Showing posts with label ZINC SHAKLEE. Show all posts
Showing posts with label ZINC SHAKLEE. Show all posts

Saturday, June 25, 2016

BERKAT IKHTIAR AKHIRNYA DISAHKAN HAMIL SELEPAS 2 BULAN...

Assalammualaikum....

Betul memang bukan rezeki kita lagi untuk menimbang cahaya mata. Tapi banyak juga penyebab yang boleh mendorong seseorang itu sukar untuk hamil. Contohnya seperti ketidakstabilan hormon atau kitaran haid tak normal, merokok, pemakanan dan banyak lagi.



Malah stress dan gaya hidup sekarang juga mendorong kepada kesukaran untuk hamil. Sebab itu la kita ni jangan la terlalu mendesak atau sentiasa bertanya " Eh bila nak dapat anak". Tension tau sebenarnya.


Ini berita gembira yang diterima oleh akak ni. Pada mulanya si customer ni menggunakan set kesuburan Shaklee disebabkan beliau mempunyai masalah ketidakstabilan hormon dan keputihan yang terlampau banyak. Bila hormon tak stabil mereka tidak mampu menghasilkan progesterone yang mencukupi bagi mengekalkan kehamilan.

Jadi beliau telah dicadangkan untuk mengambil GLA complex untuk hormon dan Alfalfa complex untuk keputihan dan untuk suami sebagai tambahan Zinc complex dan Vitamin E untuk pekatkan sperma dan meningkatkan kualiti sperma.


Selepas 2 minggu akak ni keluar darah haid dengan banyak sampaikan hampir-hampir nak jumpa doktor pakar. Jadi selepas tu die tambah pula ESP Shaklee dan b-complex untuk kesan yang lebih baik. 

Alhamdulillah selepas 2 bulan penggunaan, akak ni disahkan hamil. Syukur.

Tak salah kita ikhtiar selain sentiasa berdoa. Insyaallah....dapat membantu

Nak order? sila klik





Sebarang pertanyaan dan pesanan boleh hubungi saya:

(YOUR TRUSTED SHAKLEE INDEPENDENT DISTRIBUTOR)
sms/whatsapp 0174636210
Email : chintashoope@gmail.com
No Id: 1074293

*setiap pembelian anda wajib akan mendapat konsultasi percuma yang berterusan dari saya

Sunday, March 27, 2016

5 TIPS PANTAS LUKA CEASER CEPAT SEMBUH,SI MAK MAKIN BERTENAGA

Assalammualaikum...

Alhamdullilah ramai ibu-ibu bulan ni yang sudah selamat melahirkan anak. Dan tak semua orang berpeluang untuk lahirkan anak secara normal. Ada yang terpaksa melahirkan anak secara ceaser kerana masalah-masalah tertentu.




Proses melahirkan anak secara ceaser memang mudah sebab takkan rasa sakit tapi mengambil masa atau cara berpantang yang lebih dari orang yang beranak normal.

5 TIPS PANTAS LUKA CEASER CEPAT SEMBUH

1. Jaga kebersihan

Nama pun luka jadi mestilah sentiasa pastikan luka tu bersih dari sebarang bakteria dan kuman. Bukan apa takut luka tu akan jadi lebih teruk.Pastikan ubat luka yang diberi sentiasa digunakan sampai habis.

2. Bersihkan sentiasa dengan air suam

Sebelum letak ubat luka tu pastikan bersihkan dengan air suam. Ini supaya luka tu akan lebih bersih dan ubat luka dapat menyerap dengan baik. Malah air suam juga membantu luka supaya cepat kering.

3. Pakaian yang betul

Pastikan pakaian masa pantang tu jangan terlalu ketat. Tambah kalau luka ceaser ni.Pakai pakaina yang longgar dan tidak terlalu panas.

4. Senaman yang ringan

Aik takkan la berpantang nak kena bersenam juga. Bukan maksud Ida berpantang pun bukan sampai tak bangun buat apa-apa. Sekali sekala berjalan-jalan supaya otot tu bergerak tapi perlahan-lahan la.Jangan ganas sangat. Ini kerana pergerakan yang kerap membantu supaya luka lebih cepat sembuh dan aliran darah akan lebih lancar.

5. Pengambilan ubat atau makanan tambahan



Ini kisah akak yang bersalin secara ceaser buat kali kedua untuk anak yang kedua.Kita ni kalau beranak normal pun jalan mesti berhati-hati apatah lagi orang yang ceaser. Kawasan yang sentiasa akan bergerak tu di bahagian perut. Nak bangun nak duduk semua kena jaga dengan baik.

Sebelum ni luka akak ni masih belum kering walaupun seudah 40 hari. Dengan nasihat dari adiknya yang juga pengedar Shaklee die tambah dos Vivix Shaklee dan Zinc Complex, dan alhamdullilah dalam masa tak sampai 1 minggu pun.Luka ceaser akak ni dah kering. Yang paling menarik bila badan akak ni semakin sihat dan bertenaga.

Nak Luka Pantang Cepat Sangat Sembuh, Walaupun Caesar? from iReach HD on Vimeo.




Peluang hebat jangan dilepaskan dengan pembelian Twin Pack Vivix Shaklee.

* bagi yang nak dapatkan set dengan Zinc Complex diminta untuk hubungi Ida untuk sahkan stok


Klik di sini untuk pembelian twin pack dengan segera


Sebarang pertanyaan dan pesanan boleh hubungi saya:

(YOUR TRUSTED SHAKLEE INDEPENDENT DISTRIBUTOR)
sms/whatsapp 0174636210
Email : chintashoope@gmail.com
No Id: 1074293

*setiap pembelian anda wajib akan mendapat konsultasi percuma yang berterusan dari saya

Monday, February 29, 2016

PROMOSI DATANG LAGI, LEBIH SIHAT LEBIH CANTIK

Assalammualaikum...

