4 RAHSIA KENAPA IBU BOLEH KURUS DENGAN MENYUSUKAN ANAK,HILANG SEBANYAK 20KG!

3:21:00 PM

Assalammualaikum...


Perkara utama yang setiap ibu-ibu nak selepas melahirkan anak adalah nak kurus! Bukan lelaki je atau pun warga muda. ibu-ibu yang telah melepasi saat mengandung selama 9 bulan, berat naik sampai 60 kg mestilah nak kuruskan balik badan macam sebelum hamil.



Mana la nak tahan bila ada lemak tepu kat dalam badan. Baju dulu pakai saiz S sekarang dah kena pakai saiz XL. Nampak ketara kan perubahan die.Salah satu cara nak kurus bagi ibu-ibu selepas bersalin adalah dengan susukan anak. Ini rahsia Ida kawal berat badan Ida. Jadi Ida nak kongsikan 4 rahsia kenapa ibu boleh kurus dengan menyusukan anak.



4 RAHSIA IBU KURUS DENGAN MENYUSUKAN ANAK

1. Bakar kalori ibu



Anak hanya memerlukan 300-500 kalori sahaja setaip hari. Tentulah kalori itu diambil dari ibunya. Sebab itu la walaupun ibu-ibu banyak makan sekalipun, memang tak sempat nak jadi lemak kat dalam badan sebabnya akan terbakar sendiri selepas menyuskan anak. Tak hairan la bagi ibu yang susukan anak ni akan lebih langsing walaupun makan banyak macam Ida.hahaaha..

2. Hanya pemakanan berkhasiat sahaja




Semestinya ibu yang menyusukan anak mesti akan makan makanan yang berkhasiat supaya menghasilkan susu yang berkualiti dan bernutrisi untuk tumbesaran anak-anak. 
Antara makanan yang sering diambil adalah buah-buahan, sayur-sayuran, bijirin, oat, susu, ikan, daging, ayam, makanan sunnah dan lain-lain lagi. Semestinya semua makanan berkhasiat ni tidak akan mengemukkan korang. Kalau korang terasa atau teringin nak makan benda junk food ni, makan skit je buat lepas mengidam. Ida suka buat macam tu lepas tu Ida akan minum air masak banyak-banyak.hehe.

3. Minum banyak air




Ibu menyusu akan minum air dengan banyak. Itu adalah perkara biasa yang akan dilakukan. Kenapa? Kerana menyusukan anak akan membuatkan ibu cepat dahaga. Setiap kali susu keluar, ibu perlu menggantikan semula air dalam badan supaya boleh digunakan untuk menghasilkan susu semula. Ibu menyusu perlu minum banyak air masak. Air masak memang membantu dalam proses membuang toksin dan lemak-lemak dalam badan. Jadi, secara tidak langsung selain cukup air untuk menghasilkan semula susu, kita juga mempunyai cukup air untuk menguruskan badan.

4. Hormon gembira berkesan




Orang kata ibu menyusu perlu sentiasa gembira. Bila ibu gembira, susu yang keluar juga akan lebih lancar. Ia memang fakta yang betul! Ikutkan pada logiknya bila kita rasa gembira hormon positif akan terhasil dan ini akan membantu proses menurunkan berat badan akan lebih lancar dan mudah.



Tak caya bagi ibu yang menyusukan anak. Susukan anak masa keadaan sedih, susu mesti keluar sikit je.



Kurus Selepas Bersalin Sampai Turun 20kg! Wow! from iReach HD on Vimeo.




Nak order? sila klik


Sebarang pertanyaan dan pesanan boleh hubungi saya:

NURUL AQIDAH AZAHAR
(YOUR TRUSTED SHAKLEE INDEPENDENT DISTRIBUTOR)
sms/whatsapp 0174636210
Fanpage : Mummysupplementshop
Email : Aqidgirl_88@yahoo.com

*setiap pembelian anda wajib akan mendapat konsultasi percuma yang berterusan dari saya.

You Might Also Like

0 comments

Followers

TRAVEL DESTINATION

GRUP MAMA BLOGGERS MALAYSIA (GMBM)

GRUP MAMA BLOGGERS MALAYSIA (GMBM)