Showing posts with label PRO SANTE SHAKLEE. Show all posts
Showing posts with label PRO SANTE SHAKLEE. Show all posts

Monday, June 27, 2016

3 MINGGU SAHAJA, KELEMUMUR DAH SEMAKIN KURANG...

Assalammualaikum....

Rambut juga salah satu aset yang mensti kita utamakan kesihatan dan kecantikan die. Cantik bukan sekadar cantik pada muka tapi mestilah secara keseluruhannya. Kalau cantik hati busuk pun tak boleh juga kan.hehehe


Kelemumur atau nama saintifiknya pityriasis capitis adalah satu fenomena biasa yang dialami oleh 50 peratus daripada populasi manusia dan dihidapi pelbagai latar belakang masyarakat. Dianggarkan 4.3 juta penduduk di Malaysia mengalami masalah rambut kelemumur teruk.


Ini la kisah akak ni yang mengalami masalah rambut tak sihat aka di tambah dengan masalah kelemumur. Jadi akak ni telah mencuba untuk menggunakan Set Rambut Prosante iaitu  Revitalizing Syampoo dan Lightweight Conditioner.

Alhamdulillah setelah penggunaan selama 3 minggu memberikan kesan tindak balas yang positif.

KELEMUMUR SEMAKIN BERKURANGAN
KULIT KEPALA DAH KURANG BERMINYAK DAN BERSIH
RAMBUT SEMAKIN SIHAT



Bukan senang nak jumpa produk penjagaan rambut yang betul-betul sesuai dengan kita kan. Bukan sekadar nak wangi rambut je, keadaan kulit kepala pun nak kena jaga juga.

Nak order? sila klik



Sebarang pertanyaan dan pesanan boleh hubungi saya:

(YOUR TRUSTED SHAKLEE INDEPENDENT DISTRIBUTOR)
sms/whatsapp 0174636210
Email : chintashoope@gmail.com
No Id: 1074293

*setiap pembelian anda wajib akan mendapat konsultasi percuma yang berterusan dari saya





Sunday, January 10, 2016

11 CARA ATASI MASALAH RAMBUT KELEMUMUR, GUNA JE APA YANG ADA

Assalammualaikum...


Kelemumur berlaku apabila kulit kepala terlalu kering atau disebabkan masalah kulit yang dikenali sebagai dermatitis seborrheic. Malah ia juga berlaku disebabkan oleh ekzema, psoriasis, atau pertumbuahan yg terlalu cepat daripada yis seperti kulat yang dikenali sebagai Malassezia. 


Ramai yang merungut masalah kelemumur ni. Dah macam-macam syampoo pun masih lagi ada masalah ni. Paling ketara bila kelemumur ni jadi berkuping-kuping atas kulit kepala dan jatuh atas baju. Ini ada 11 cara atasi masalah rambut kelemumur dengan menggunakan bahan di rumah.

11 CARA ATASI MASALAH KELEMUMUR

1. Aspirin


Aspirin mengandungi bahan yang sama aktif (asid salisilik) yang terdapat dalam kebanyakkan syampoo kelemumur di pasaran. Ambil 2 biji aspirin dan pecahkan atau tumbuh menjadi serbuk yang halus dan tambah ke dalam syampoo yang digunakan sekarang. Dan cuci seperti biasa. Biarkan campuran itu selama 1- 2minit dan bilas sebersih-bersihnya.

2. Tea tree oil


Satu kajian menunjukkan bahawa syampu dengan minyak hanya 5 peratus pokok teh dapat membantu atasi masalah kelemumur. Kalau korang ada terjumpa mana-mana minyak tea tree di pasaraya boleh je beli dan tambahkan dalam syampoo dan cuci rambut seperti biasa.

3. Baking soda


Jangan ingat baking soda ni boleh guna nak buat kek je. Ia juga bagus untuk atasi masalah kelemumur korang. Basahkan rambut korang dan gosok kepala dengan baking soda. Kemudian baru syampoo dan bilas seperti biasa. Baking soda ni bantu mengurangkan pertumbuhan kulat pada kulit kepala yang kering. Perhatikan lama-kelamaan rambut korang akan mengeluarkan minyak semulajadi yang akan menjadikan rambut korang lebih lembut dan bebas kelemumur. Yeay!