Selamat datang ke bulan Februari. Agak istimewa skit bulan ni sebab ulang tahun perkahwinan Ida jatuh pada bulan ni. Semalam pun dah selamat closing untuk bulan Januari.


Bulan ni bermulanya bulan baru, semangat yang lebih baru. Yeay promosi datang lagi. Bulan ni pakat-pakat la sihat dan cantik ye..


Promosi bulan ni untuk sihat untuk cantik semua boleh. Yelah kalau dah sihat mesti la muka pun tambah cantik kan.hehehe

Beli 6 percuma 1 dan terus dapat MEMBERSHIP FREE
Beli twin pack dapat 5% diskaun
@
Beli 4 percuma 1

Pilih la mana kemampuan korang, beli 1 je pun boleh tapi beli 2 pun lebih jimat kan.

Vivix Shaklee memang salah satu alternatid atau ikhtiar yang terakhir untuk penyakit-penyakit kronik seperti SLE,kanser, gout,stroke,kencing manis dan banyak lagi.


Habis orang sihat tak boleh makan Vivix ke?

Boleh lagi bagus..sihat secara keseluruhan teruatamanya yang tak suka makan banyak jenis ubat. Lagi best korang akan nampak lagi cantik dari sebelum ni.

Nutriferon ini merupakan penggalak imunisasi atau immune booster.  Ia membantu mengukuhkan dan kuatkan sistem imum dalam masa 3 hari kerana di dalamnya terdapat interferon.


Interferon ini sangat terkenal dalam bidang perubatan untuk pesakit herpes, HIV,kanser,hepatitis dan lain-lain. Senang kata penyakit yang tiada ubatnya.

Nutriferon ni selalunya customer Ida suka beli untuk pengganti kepada ubat-ubat klinik. Memang dah tak bagi anak makan. Wajib ada 1 kotak kat rumah. Ia membantu menentang virus dan kuman. Bagus untuk simpanan kalau anak jatuh sakit, demam dan terkenal kalangan ibu bapa untuk anak yang demam denggi. Tak wajib makan selalu pun takpe. Seminggu sekali atau sebulan sekali pun boleh. Insyaallah anak memang susah jatuh sakit melainkan dengan izin-Nya..

Nak lagi senang korang hubungi je Ida untuk tahu pasal semua promosi ni. Untuk anak ke untuk mak ayah ke, kita sembang-sembang dulu

Sebarang pertanyaan dan pesanan boleh hubungi saya:

NURUL AQIDAH AZAHAR
(YOUR TRUSTED SHAKLEE INDEPENDENT DISTRIBUTOR)
sms/whatsapp 0174636210
Fanpage : Mummysupplementshop
Email : Aqidgirl_88@yahoo.com

*setiap pembelian anda wajib akan mendapat konsultasi percuma yang berterusan dari saya

Thursday, January 7, 2016

10 TANDA-TANDA KANSER PADA KAUM LELAKI,JANGAN ABAIKAN!

Assalammualaikum...

Tanda-tanda awal kanser memang susah untuk dikesan terutamanya kanser prostat. Kaum lelaki tidak dinafikan kebanyakkan bab kesihatan memang suka abaikan. Ada tu memang malas atau malu nak buat ujian kesihatan. Bila dah mula jatuh sakit baru la kelam kabut nak pergi buat pemeriksaan.


Masalah kanser ni boleh dikesan dengan lebih awal dengan melakukan pemeriksaan doktor. Atau sekali sekala buat la pemeriksaan supaya dapat dicegah dengan lebih awal. Ini ada 10 tanda-tanda kanser pada kaum lelaki tak boleh lepas pandang.

10 TANDA-TANDA KANSER PADA KAUM LELAKI

1. Ketulan yang tidak normal


Sama juga seperti kanser payudara jika terdapat ketulan yang abnormal pada badan cepat-cepat la buat pemeriksaan. Begitu juga dengan kanser prostat. Ketulan abnormal ini selalunya akan timbul dalam payudara, buah zakar, nodus limfa dan tisu lembut, seperti tendon dan ligamen.

2. Perubahan dalam buah zakar



Periksa sama ada buag zakar korang sebelah kecil dan besar atau kedua-duanya membesar. Sila la rujuk ke doktor secepat mungkin jangan lengahkan lagi. Kanser testis adalah yang paling biasa di kalangan lelaki muda dan pertengahan umur.

3. Perubahan tabiat korang ke tandas


Tiba-tiba korang terlalu kerap ke tandas atau sakit semasa buang air. Ini juga antara tanda-tanda kenser pundi kencing atau prostat. Malah korang mengalami sembelit atau cirit-birit dalam masa yang lama.

4. Perubahan kulit 


Perubahan kulit seperti kulit bersisik, luka yang berterusan,atau ketuau atau tahi lalat yang berubah warna, saiz atau bentuk secara tiba-tiba.

5. Senak atau masalah menelan


Jangan beranggapan masalah senak atau rasa susah nak menelan sesuatu itu perkara biasa. Mesti ada yang fikir gastrik atau makan makanan pedas. Jangan terkejut ia berkemungkinan tanda kanser esophageal, perut atau kanser tekak.

6. Batuk yang berterusan atau serak


Batuk yang berterusan selama lebih dari 3 minggu hingga suara korang menjadi serak dan pedih tekak. Tak kisah sama ada korang merokok atau tidak ia juga boleh menjadi tanda kanser paru-paru. Segerala membuat pemeriksaan doktor.

