CARA NAK NAIKKAN BERAT BADAN : SAYA TERLALU KURUS!!

4:01:00 PM

Biasanya kawan2 diluar sana sibuk mencari produk untuk merampingkan dan menurunkan berat badan..Tapi tidak bagi sesetengah orang sebenarnya di luar sana ramai juga yang mengalami masalah kurang berat badan or terlalu kurus..Cadangan di bawah sesuai untuk orang yang ingin menambahkan berat badan atau mencapai berat badan yang ideal.Apa yang anda perlukan? Secara basicnya memadai Vitalea, B Complex dan Meal Shake




Mealshakes
Meal Shakes membekalkan 35% atau lebih nilai harian bagi 19 vitamin dan mineral yang penting. sumber yang kaya kalsium, fiber dan protein. rasanya sedap mcm milk shake kat McD. Protin amat penting dalam proses menambah berat badan ini kerana pengambilan protin boleh mengisi keperluan tubuh sebab protin adalah asas kepada pemakanan tubuh badan sama ada nak tambah berat ke..nak kurus ke..nak cantik ke..semuanya perlukan protin dan antara sebab yg lain ialah, protin membantu penyerapan yg lebih baik ke atas supplement yang kita ambil..

VitaLea

Vitalea membekal 23 jenis vitamin penting bersama iron yang sangat penting dalam pembentukan sel darah merah. banyak membantu mencantikkan kulit wajah, kuku yang licin, rambut yang kuat dari segi akarnya, membantu mencegah penyakit tiroid@ beguk(penyakit tiroid ini terjadi kebiasaannya kerana kekurangan iodin dan ini terdapat di dalam vitalea kita), supplement penting untuk diet atau slim yang mana walau kita kurang makan namun pengambilan vitalea ni banyak membantu memberi badan rasa bertenaga, tidak lesu dan menjadikan kulit yang sentiasa tegang, mengelak pitam dan pening.

B Complex
B Complex mengandungi 8 jenis vitamin B yang penting untuk badan. mengawalatur kadar metabolisme dalam badan, menggalakkan kesihatan sistem kardiovaskular, mengurangkan rasa letih, tekanan perasaan dan meningkatkan sistem pertahanan badan.

* jadual pemakanan untuk program penambahan berat Eksklusif untuk anda jika membeli dari saya *
Tips yang menaikan berat badan 


1. Workout.

Kenapa perlu workout? Bukan nak kurus je kena workout.. kalau nak nak naikkan berat pun kena Workout. Workout penting dalam membina dan membentuk otot – otot badan kita. Bagi mereka yang terlampau kurus, pembinaan dan pembentukan otot adalah sangat penting. Workout ni tidak semestinya dilakukan di gym semata – mata. Anda boleh juga lakukan semasa anda berada dirumah atau berjogging diluar.

Sehari 10 minit paling kurang...takyah exercise berat..angkat botol air mineral yg 500mlm tu..isi air dlm tu.. angkat mcm angkatberat...angkat turun..pastu skipping ke..or ape2 exercise utk bina muscle Jgn mkn junk food dan ikut jadual ekslusif dari saya selama sebulan.

2. Makan makanan berprotein.
Setelah anda melakukan workout, anda perlu banyak mengambil makanan berprotein untuk memantapkan otot – otot yang telah anda bina itu. Semasa proses menaikan berat badan, banyakkan makan makanan seperti daging, telur separuh masak dan ayam. Kalau hendak lagi cepat menaikan berat badan, kami syorkan anda minum susu protein. Protin y
ang sesuai utk menambah berat badan ialah Meal shakes Shaklee. Elakan makan makanan berminyak dan berlemak kerana ia tidak membantu dalam menaikan berat badan secara sihat.

Ramai mereka diluar sana yang kurus, cuba utk menaikkan berat badan mereka dgn cara yang salah. Mengambil makanan yang berlemak semata – mata tidak akan membantu malah makanan berlemak bukan saja menyebabkan masalah kesihatan, ia juga tidak memberi kesan jangka panjang. 
Contoh : Kolesterol dalam darah... yang boleh menyebabkan kegagalan jantung.... huhu... bahaya kan??

Jadi kalau anda hendak menaikkan berat badan anda secara sihat, anda hanya perlu berdisplin dalam jadual pemakanan supplement dan jadual pemakanan harian (Ekslusif utk Pelanggan istimewa saya ). Ramai yang sudah berjaya... Anda bila lagi???


Nak order? sila klik




Sebarang pertanyaan dan pesanan boleh hubungi saya:

NURUL AQIDAH AZAHAR
(YOUR TRUSTED SHAKLEE INDEPENDENT DISTRIBUTOR)
sms/whatsapp 0174636210
Email : Aqidgirl_88@yahoo.com

You Might Also Like

0 comments

Followers

TRAVEL DESTINATION

GRUP MAMA BLOGGERS MALAYSIA (GMBM)

GRUP MAMA BLOGGERS MALAYSIA (GMBM)