4. Cuka epal


Dr Mehmet Oz telah membuktikan yang cuka epal ini membantu atasi masalah kelemumur. Ini kerana keasidan dalam cuka epal menjadikan pH kulit akan lebih seimbang atau normal. Jadi yis susah membiak pada kulit korang. Campurkan 1/2 cuka epal dan 1/2 air ke dalam botol semburan korang dan sembur rambut. Balut kepala denga tuala dan biarkan selama 15minit. Kemudian basuh rambut seperti biasa.

5. Pembersih mulut/mouthwah




Dekat rumah mesti korang ada kan pencuci mulut seperti Listerine. Hah ni ada lagi bagus gunakannya untuk masauh rambut korang yang ada kelemumur. Mula-mula syampoo rambut seperti biasa kemuadian bilas dengan pembersih mulut ni.Antikulat pencuci mulut membantu mencegah pertumbuhan yis yang akan menyebabkan kelemumur.

6. Minyak kelapa


Minyak kelapa ni memang mudah didapati kat mana-mana kedai dan pasaraya. Sebelum mandi urut kepala dengan 3-5 sudu besar minyak kelapa dan biarkan selama 1 jam. Selepas itu baru la cuci rambut seperti biasa. Di pasaran pun rasanya dah ada syampoo yang mengandungi minyak kelapa ni. Cuba la cari!

7. Lemon


Kalau siapa suka buat air detox, kat rumah mesti ada banyak buah lemon kan. Apa kata korang gunakan lemon untuk atasi masalah kelemumur tu. Urut kulit kepala korang dengan 2 sudu besar jus lemon/perahan. Atau pun masukkan 1 sudu teh perahan lemon ke dalam 1 cawan air dan bilas rambut selepas mencucinya. Teruskan sehingga kemelumur betul-betul hilang dari kulit kepala korang. Lemon ini sebenarnya membantu mengimbangi pH kulit kepala dan elakkan dari masalah kelemumur.

8. Garam


Takkan dekat rumah takde garam kan?Mesti ada la. Letakkan atau tabur garam pada kulit kepala korang dan urut dengan perlahan selama beberapa minit dan cuci seperti biasa.

9. Aloe Vera


Daun lidah buaya atau aloe vera ni memang susah nak jumpa sekarang ni. Sebenarnya daun lidah buaya ni bagus sebab ia menyejukkan dan elakkan dari kegatalam kulti kepala yang kering.

10. Bawang putih


Ciri-ciri anti-kulat bawang putih sesuai untuk menghilangkan masalah kelemumur. Hancurkan bawang putih kemudian gosok pada kulit kepala korang. memang ia mempunyai bau yang kuat. Nak lagi best campurkan dengan sedikit madu dan urut kepala. Kemudian bilas la macam biasa jangan tak bilas plak.hehehe 

11. Minyak zaitun


Minyak zaitun pun senang nak cari di pasaraya. Urut kulit kepala dengan minyak zaitun pada waktu malam sebelum tidur dan biarkan semalam. Lagi bagus kalau tutup rambut tu. Dan keesokkannya mandi dan cuci seperti biasa.  


Nak order? sila klik


Sebarang pertanyaan dan pesanan boleh hubungi saya:

(YOUR TRUSTED SHAKLEE INDEPENDENT DISTRIBUTOR)
sms/whatsapp 0174636210
Email : chintashoope@gmail.com
No Id: 1074293

*setiap pembelian anda wajib akan mendapat konsultasi percuma yang berterusan dari saya

Wednesday, December 30, 2015

5 TIPS ATASI RAMBUT BERCABANG,ELAK NAMPAK MACAM DAHAN KAYU

Assalammualaikum...

Semua orang semestinya nak dapatkan rambut yang cantik, sihat dan bersinar. Mana la suka kalau rambut selalu gugur bercabang,kering dan kusam. Tak boleh duduk diam oo...mesti asyik fikir nak selesaikan masalah macam mana.


Rambut bercabang adalah salah satu masalah rambut yang paling tak seronok selain dari rambut gugur pada kaum wanita atau lelaki. Ini ada 5 tips atasi rambut bercabang supaya tak nampak macam dahan kayu.

