri.

3. Mencuci muka


Ramai orang suka abaikan mencuci muka sebanyak 2 kali sehari. Jangan terlalu ambil mudah kerana setiap masa kita dikelilingi dengan persekitaran yang kotor dan berhabuk dan lebih memudaratkan bagi wanita yang suka bersolek.Antara kebaikan lain ialah urutan ketika mencuci wajah mampu meningkatkan peredaran darah ke kulit.

4. Tidur


Tidur yang mencukupi menyumbang kepada perbezaan besar kerana ianya bukan sahaja memberi kesegaran sepanjang hari tetapi sel-sel kulit baru terhasil ketika waktu tidur seterusnya mengelakkan terjadinya proses penuaan kulit pra-matang dan kulit kusam. Menurut kajian, otot wajah berehat ketika waktu tidur sekaligus membantu mengurangkan garisan atau kedutan di wajah.

5. Rawatan semula jadi


Jika produk penjagaan wajah bukan pilihan, korang juga boleh gunakan bahan semula jadi untuk mengikis masalah kulit kusam. Campuran madu dan gula kasar boleh dijadikan sebagai bahan pengelupasan kulit manakala campuran buah pic dan tomato yang disapukan ke muka mampu membangkitkan seri wajah.






Nak order? sila klik


Sebarang pertanyaan dan pesanan boleh hubungi saya:

NURUL AQIDAH AZAHAR
(YOUR TRUSTED SHAKLEE INDEPENDENT DISTRIBUTOR)
sms/whatsapp 0174636210
Fanpage : Mummysupplementshop
Email : Aqidgirl_88@yahoo.com

*setiap pembelian anda wajib akan mendapat konsultasi percuma yang berterusan dari saya


2 comments:

  1. banyaknya produk kena ambil.kalau satu je ada kesan tak?

    ReplyDelete
    Replies
    1. boleh je ka nak amik 1 je..kesan lmbt la skit nak nampak..kena ambil konsisten

      Delete

Followers

social network

APDM SAPS