7. Perubahan dalam mulut


Jika korang merokok sila perhatikan di dalam mulut dan lidah. Tompok putih dalam mulut atau pada lidah mungkin juga tanda kanser. Jika tidak dirawat dengan awal akan menjadi kanser mulut. Kadang-kala ada yang mengalami pendarahan atau kebas.

8. Penurunan berat badan


Tanda disedari berat badan korang tiba-tiba turun secara mendadak. Sila la periksa segera berkemungkinan ia tanda kanser pankreas, perut, esofagus atau kanser paru-paru.

9. Keletihan yang berterusan


Walaupun bermain sekejap dengan anak-anak, korang akan berasa cepat letih dann tidak bertenaga. Keletihan yang berterusan boleh menjadi tanda leukemia serta beberapa kolon dan perut kanser.

10. Sakit yang berterusan


Bila sakit-sakit ni berterusan sehinggan setiap masa korang mengeluh. Sila la segera ke hospital buat pemeriksaan doktor. Bagi si isteri paksa suami korang buat pemeriksaan segera.  


Nak order? sila klik

Sebarang pertanyaan dan pesanan boleh hubungi saya:

(YOUR TRUSTED SHAKLEE INDEPENDENT DISTRIBUTOR)
sms/whatsapp 0174636210
Email : chintashoope@gmail.com
No Id: 1074293


*setiap pembelian anda wajib akan mendapat konsultasi percuma yang berterusan dari saya

Monday, March 2, 2015

UBAT LEBATKAN RAMBUT,ELAK RAMBUT JADI BOTAK DI USIA MUDA,APA NAK BUAT?

Assalammualaikum...

"Ayang kutip rambut awak ni gugur atas lantai"

" Merata-rata rambut awak,tengok dalam kari tu" 

" Bro mana rambut ko..muda-muda lagi dah nak botak"


Pernah rasa situasi di atas tak? Lelaki mahupun perempuan mesti ada juga masalah rambut gugur ni kan..Merata-rata korang mencari ubat lebatkan rambut semula. Ada juga yang terus ke Yun Nam hair care. Dah kalau ke sana of couse beribu-ribu duit akan keluar..tapi tak salah korang nak g kalau banyak duit. Kalau Ida memang tak mampu..huhuu

PUNCA RAMBUT GUGUR

1. Penyakit tiroid

Ini kerana kelenjar tiroid yang aktif atau pasair menyebabkan rambut gugur

2. Protein tak seimbang

Maksudnya pemakanan korang tak seimbang. Kita memerlukan protein sebanyak 2-3 sajian setiap hari

3. Ubat-ubatan

Sesetengah ubat-ubatan memang akan menyebabkan keguguran rambut seperti penyakit gout,arthritis,masalah jantung mahupun pengambilan vitamin A yang berlebihan contoh lobak merah.

4. Selepas bersalin

Normal terjadi anggaran 40% ibu-ibu selepas bersalin akan keguguran rambut. 


5. Hormon
Bagi wanita disebabkan penurunan hormon progesteron yang menukarkan esrtadiol kepada testoterone. Manakalau lelaki kerana penukaran testoterone kepada hormon-hormon lain akibat aromatization atau kesan toksik pada seseorang.

UBAT LEBATKAN RAMBUT DENGAN MUDAH




1. Zinc Shaklee

Kandungan zinc glukanot semulajadi,kalsium dan serbuk alfalfa untuk memudahkan penyerapan zinc dalam badan. Jika kita kekurangan zinc thtway ia akan mempengaruhi struktur protein pd folikel rambut so rambut jadi lemah dan cepat gugur.

2. ESP Shaklee

Kalau yang masih belum tahu,rambut dan kuku merupakan fiber protein.90% rambut akan tumbuh berterusan sehingga 2-3tahun atau dikenali fasa memanjang. Bila masuk fasa rehat,rambut akan gugur untuk digantikan dengan rambut baru.

Thatway bagi ibu-ibu selepas bersalin, ada orang-orang tua akan cakap. Nanti dah habis pantang 3 bulan,rambut dah stop gugur. Kalau dah memang gugur sebelum bersalin susahla skit nak tahu beza die kan..

So ESP Shaklee ni akan membantu untuk pertumbuhan rambut yang baru malah mencantikan rambut korang...macam iklan rambut dalam tv tu..wah boleh jadi model iklan syampoo rambut ni..hehehhe

Lihat video ni kisah seorang ibu yang mengalami masalah keguguran rambut yang teruk sehingga hampir botak

 

Rambut Gugur Merimaskan, Terutama Wanita Bertudung Ini... from iReach HD on Vimeo.

Alhamdulliah kesan positif yang diterima selepas menggunakannya. Beliau juga ada ceritakan tentang set syampoo rambut gugur, korang boleh klik di sini untuk tahu lebih lanjut tentang set syampoo rambut gugur.

Mungkin dah banyak syampoo yang korang gunakan tapi rambut masih juga gugur..so korang boleh try ubat lebatkan rambut ni insyaallah ni akan mengatasi masalah rambut gugur tu..

#pssst...ida masa pantang menggunakan zinc shaklee,memang rambut dah kurang gugur sebab ida juga ada masalah rambut gugur yang teruk.huhuhuu

Apa tunggu lagi..selesaikan masalah rambut gugur korang sekarang. Penghantaran akan dilakukan segera untuk elak rambut korang jadi BOTAK!!