5 TIPS ATASI RAMBUT BERCABANG

1. Penggunaan perapi rambut


Kalau dalam set penjagaan rambut sememangnya akan digalakkan untuk memakai perapi rambut selepas bersyampoo. Ini kerana untuk melembutkan rambut dan mengurangkan kekusutan rambut.

2. Rajin menyikat rambut



Kalau budak-budak sikat rambut mesti tak sampai hujung kan. Separuh je. Kalau rambut panjang tu janganlah sampai tak sikat hujung die. Kang habis kusut rambut tu. Paling malas pun sekurang-kurangnya seminggu sekali.

3. Penggunaan mayonis untuk rambut bercabang 


Mesti ramai tak tahu kan? Mayonis bermanfaat untuk melembutkan rambut dengan cara meletakkan satu sudu besar makan mayonis pada rambut. Kemudian, bungkus rambut menggunakan ‘shower cap’. Biarkan selama 10-15 minit dan bilas menggunakan syampu hingga bersih.

4. Jenis sikat


Gunakan sikat yang bergigi jarang supaya ia dapat mengurangkan kecederaan kepada kulit kepala semasa menyikat rambut yang kusut. Ini akan mengelakkan kulit kepala akan alami sebarang kecederaan dan agar tidak mudah rosak. 

5. Elakkan guna air panas semasa mencuci rambut


Sememangnya selesa menggunakan air panas untuk mandi dan mencuci rambut. Namun sebenarnya ni akan meyebabkan kelempapan rambut tu semakin hilang dan cepat menjadi kering dan bercabang. Tambah kalau koran memang kerap cuci rambut lagi la teruk jadinya nanti. 


Nak order? sila klik


Sebarang pertanyaan dan pesanan boleh hubungi saya:

(YOUR TRUSTED SHAKLEE INDEPENDENT DISTRIBUTOR)
sms/whatsapp 0174636210
Email : chintashoope@gmail.com
No Id: 1074293

*setiap pembelian anda wajib akan mendapat konsultasi percuma yang berterusan dari saya

Monday, March 2, 2015

UBAT LEBATKAN RAMBUT,ELAK RAMBUT JADI BOTAK DI USIA MUDA,APA NAK BUAT?

Assalammualaikum...

"Ayang kutip rambut awak ni gugur atas lantai"

" Merata-rata rambut awak,tengok dalam kari tu" 

" Bro mana rambut ko..muda-muda lagi dah nak botak"


Pernah rasa situasi di atas tak? Lelaki mahupun perempuan mesti ada juga masalah rambut gugur ni kan..Merata-rata korang mencari ubat lebatkan rambut semula. Ada juga yang terus ke Yun Nam hair care. Dah kalau ke sana of couse beribu-ribu duit akan keluar..tapi tak salah korang nak g kalau banyak duit. Kalau Ida memang tak mampu..huhuu

PUNCA RAMBUT GUGUR

1. Penyakit tiroid

Ini kerana kelenjar tiroid yang aktif atau pasair menyebabkan rambut gugur

2. Protein tak seimbang

Maksudnya pemakanan korang tak seimbang. Kita memerlukan protein sebanyak 2-3 sajian setiap hari

3. Ubat-ubatan

Sesetengah ubat-ubatan memang akan menyebabkan keguguran rambut seperti penyakit gout,arthritis,masalah jantung mahupun pengambilan vitamin A yang berlebihan contoh lobak merah.

4. Selepas bersalin

Normal terjadi anggaran 40% ibu-ibu selepas bersalin akan keguguran rambut. 


5. Hormon
Bagi wanita disebabkan penurunan hormon progesteron yang menukarkan esrtadiol kepada testoterone. Manakalau lelaki kerana penukaran testoterone kepada hormon-hormon lain akibat aromatization atau kesan toksik pada seseorang.

UBAT LEBATKAN RAMBUT DENGAN MUDAH




1. Zinc Shaklee

Kandungan zinc glukanot semulajadi,kalsium dan serbuk alfalfa untuk memudahkan penyerapan zinc dalam badan. Jika kita kekurangan zinc thtway ia akan mempengaruhi struktur protein pd folikel rambut so rambut jadi lemah dan cepat gugur.

2. ESP Shaklee

Kalau yang masih belum tahu,rambut dan kuku merupakan fiber protein.90% rambut akan tumbuh berterusan sehingga 2-3tahun atau dikenali fasa memanjang. Bila masuk fasa rehat,rambut akan gugur untuk digantikan dengan rambut baru.

