3 CARA TURUNKAN JAUNDICE ANAK DENGAN CEPAT,ELAK SAMPAI KENA TAHAN WAD

2:43:00 PM

Assalammualaikum...

Bagi ibu-ibu selepas bersalin kebanyakkan anak-anak yang dilahirkan akan ada jaundice atau demam kuning. Ni paling nak dielakkan sebab kalau jaundice nye tak turun silap-silap kena tukar darah tau. Jangan main-main. Ntah darah siapa akan dapat nanti. Paling tak pun akan masuk wad dan diletakkan dalam inkubator. Apa cara turunkan jaundice anak dengan  cepat?



Ha..ni Ida akan kongsikan 3 cara turunkan jaundice yang Ida buat untuk anak-anak Ida. Oh ya..anak-anak yang kena jaundice ni ibu-ibu takleh amik jamu k...


3 CARA TURUNKAN JAUNDICE ANAK DENGAN CEPAT


1. Sengkuang cina

Bila anak-anak Ida kena jaundice Ida akan bagi diorang minum 1 sudu kecil setiap pagi dan petang. Caranya amik sengkuang cina,buangkan kulit die. Blender dengan air yang skit. Biar pekat. Tapis serdak die bagi anak minum. Lebihan die korang boleh minum. Sedap juga dan bantu tambahkan susu.

2. Taknyah pakaikan baju

Kebanyakkan anak-anak yang ada jaundice ni Ida tengok.Habis die bedung budak tu. Yup memang kena bedung tapi macam anak demam juga. Ida memang tak pakaikan baju. Bagi pakai bedung dada tu je,sarung tangan dengan kaki. Biar panas badan tu keluar. Kalau orang dulu jemur bawah matahari waktu pagi tapi dengan ekosistem dan cuaca,tak yakin Ida dengan tahap penapisan UV sekarang.

3. Penyusuan


Ni cara yang paling mudah dan cepat. Korang kena yakin dan mindset susu korang cukup untuk anak. Rata-rata ibu yang bersalin ni satu je jawapan die "susu tak cukup". Dah kalau dalam otak tu setting susu tak cukup memangla susu tak cukup. Bagi anak-anak yang jaundice ni diorang suka tidur. So korang kena alert bagi susu setiap sejam Kunci la jam tu supaya korang alert. Kejutkan anak. Usik-usik supaya die bangun hisap susu. 

Paling penting penyusuan pada waktu malam. Ramai ibu-ibu yang amik mudah tentang penyusuan di waktu malam. Sedangkan ramai tak tahu pada waktu malam merupakan waktu terbaik pengeluaran susu lebih banyak.

Tiga cara ni Ida turunkan jaundice anak dengan cepat. Ada sesetengah tak jalan guna sengkuang cina. Diorang akan bagi anak anggur hitam la mandi dengan daun pe ntah.

sumber google:orang panggil bee pollen

Bagi Ida 3 cara ni sahaja dah cukup. Dan Ida ada guna 1 lagi tips tapi kalau korang tak berani bagi jangan bagi k..Serbuk madu asli. Ada jual kat kedai jamu. Amik skit je. Bancuh pekat bagi anak minum. Confirm asyik membuang je. Orang tua kata biar die kerap berak bagi panas keluar. Memang betul..

Hope apa yang Ida kongsikan ni dapat membantu ibu-ibu untuk turunkan jaundice anak. Ida masa pantang memang tak cukup tidur nak turunkan jaundice anak dengan cepat. Nasihat Ida..do your best k...


Nak tahu pengalaman Ida sepanjang berpantang dan amik Set Berpantang Shaklee ni boleh klik di sini

Nak order? sila klik



Sebarang pertanyaan dan pesanan boleh hubungi saya:

NURUL AQIDAH AZAHAR
(YOUR TRUSTED SHAKLEE INDEPENDENT DISTRIBUTOR)
sms/whatsapp 0174636210
Fanpage : Mummysupplementshop
Email : Aqidgirl_88@yahoo.com

*setiap pembelian anda wajib akan mendapat konsultasi percuma yang berterusan dari saya.


You Might Also Like

3 comments

  1. Yang penyusuan tu memang betol.. Kena kerap bg dia menyusu.. selang 2 jam.. Selain tu saya juga bg dia makan kurma dan anggur..

    ReplyDelete
  2. eda belum jadi ibu lagi tpi info ni bergune untuk eda..hehe..tq sharing kak ida

    ReplyDelete

Followers

TRAVEL DESTINATION

GRUP MAMA BLOGGERS MALAYSIA (GMBM)

GRUP MAMA BLOGGERS MALAYSIA (GMBM)