Nak order? sila klik



Sebarang pertanyaan dan pesanan boleh hubungi saya:

NURUL AQIDAH AZAHAR
(YOUR TRUSTED SHAKLEE INDEPENDENT DISTRIBUTOR)
sms/whatsapp 0174636210
Fanpage : Mummysupplementshop
Email : Aqidgirl_88@yahoo.com

*setiap pembelian anda wajib akan mendapat konsultasi percuma yang berterusan dari saya.

Sunday, March 1, 2015

PROMOSI MARCH 2015

Assalammualaikum...

Berakhinya bulan Februari datang la bulan March..


Harini pakat kecoh harga minyak naik. Biasala semuanya psal pasaran dunia. Ada naik turunnya.

Pakat dok g isi minyak sampai penuh bukannya boleh tahan berbulan-bulan. Esok lusa dah kena isi minyak lagi dengan harga yang sama juga..hehhehehe..

Korang dok pakat kecoh harga minyak naik. Ida nak kecoh dengan promosi March 2015...Sekarang ni Shaklee dah kedekut nak bagi promosi kat korang sebabnya nak membantu korang semua hidup lebih sihat...

PROMOSI MARCH 2015


BELI 6 PERCUMA 1 @TWIN PACK


BELI 3 PERCUMA 1


BELI 3 PERCUMA 1


Khas utk siapa promosi ni?
  • nak subur
  • nak kurus
  • nak cantik
  • nak elakkan rambut gugur
  • ibu bersalin nak cepat sembuh
  • nak tingkatkan kualiti sperma
  • nak elak botak
  • dll
So sapa-sapa nak order,nak tahu lebih lanjut...boleh la cari Ida k...

Sebarang pertanyaan dan pesanan boleh hubungi saya:

NURUL AQIDAH AZAHAR
(YOUR TRUSTED SHAKLEE INDEPENDENT DISTRIBUTOR)
sms/whatsapp 0174636210
Fanpage : Mummysupplementshop
Email : Aqidgirl_88@yahoo.com

*setiap pembelian anda wajib akan mendapat konsultasi percuma yang berterusan dari saya.

Tuesday, November 18, 2014

10 PETUA LUKA BERSALIN CEPAT SEMBUH BAGI YANG TAK RETI DOK DIAM

Assalammualaikum..

Penjagaan selepas bersalin memang penat, lebih-lebih lagi bagi yang bersalin secara ceaser. Alhamdullilah Ida kedua-dua orang anak bersalin normal, lebih senang nak jaga. Tapi ada sesetengah orang rasa bersalin secara ceaser lagi senang. Tak kisah la mana-mana pun, asalkan anak yang dilahirkan selamat dan sihat kan. Jadi Ida nak kongsikan 10 petua luka bersalin cepat sembuh.


10 PETUA LUKA BERSALIN CEPAT SEMBUH

1. Pad Ais. Sebaik sahaja melahirkan, letakan pad ais pada luka, ia bukan sahaja mengalakkan luka cepat baik malahan mengurangkan sakit.

2. Darah nifas dan air kencing boleh menyebabkan jangkitan kuman pada luka. Pastikan luka bersih dengan membasuh mengunakan air biasa atau lebih baik lagi mengunakan cecair pembasmi kuman yang dipreskripsi oleh doktor.


3. Pastikan ia kering. Mengeringkan kawasan luka menggalakkan proses pemulihan. Bilas faraj 2-3 jam sekali dan biarkan kering dari darah nifas.


4. Jangan duduk atau berbaring terlalu lama. Guna bantal donat atau pelampung berenang berbentuk bulat untuk mengelakkan dari tekanan pada luka.


5. Semasa buang air besar, tekan dengan lembut kawasan episiotomi untuk mengurangkan tegangan. Ia juga dapat mengurangkan sakit dan mengelakkan jahitan terbuka.


6. Elak dari sembelit. Pastikan minum air secukup untuk melancarkan perjalanan usus. 


7. Sitz bath. Amalkan sitz bath dengan merendam pungung anda dalam besin berisi air garam. Ia mengurangkan sakit dan membersih luka sehingga dalam vagina.


8. Senaman Pelvic floor. Buat senaman kegel secara rutin. Ia membuat luka cepat sembuh dengan mengalakkan perjalanan darah ke vagina.


9. Pastikan tiada tanda jangkitan kuman seperti kesakitan dan pembengkakan.


10. Mitos seperti minum air banyak akan meyebabkan peranakan berair atau memakan sayuran kerana menyebabkan angin adalah tidak benar sama sekali.


LUKA BERSALIN CEPAT SEMBUH

Pengalaman penjagaan bagi luka bersalin cepat sembuh berlainan bagi semua orang tapi bagi Ida selepas menggunakan Set Berpantang Shaklee sangat-sangat berbeza. Ida pernah ceritakan di sini.




Bagi Ida Zinc Shaklee sangat-sangat membantu luka bersalin cepat sembuh. Sebabnya, Ida rasa langsung tak sakit lepas balik hospital tu. Tambah Ida berpantang sendiri plak, mana boleh dok diam kan

Dirumus dari zinc glukonat semulajadi bergabung dengan nutrien semulajadi yang lain seperti kalsium dan serbuk Alfalfa untuk menghasilkan zinc yang mudah diserap oleh tubuh kita. Zinc sesuai untuk pengambilan jangka masa panjang. Ianya berkesan dalam mengeluarkan logam toksik seperti kadminum dan plumbum dari tubuh


Info: Kekurangan zinc menyebabkan lambat penyembuhan luka. Badan manusia mempunyai beberapa enzim yang bergantung pada zink, yang menggalakkan sintesis kolagen yang seterusnya membantu dalam penyembuhan luka.