Thatway bagi ibu-ibu selepas bersalin, ada orang-orang tua akan cakap. Nanti dah habis pantang 3 bulan,rambut dah stop gugur. Kalau dah memang gugur sebelum bersalin susahla skit nak tahu beza die kan..

So ESP Shaklee ni akan membantu untuk pertumbuhan rambut yang baru malah mencantikan rambut korang...macam iklan rambut dalam tv tu..wah boleh jadi model iklan syampoo rambut ni..hehehhe

Lihat video ni kisah seorang ibu yang mengalami masalah keguguran rambut yang teruk sehingga hampir botak

 

Rambut Gugur Merimaskan, Terutama Wanita Bertudung Ini... from iReach HD on Vimeo.

Alhamdulliah kesan positif yang diterima selepas menggunakannya. Beliau juga ada ceritakan tentang set syampoo rambut gugur, korang boleh klik di sini untuk tahu lebih lanjut tentang set syampoo rambut gugur.

Mungkin dah banyak syampoo yang korang gunakan tapi rambut masih juga gugur..so korang boleh try ubat lebatkan rambut ni insyaallah ni akan mengatasi masalah rambut gugur tu..

#pssst...ida masa pantang menggunakan zinc shaklee,memang rambut dah kurang gugur sebab ida juga ada masalah rambut gugur yang teruk.huhuhuu

Apa tunggu lagi..selesaikan masalah rambut gugur korang sekarang. Penghantaran akan dilakukan segera untuk elak rambut korang jadi BOTAK!!


Nak order? sila klik



Sebarang pertanyaan dan pesanan boleh hubungi saya:

NURUL AQIDAH AZAHAR
(YOUR TRUSTED SHAKLEE INDEPENDENT DISTRIBUTOR)
sms/whatsapp 0174636210
Fanpage : Mummysupplementshop
Email : Aqidgirl_88@yahoo.com

*setiap pembelian anda wajib akan mendapat konsultasi percuma yang berterusan dari saya.

Thursday, January 29, 2015

RAMBUT KELEMUMUR TERUK,MALU KENA TEGUR OFISMATE BILA TENGOK ATAS BAJU,APA NAK BUAT?

Assalammualaikum...

Apabila bercakap psal masalah rambut kelemumur teruk ni memang normal la tak kisah bagi wanita atau lelaki. Dianggarkan 4.3 juta penduduk di Malaysia mengalami masalah rambut kelemumur teruk.Perkara yang sama dialami oleh Ida suatu masa dahulu.




Menurut Pakar Perunding Kanan Dermatologi Dr Steven Chow Kim Weng berkata masalah ini disebabkan oleh sejenis yis iaitu malassezia globosa yang akan memakan lipid atau sebum kulit kepala. 

Faktor-faktor masalah rambut kelemumur

  • jarang shampoo rambut atau tak bilas rambut dengan bersih
  • Kerap guna penyembur rambut atau gel rambut
  • Pewarna rambut yang salah
  • Pengeluaran minyak yg berlebihan
  • Perubahan hormon
  • Tekanan/stress
  • daya imuniti yang rendah
  • faktor cuaca yg panas,berhabuk,kotor.

Bila masalah rambut kelemumur ada maka ini menyebabkan kita suka nak mengaru kepala untuk hilangkan kegatalan kan? Sebenarnya mengaru kepala ini lebih memburukkan keadaan. Ini kerana lapisan yang melindungi kulit kepala kita akan terhakis dan lama-lama akan pecah. Bukan kah lebih teruk jadinya?

Kini ada jalan penyelesaian untuk masalah rambut kelemumur anda!!


1. Purifying Shampoo


Membersih secara menyeluruh. Malah mengekalkan keseimbangan lipid dan lembapan semualajadi. Bagus untuk kawal kulit kepala yang sihat dan rambut kelemumur.


2. Replenishing Conditioner

Perapi dan pelembap yang membaiki kerosakan rambut dan permukaaan kulit kepala. Malah menguatkan rambut anda!

3. Nourishing Scalp Treatment

Selesaikan semua masalah rambut dengan serum yang mudah diserap. Membekalkan khasiat kepada kulit kepala. Vitamin antioksida didalamnya melindungi dari kerosakan akibat radikal bebas dan pencemaran. Sangat mudah digunakan tanpa membilasnya.