Ibu Muda Ini Serik Nak Beranak Lagi Sbb Seksa Pantang. Apa Yg Buat Dia Berubah? from iReach HD on Vimeo.

Sebarang pertanyaan dan pesanan boleh hubungi saya:

NURUL AQIDAH AZAHAR
(YOUR TRUSTED SHAKLEE INDEPENDENT DISTRIBUTOR)
sms/whatsapp 0174636210

Fanpage : Mummysupplementshop
Email : Aqidgirl_88@yahoo.com

*setiap pembelian anda wajib akan mendapat konsultasi percuma yang berterusan dari saya.

Friday, October 31, 2014

TANDA-TANDA AWAL KANSER PROSTAT

Assalammualaikum..

Kanser prostat adalah penyakit yang menjadi pembunuh Nombor 2 lelaki! Mungkin ramai yang tak tahu tanda-tanda kanser prostat ni atau langsung tak tahu apa benda ni. Mengikut kajian 50% lelaki yang berumur 40 tahun ke atas akan mendapat kanser prostat dan akan meningkat 75% bagi mereka yang berumur 80 tahun ke atas.Jom kita lihat tanda-tanda awal kanser prostat ni.


PROSTAT adalah kelenjar seks lelaki. Saiznya adalah sebesar kacang walnut. Ia terletak di bawah pundi-pundi kecil di hadapan rektum. Prostat mengelilingi bahagian atas uretra iaitu saluran yang membawa air kencing dari pundipundi kencing. Untuk membolehkan ia berfungsi, prostat memerlukan hormon lelaki terutamanya testosteron yang dihasilkan oleh testis. Hormon-hormon yang lain pula dihasilkan dalam jumlah yang kecil oleh kelenjar-kelenjar adrenal. Seperti juga organ-organ badan yang lain, prostat terbentuk daripada berbagai-bagai jenis sel. Biasanya sel-sel berpecah untuk menghasilkan sel-sel yang lain apabila diperlukan. Proses ini membantu mengekalkan kesihatan badan.

TANDA-TANDA AWAL KANSER PROSTAT

Kanser prostat di peringkat awal sering kali tidak menunjukkan apa-apa gejala. Apabila tanda-tandanya muncul, ia mungkin melibatkan beberapa masalah berikut:

* Sering membuang air kecil terutamanya pada waktu malam
* Kesukaran sewaktu mula membuang air kecil atau air kencing yang tertahan
* Tidak boleh mengeluarkan air kencing
* Aliran air kencing yang lemah atau tersekat-sekat
* Kesakitan atau kepanasan semasa mengeluarkan air kencing
* Terasa sakit ketika air kencing keluar
* Terdapat darah dalam air kencing atau air mani
* Sering mengalami kesakitan atau ketegangan di bahagian belakang, pinggang, atau paha.

4 tahap dalam kanser prostat

Tahap ini diambil kira dari segi saiz tumor tersebut, sama ada nod limfa telah dijangkiti atau sama ada tumor tersebut telah merebak ke bahagian badan yang lain.



Tahap 1: Kanser adalah kecil dan terletak di bahagian dalam kelenjar prostat dan tiada simptom apabila pemeriksaan rektal dijalankan.

Tahap 2: Kanser masih berada dalam kelenjar prostat, tetapi kebengkakan boleh dirasai apabila pemeriksaan rektal dijalankan.

Tahap 3: Kanser telah pecah melalui selaput prostat dan kemungkinan besar telah merebak ke bahagian seminal.

Tahap 4: Kanser telah merebak ke bahagian pelvis (tulang pinggul), atau telah merebak ke nod limfa atau bahagian-bahagian badan yang lain, seperti tulang, hati atau paru-paru.

Bagaimana kanser prostat merebak
Kanser prostat merebak melalui saluran limfa dan darah. Kanser prostat kerap merebak ke tulang berbanding bahagian-bahagian tubuh yang lain.

Untuk mengenal pasti tahap kanser ujian ultrasound, skan tulang dan skan berkomputer untuk paru-paru, abdomen dan pelvis dijalankan.

CARA MENCEGAH KANSER PROSTAT



Berdasarkan artikel dari iSIHAT:

Kajian mendapati, kesan jangka panjang terhadap pengambilan Vitamin E mampu mengurangkan risiko kanser prostat dikalangan penghisap rokok.

Vitamin E berperanan meningkatkan pengeluaran air mani pada sesetengah lelaki. Jadi dalam erti kata lain meningkatkan kesuburan lelaki.

Zinc Complex



- Membantu meningkatkan kualiti sperma
- Membantu dalam mengoptimumkan fungsi kelenjar prostat
- Membantu dalam mengurangkan potensi mendapat kanser prostat atau pembesaran prostat
- Meningkatkan paras testosteron untuk kehidupan seksual yang baik
- Mencecah masalah mati pucuk
- Mengelakkan masalah keguguran rambut ( botak )

Sebarang pertanyaan dan pesanan boleh hubungi saya:

NURUL AQIDAH AZAHAR
(YOUR TRUSTED SHAKLEE INDEPENDENT DISTRIBUTOR)
sms/whatsapp 0174636210

Fanpage : Mummysupplementshop
Email : Aqidgirl_88@yahoo.com

*setiap pembelian anda wajib akan mendapat konsultasi percuma yang berterusan dari saya.

Tuesday, September 23, 2014

CARA PENYELESAIAN RAMBUT GUGUR SELEPAS BERSALIN

Assalammualaikum..