Korang dah tak sanggup lagi mencuba pelbagai jenis shampoo untuk masalah rambut kelemumur apa kata kali ni bertukar pula pada set rambut prosante ni.



Penghantaran segera akan dilakukan untuk korang dapatkan set rambut ni dengan cepat. Dalam masa 2-3 hari akan sampai ke tangan anda!

Nak order? sila klik di sini





Sebarang pertanyaan dan pesanan boleh hubungi saya:

NURUL AQIDAH AZAHAR
(YOUR TRUSTED SHAKLEE INDEPENDENT DISTRIBUTOR)
sms/whatsapp 0174636210
Fanpage : Mummysupplementshop
Email : Aqidgirl_88@yahoo.com

*setiap pembelian anda wajib akan mendapat konsultasi percuma yang berterusan dari saya.

Monday, April 28, 2014

PETUA ATASI MASALAH KELEMUMUR

Faktor-faktor lain yang menyumbangkan kepada pembentukan kelemumur ialah:-
  • Jarang bersyampu atau tidak membilas rambut dengan sempurna
  • Penggunaan penyembur rambut atau gel yang terlalu kerap
  • Penggunaan pewarna rambut yang tidak betul
  • Pengeluaran minyak yang berlebihan
  • Tekanan perasaan
  • Daya imuniti yang rendah
Petua 1:
Basahkan kepala dengan santan kelapa. Pastikan santan itu rata di seluruh kepala. Biarkan seketika. Kemudian cucilah kepala dengan syampu yang sesuai. Amalkan selalu, anda akan dapati rambut anda akan kembali berkilat serta kelemumur akan hilang. InsyaAllah.

Petua 2:
Ambil limau nipis kemudian belah dua. Ramas hingga mengeluarkan air. Ini dilakukan di atas kepala anda. Lakukan sekerap mungkin dan amal ia selepas anda bersyampu. Insya Allah ia sangat mujarab dan rambut anda akan sentiasa berbau harum.

Petua 3:
Ambil 10 biji belimbing bulu, cincang halus-halus dan campurkan secawan kecil santan. Sapukan rata-rata pada kepala dan rambut hingga campuran itu habis. Balut kepala dengan tuala dan biarkan sejak. Setelah itu bilas dengan air bersih. Amalkan seminggu sekali. Insya Allah, kelemumur akan hilang dan rambut akan kembali hilang.

Petua 4:
Ambil beberapa helai daun nangka dan daun durian, masukkan ke dalam mangkuk atau gayung. Masukkan air dan ramas daun-daun tersebut. Gunakan air ramasan sebagai syampu. Amalkan selalu.

Petua 5:
Ambil 10 helai daun pandan lalu ditumbuk hingga lumat. Campurkan dengan dua gelas air. Selepas itu, ditapis lalu usaplah air tadi ke kepala anda yang ada kelemumur. Lalu bilas dengan air biasa.

Petua 6:
Ambil segenggam jerami padi dan dibakar hangus dicampurkan dengan semangkuk santan cair dan jus limau nipis dari sebiji limau nipis.Campur kesemua bahan ini dan sapukan rata-rata di kepala anda. Bungkus rambut dengan tuala kira-kira 30 minit. Kemudian cucilah rambut seperti biasa dengan syampu.
Untuk kelemumur yang agak serius, lakukan dua kali seminggu selama 2 minggu. Kemudian sebulan sekali.

Petua 7 :
Kisar tiga batang serai bersama dua biji limau nipis hingga lumat. Kemudian tapis dan ambil patinya. Sapu pada seluruh rambut seperti menggunakan syampu. Gosok rata-rata dan biarkan selama 15 minit. Bilas dengan air biasa hingga bersih. Amalkan dua kali seminggu.

Petua 8 :

Rendam halba dan kacang hijau selama setengah jam. Kemudian tumbuk sehingga hancur. Campurkan ke dalam secawan santan pekat dan sapukan pada rambut. Biarkan selama 15 minit sebelum dibilas dengan air bersih. Lakukan dua kali seminggu.