Cakap tentang rambut gugur. Okeh fokus selalunya mesti kaum wanita la kan. Lebih-lebih lagi bagi ibu2 yang selepas bersalin. Jadi cam satu trauma tau sebab Ida sendiri mengalaminya. Rasa stress sangat lebih-lebih lagi en.suami selalu tegur," g kutip rambut awak tu, banyak sangat atas lantai ". Ida sendiri dah xthu nak buat apa. Macam2 syampoo dh gune tapi masalah sama still datang. So jom Ida kongsikan cara penyelesaian bagi rambut gugur selepas bersalin ni.



Antara punca rambut gugur selepas bersalin adalah disebabkan oleh:

  • Perubahan hormon
  • Tekanan
  • Berusia dan memiliki ramai anak
  • Pola pemakanan tidak sihat
  • Faktor usia

CARA PENYELESAIAN RAMBUT GUGUR SELEPAS BERSALIN

1. PROTEIN(ESP Shaklee)

Kekurangan protein dalam badan adalah antara punca rambut tak sihat, gugur dan rapuh, kerana rambut dibuat daripada protein! Tapi banyak mana protein yang kita perlukan dalam sehari? 


Bergantung sebenarnya kepada peratus lemak dalam badan, berat badan dan aktiviti fizikal seharian kita. Lebih banyak aktiviti fizikal, lebih banyak protein diperlukan dalam diet harian, bagi membolehkan protein memperbaiki dan membentuk otot badan. Dan lebih banyak protein diperlukan untuk ibu hamil atau mereka yang terdedah kepada radiasi, mereka yang mudah dapat jangkitan penyakit. Antibodi yang kita perlukan untuk melawan penyakit dibuat daripada protein. Sebab tu kita perlu jumlah yang cukup untuk keperluan harian dan badan kita.

2. ZINK Complex Shaklee

Kekurangan zinc (dan mineral lain) berkait dengan keguguran rambut kerana ia boleh menyebabkan helaian rambut menjadi lemah dan lambat untuk tumbuh semula. 

Apabila kita ada zinc yang cukup, ia membantu mempercepatkan pembentukan semula sel, pembinaan tisu dan pembaikan semual tisu yang rosak. Zinc juga penting untuk maintain pengeluaran minyak di kelenjar yang melekat pada folllicle rambut, jadi rambut jadi lebih kuat.

Satu hubungan penting di antara tahap zink yg rendah membolehkan DHT menjadi tinggi (dihydrotestosterone; musuh rambut anda) dalam badan. Lebih zink = DHT kurang; kurang zink = DHT lebih.


So bagi ibu2 yang dah bersalin boeh terus makan sebab 2 produk ni juga termasuk dlm Set Berpantang Shaklee, best kan? (kaum wanita yg ada mslh yg sama juga dicadangkan set ni).


Rambut Gugur Merimaskan, Terutama Wanita Bertudung Ini... from iReach HD on Vimeo.

Nak order? sila klik



Sebarang pertanyaan dan pesanan boleh hubungi saya:

NURUL AQIDAH AZAHAR
(YOUR TRUSTED SHAKLEE INDEPENDENT DISTRIBUTOR)
sms/whatsapp 0174636210
Email : Aqidgirl_88@yahoo.com

Tuesday, March 25, 2014

CARA RAWAT BUASIR

MASALAH BUASIR: SET BUASIR SHAKLEE MAMPU ELAKKAN PEMBEDAHAN

Hemorrhoid iaitu lebih sinonim sebagai BUASIR di kalangan masyarakat tempatan merupakan keadaan bengkak dan inflamasi di pembuluh darah serta tisu di sekeliling bahagian anus (dubur) dan bahagian penghujung rektum (bahagian akhir usus besar).

Ia terjadi apabila pesakit meneran ketika membuang air besar atau berlakunya tekanan yang berterusan ke atas pembuluh-pembuluh darah di bahagian tersebut.

Jenis-jenis Buasir

Buasir dalaman
Lazimnya, buasir ini tidak terasa sakit dan gatal kerana ia terletak jauh ke dalam rektum. Buasir dalaman tidak merbahaya tetapi meneran dan gangguan dari laluan najis semasa membuang air besar boleh mencederakan permukaan buasir yang getas dan menyebabkannya berdarah. Anda akan terlihat titisan darah yang berwarna merah cerah pada kertas tisu atau di mangkuk tandas. Jika keadaan ini berlaku anda perlu mendapat bantuan perubatan, kerana darah tersebut mungkin datang dari sumber lain seperti ketumbuhan atau kanser kolorektum.


Buasir Luaran
Buasir jenis inilah yang selalu kita dengar mengakibatkan gejala-gejala seperti sakit, pedih dan gatal di dubur. Jika buasir ini tersepit (bekalan darah akan terputus), bekuan darah akan terjadi di dalamnya menyebabkan ia terasa amat sakit. Gejala-gejala beginilah yang menyebabkan buasir jenis ini memerlukan perhatian dan rawatan perubatan. Apabila sahaja salur darah vena rektum teregang atau memberi dan terjadinya buasir adalah sukar untuk ia dibuang atau ditanggalkan sepenuhnya. Buasir ini akan berulang kembali walaupun dengan tekanan atau bebanan yang lebih ringan berbanding dengan yang dahulunya.

Simptom-simptom penyakit buasir ialah :

  • Rasa sakit yang berdenyut-denyut.· Pendarahan berlaku selepas dan sebelum membuang air besar.·
  • Darah menitis dan tersembur keluar dari saluran dubur.· Dalam tempoh pendarahan ini, pesakit itu boleh mengalami kekurangan darah.
  • Ada yang tidak mengalami pendarahan, tetapi dikenali sebagai pembengkakan dubur.
  • Bengkak ini keluar selepas membuang najis. Kadangkala untuk tempoh sementara, kurang sakit tetapi ada rasa gatal-gatal.
Bengkak ini keluar selepas membuang najis. Kadangkala untuk tempoh sementara, kurang sakit tetapi ada rasa gatal-gatal.