Petua 9:
Ambil beberapa biji buah mengkudu masak, basuh dan tumbuk sehingga hancur. Kemudian, disapu pada kepala sambil digosok-gosok. Amalkan seminggu dua (2) kali sebelum mandi. Selamat mencuba.

MASALAH RAMBUT KELEMUMUR

KELEMUMUR. Menyebut namanya saja sudah terasa geli. Putih dan kadangkala berkuping di celahan rambut.

Kelemumur atau nama saintifiknya pityriasis capitis adalah satu fenomena biasa yang dialami oleh 50 peratus daripada populasi manusia dan dihidapi pelbagai latar belakang masyarakat.

Ia berlaku bila seseorang itu mengalami pertukaran kulit kepala baru dua kali lebih pantas dari yang sepatutnya. Jangka masa normal untuk kulit kepala bertukar kulit baru adalah 28 hari. Tapi untuk sesetengah orang, dia hanya memerlukan 11 hari sahaja untuk kulit kepalanya bertukar baru. So, belum sempat kulit yang lama mengelupas habis, kulit yang baru pula mengelupas lagi. Itulah punca utama terjadinya kelemumur.

Punca lain pula adalah kerana pertumbuhan kulat jenis Pitirosporum Ovale yang biasa terdapat pada kulit dan kulit kepala. Penghasilan sebum (minyak semula jadi) yang terlalu berlebihan juga punca utama kulat ni semakin aktif untuk tumbuh. Sebab lain adalah disebabkan perubahan hormon selepas mencapai usia akil baligh dan kulit kepala yang terlalu berminyak.




Bagi mereka yang mengalami masalah rambut berkelemumur(juga boleh untuk rambut gugur, rambut bercabang, rambut rosak dan berminyak) anda boleh gunakan set berikut:

1.Purifying Shampoo
2.Replenishing Conditioner
3.Nourishing Scalp Treatment
(note : set ni utk kegunaan 1-2x seminggu..bukan harian)

1.Purifying Shampoo

  • Membersih dengan menyeluruh, menyingkirkan sisa-sisa produk fesyen rambut, pengumpulan mineral dan bahan-bahan cemar persekitaran lain
  • Mengekalkan keseimbangan lipid dan lembapan semulajadi serta tidak melunturkan warna rambut
  • Ideal untuk mengawal lapisan kulit kepala yang sihat, rambut juga tidak berkelemumur
2.Replenishing Conditioner
  • Perapi dan pelembap yang pekat bagi rambut yang berkilat dan lembut bak sutera
  • Memperbaiki kerosakan pada permukaan rambut dan memperbaiki hujung rambut yang bercabang
  • Menguatkan rambut dengan protein dan humektan yang berasal dari alam semulajadi
3.Nourishing Scalp Treatment
  • Menyelesaikan semua masalah rambut dengan serum yang amat mudah diserap oleh kulit bagi melancarkan peredaran, menentang factor persekitaran yang merosakkan dan juga membekalkan khasiat kepada kulit kepala.
  • Vitamin antioksida iaitu A dan E, dan juga Koenzim Q10 melindungi anda daripada kerosakan akibat radikal bebas dan pencemaran persekitaran.
  • Bertindak membekalkan ruang yang optimum untuk rambut anda.
  • Formula tanpa bilas memudahkan anda menggunakan dan menggayakannya.
  • Tidak menjadikan rambut melekit atau berminyak.
  • ProSanté Nourishing Scalp Treatment adalah formula eksklusif, yang terbukti mampu mengurangkan keguguran rambut semasa menyikat dan dapat melebatkan serta menguatkan rambut secara semula jadi apabila digunakan sebagai sebahagian daripada sistem Penjagaan Rambut ProSanté.
Nak order? sila klik



Sebarang pertanyaan dan pesanan boleh hubungi saya:

NURUL AQIDAH AZAHAR
(YOUR TRUSTED SHAKLEE INDEPENDENT DISTRIBUTOR)
sms/whatsapp 0174636210
Email : Aqidgirl_88@yahoo.com

Friday, February 28, 2014

SET PENJAGAAN RAMBUT

Penjagaan rambut untuk wanita yang bertudung adalah penting!

Salam ceria semua! Jangan murung-murung. Hari ini jom kita fikir yang baik sahaja. Oleh itu jemputlah baca nukilan entri saya kali ini. Saya nak berkongsi kebaikan Set Shampoo rambut untuk wanita yang bertudung. Best tak entri kali ni?

Wanita bertudung tidak mempunyai alasan untuk tidak menjaga rambut dengan membiarkan tidak terurus dan kusut masai. Walaupun tidak terdedah dengan pencemaran alam sekitar, wanita yang bertudunglah yang patut utamakan penjagaan rambut dalam tudungnya itu.

Pakai tudung tu wajib kerana aurat wanita. Apabila kita pakai tudung rambut dan kulit kepala terperap lama dalam tudung. Ini menyebabkan rambut tidak bernafas dan udara tidak dapat masuk dengan baik. Keadaan ini akan mengundang kulit kepala menjadi gatal dan berkelumumur, selain berminyak dan hujung rambut bercabang. Oleh itu kita mesti rajin mencuci rambut sekurang-kurangnya 2 kali sehari bagi mengelakkan kulit kepala kita lembap dan berminyak.

Mungkin ramai yang ingat Shaklee ni ada Vitamin ajer...

Tidak yer...macam2 pun ada ;-))

Salah satunya Set Penjagaan Rambut ProSante Shaklee ni.

Saya buat entri ni sebab kebelakangan ni ramai betul customer yang bertanyakan pasal ProSante Shaklee ni.

Nak tau apa item dalam Set Penjagaan Rambut - ProSante Shaklee ni?




Long Lasting Finishing Spray
  • "Medium hold" memastikan gaya rambut tidak berubah
  • Memberikan perlindungan UV
  • Menguruskan rambut yang dikeriting halus dan rambut yang mudah kusut.
Revitalizing Shampoo
  • Humektan bertindak bagi melicinkan kutikel rambut dan melebatkan rambut
  • Sistem pembersih yang lembut dan berpaten
  • Menyegarkan dan menyeimbangkan kulit kepala dan rambut tanpa terlalu melembapkan atau mengeringkannya.
Purifying Shampoo
  • Membersih dengan menyeluruh, menyingkirkan sisa-sisa produk fesyen rambut, pengumpulan mineral dan bahan-bahan cemar persekitaran lain
  • Mengekalkan keseimbangan lipid dan lembapan semulajadi serta tidak melunturkan warna rambut
  • Ideal untuk mengawal lapisan kulit kepala yang sihat, rambut juga tidak berkelemumur
Replenishing Conditioner
  • Perapi dan pelembap yang pekat bagi rambut yang berkilat dan lembut bak sutera
  • Memperbaiki kerosakan pada permukaan rambut dan memperbaiki hujung rambut yang bercabang
  • Menguatkan rambut dengan protein dan humektan yang berasal dari alam semulajadi
Lightweight Conditioner
  • Melicinkan dan melembapkan rambut tanpa menjadikannya terlalu melekit
  • Mengembalikan elemen struktur supaya rambut kelihatan lebat, berkilat,sihat
  • Menghilangkan kesan statik agar rambut mudah digayakan dan diurus
Nourishing Scalp Treatment
  • Nourishing Scalp Treatment menyelesaikan semua masalah rambut dengan serum yang amat mudah diserap oleh kulit bagi melancarkan peredaran, menentang factor persekitaran yang merosakkan dan juga membekalkan khasiat kepada kulit kepala. Vitamin antioksida iaitu A dan E, dan juga Koenzim Q10 melindungi anda daripada kerosakan akibat radikal bebas dan pencemaran persekitaran.
  • Bertindak membekalkan ruang yang optimum untuk rambut anda.Formula tanpa bilas memudahkan anda menggunakan dan menggayakannya.Tidak menjadikan rambut melekit atau berminyak

Perbezaan Shaklee
ProSanté Nourishing Scalp Treatment adalah formula eksklusif, yang terbukti mampu mengurangkan keguguran rambut semasa menyikat dan dapat melebatkan serta menguatkan rambut secara semula jadi apabila digunakan sebagai sebahagian daripada sistem Penjagaan Rambut ProSanté.


Sebarang pertanyaan dan pesanan boleh hubungi saya:

NURUL AQIDAH AZAHAR
(YOUR TRUSTED SHAKLEE INDEPENDENT DISTRIBUTOR)
sms/whatsapp 0174636210
Email : Aqidgirl_88@yahoo.com

Google+ Followers