Ubah gaya hidup kita & cegah simptoms dengan vitamin Shaklee
  • OSTEMATRIX : bantu mengurangkan sembelit dan melancarkan pembuangan air besar serta memberi keselesaan kepada anda apabila mengalami luka di bahagian dubur.
  • OMEGA GUARD : Baik untuk sendi dan otot. Pesakit buasir akan mengalami kesakitan akibat daripada tekanan otot dubur ke atas bengkak tersebut sehingga menyebabkan proses pembuangan air besar menjadi amat perit. Jadi, omega membantu untuk mengecutkan otot yang bengkak tersebut.
  • ZINC COMPLEX : Disarankan kepada pesakit buasir yang tahapnya lebih tinggi seperti keluar najis bersama darah dan membuang air besar dengan rasa yang sangat perit. zinc complex membantu menyembuhkan luka di bahagian dalam dubur dengan lebih cepat.

Tip-tip berikut akan membantu anda:

  • Makan makanan yang berserat tinggi termasuk roti dan pasta bijirin penuh, nasi beras perang dan banyak buah-buahan dan sayur-sayuran.
  • Minum di antara enam dan lapan gelas air sehari supaya anda tidak ternyahhidrat.
  • Cuba bersenam dengan kerap walaupun anda hanya mempunyai masa dan tenaga yang cukup sekadar untuk berjalan.
  • Pergi ke tandas sebaik sahaja anda terasa hendak membuang air. Jika anda tunggu, najis anda akan jadi keras dan kering.
  • Cuba naikkan kaki ke atas bangku semasa anda membuang air besar. Ini boleh membantu meluaskan ruang untuk najis keluar.
  • Jika anda masih sembelit selepas mencuba tip-tip di atas, anda boleh minta pakar obstetrik anda untuk mempriskripsikan julap yang selamat diambil semasa hamil. 
** Semua testimoni/penulisan tentang produk yang dikongsi di sini bukan bertujuan untuk merawat, mencegah, mendiagnos atau menyembuhkan apa jua penyakit. Pembaca yang mengalami masalah kesihatan digalakkan mendapat nasihat dari pakar perubatan.

Nak order? sila klik




Sebarang pertanyaan dan pesanan boleh hubungi saya:

NURUL AQIDAH AZAHAR
( YOUR TRUSTED SHAKLEE INDEPENDENT DISTRIBUTOR )
sms/whatsapp 0174636210
Email: Aqidgirl_88@yahoo.com

Sunday, March 23, 2014

KESIHATAN LELAKI

SET KESIHATAN SHAKLEE UNTUK KAUM LELAKI

Selalunya SHAKLEE je semua ingat untuk perempuan/wanita je kan? eh. sebenarnya TIDAK. shaklee pun untuk lelaki juga. percaya atau tidak. lelaki pun memerlukan supplements untuk kecergasan dan tenaga serta untuk mendapatkan kesihatan yang optimum. so if anda sayangakan husband/ayah/adik-beradik lelaki anda. bolehlah belikan mereka set SHAKLEE FOR MEN :))

SHAKLEE SET UNTUK LELAKI
~Meningkatkan Kesihatan & Kecergasan.

Terdiri daripada Shaklee Omega Guard, Shaklee Vita E Complex,Shaklee Zinc Complex

Lelaki tidak terkecuali dalam menghadapi pelbagai masalah kesihatan seperti penyakit jantung, penyakit kencing manis, obesiti, strok, kelesuan dan banyak lagi. Ada di antara mereka yang mengalami perubahan hormon seawal 30 tahun yang membawa kepada masalah kesihatan yang rumit dalam hidup mereka seperti :

  • Mati pucuk
  • Pembesaran prostat
  • Kelesuan
  • Kurang tenaga & stamina

Kebaikan Set ini :

✿ Memelihara kesihatan prostat
✿ Mengurangkan keguguran rambut dan menyihatkan kulit
✿ Meningkatkan kecergasan dan kesihatan badan
✿ Memelihara jantung yang sihat
✿ Membantu mengekalkan tekanan darah normal
✿ Mengawal tahap kolestrol yang sihat
✿ Membakar lemak berlebihan


1. Omega Guard
- Mengandungi rangkaian penuh 7 jenis asid lemak omega 3 semulajadi iaitu EPA, DHA, dan lain-lain
- Membantu dalam mengurangkan risiko penyakit jantung
- Memelihara kesihatan otak, penglihatan serta fungsi-fumgsi sendi

2. Zinc Complex
- Membantu meningkatkan kualiti sperma
- Membantu dalam mengoptimumkan fungsi kelenjar prostat
- Membantu dalam mengurangkan potensi mendapat kanser prostat atau pembesaran prostat
- Meningkatkan paras testosteron untuk kehidupan seksual yang baik
- Mencecah masalah mati pucuk
- Mengelakkan masalah keguguran rambut ( botak )

3. Vitamin E
- dapat menghasilkan sperma yang lebih banyak
- dapat memperbaiki kualiti dan membantu pergerakan sperma
- meningkatkan paras testosteron di dalam badan


Nak order? sila klik


Sebarang pertanyaan dan pesanan boleh hubungi saya:

NURUL AQIDAH AZAHAR
(YOUR TRUSTED SHAKLEE INDEPENDENT DISTRIBUTOR)
sms/whatsapp 0174636210
Email : Aqidgirl_88@yahoo.com

SUPPLEMENT KESUBURAN

INGINKAN ZURIAT? JOM TRY GLA DAN ZINC COMPLEX SHAKLEE

Ada di antara kita yang masih ternanti-nanti kehadiran si comel setelah sekian lama mendirikan rumahtangga. Telah mencuba pelbagai cara tapi belum mendatangkan hasil? Jangan berputus asa ye, berusaha dan terus berusaha, doa dan terus berdoa.


Mari kita lihat bagaimana set kesuburuan Shaklee membantu merawat masalah kesuburan:

Bagaimana GLA dapat meningkatkan peluang untuk hamil?

GLA membantu masalah yang menyumbang kepada ketidakstabilan hormone seperti kitaran haid tidak teratur, keputihan, mengecilkan cyst, mengatasi masalah senggugut, merawat masalah kewanitaan.
GLA membantu menghasilkan lendir yang subur, iaitu lendir yang berwarna putih jernih, nipis dan stretchy. Lendir yang subur dan berkualiti akan memudahkan sperma untuk berenang ke arah tiub fallopio dan bersenyawa dengan sel ovum.

Lendir yang subur dan berkualiti sahaja membolehkan sperma bertahan hingga 5 hari walaupun ovulasi belum bermula. Bila telur mula dihasilkan, sperma boleh berenang ke arah telur dengan selamat tanpa banyak cabaran. Lendir yang tak subur adalah lendir yang tebal, coklat dan kering.

Bagaimana Zinc meningkatkan kesuburan SUAMI? 


Zinc membantu menghasilkan sperma yang boleh bertahan hingga 3 hari di dalam tubuh wanita, dan ia juga membantu penghasilan sperma yg byk. Lagi banyak sperma yang dihasilkan, lagi tinggi peluang untuk telur bersenyawa dengan sperma.


Nak order? sila klik

Sebarang pertanyaan dan pesanan boleh hubungi saya:

NURUL AQIDAH AZAHAR
(YOUR TRUSTED SHAKLEE INDEPENDENT DISTRIBUTOR)
sms/whatsapp 0174636210
Email : Aqidgirl_88@yahoo.com

Thursday, March 20, 2014

CARA MENINGKATKAN KESUBURAN LELAKI

TINGKATKAN KESUBURAN DENGAN VITAMIN E DAN ZINC : KHAS UNTUK KAUM LELAKI

Jika anda mempunyai masalah hormon yang tidak stabil atau pun anda seorang yang sudah berumahtangga dalam tempoh tertentu tetapi sehingga hari ini masih lagi belum dikurniakan rezeki oleh Allah SWT untuk hamil, apa kata anda mencuba supplement Shaklee untuk tingkatkan kesuburan.Set Kesuburan Shaklee yang disarankan ini juga sebenarnya bagi meningkatkan kesuburan bukan sahaja untuk isteri malahan untuk suami juga.

Punca lelaki tidak subur:
  • Bilangan sperma yang sedikit (low sperm count)
  • Sperma kurang cergas
  • Sperma yang tidak sempurna
  • Sekatan pada saluran semen
  • Pemakaian seluar dalam yang ketat menyebabkan bahagian testis menjadi panas dan menurunkan tahap penghasilan sperma.

Punca kedua2 lelaki dan perempuan tidak subur:

  • Kesan dari tekanan perasaan, sakit jiwa dan pelbagai masalah berkaitan emosi.
  • Pendedahan terhadap punca radiasi.
  • Pencemaran contohnya disebabkan oleh racun (rumpai, serangga, etc) dan sebarang racun lain.



Zinc Complex

Zink memberi kesan terhadap pelbagai hormon termasuklah hormon seksual, hormone tiroid, kemandulan bagi lelaki dan perempuan, prostat dan tiroid yang tidak aktif . Kekurangan zink juga dikatakan antara sebab kemandulan. Istilah yang digunakan adalah “Below the level of technical sterility” bermaksud ‘di bawah paras kesuburan’. Ia mempengaruhi bilangan sperma (sperm count) dan pergerakan sperma (sperm motility). Justeru, zink ini memang penting untuk meningkatkan kesuburan.

Vitamin E

Vitamin E membantu meningkatkan hormon seks sama ada untuk lelaki mahupun wanita. Keunikan Vitamin E Shaklee adalah kerana ianya turut mengandungi silenium berbanding lambakan Vitamin E lain di pasaran yang dijual berasingan dengan silenium. Ia juga sangat bagus untuk jantung dalam masa yang sama boleh meningkatkan pengeluaran hormon testosteron.


Amalan berdoa kepada Allah
Perlu diakui setiap rancangan dan kejadian ini Allah yang menentukan. Puas kita merancang dan berusaha tapi kita lupakan Allah. Allah adalah tempat kita sebagai hambanya mengadu memohon pertolongan.

Di samping itu, kurangkan minum dan makan dari sumber kafein sekiranya anda penggemar kopi, berhenti merokok dan berendamlah dengan air sejuk, kerana berendam air panas boleh merencatkan penghasilan sperma.

Sila dapatkan nasihat doktor pakar sekiranya anda mahu mengambil sebarang ubat untuk subur atau menjalani rawatan kesuburan. Saya doakan pasangan suami isteri yang sah dipermudahkan untuk mendapatkan cahaya mata dan bahagia bersamanya :)


Sebarang pertanyaan dan pesanan boleh hubungi saya:

NURUL AQIDAH AZAHAR
(YOUR TRUSTED SHAKLEE INDEPENDENT DISTRIBUTOR)
sms/whatsapp 0174636210
Email : Aqidgirl_88@yahoo.com

Google+ Followers