Showing posts with label OSTEMATRIX SHAKLEE. Show all posts
Showing posts with label OSTEMATRIX SHAKLEE. Show all posts

Tuesday, February 28, 2017

OFFER BUY 1 FREE 1 DATANG LAGI

Assalammualaikum...

Alhamdulillah...dah selesai closing malam tadi dengan jayanya walaupun tak capai target tapi takpe..insyaallah bulan ni akan lepas juga target.


Image result for february

Bulan ni lagi gempar,promosi beli 1 percuma 1 datang lagi. Sesuai sangat la siapa pengguna tegar produk Alfalfa dan Lecithin ni. Dan jangan risau juga..promosi Ostematrix datang lagi..wah...banyakknya yang best ni. Semua favaourite Ida ni...huawhuwa..





Jadi siapa yang nak order tu, klik je kat bawah ni atau nak direct order dari Ida pun boleh



Offer Alfalfa (s) 330biji <klik sini>
Offer Alfalfa (L) 700biji <klik sini>
Offer Lecithin <klik sini>
Twinpack Ostematrix <klik sini>
Ostematrix beli 6 percuma 1 <klik sini>
Vitalea kids beli 3 percuma 1 <klik sini>


Sebarang pertanyaan dan pesanan boleh hubungi saya:

(YOUR TRUSTED SHAKLEE INDEPENDENT DISTRIBUTOR)
sms/whatsapp 0174636210
Email : chintashoope@gmail.com
No Id: 1074293

*setiap pembelian anda wajib akan mendapat konsultasi percuma yang berterusan dari saya

Monday, October 17, 2016

KENCING BERBUIH PETANDA MASALAH BUAH PINGGANG,AWAS!!

Assalammualaikum..

Mungkin ada yang tak tahu kencing berbuih menandakan ada masalah pada buah pinggang. Tapi tak semuanya kencing berbuih ni tak normal.



Seperti yang korang tahu buah pinggang ni berfungsi untuk menapis bahan-bahan buangan dalam darah. Protein dan bahan yang diperlukan oleh badan akan ditinggalkan di dalam darah. Tetapi apabila berlaku masalah pada buah pinggang, protein yang diperlukan oleh badan tu macam bocor dan keluar bersama-sama dengan urin. Selalunya orang hospital ni panggil nama albumin.


Image result for kencing berbuih


Punca berlakunya kencing berbuih ni apabila adanya protein pada kepekatan yang tinggi ada dalam urin dan bertindak balas dengan udara. Sebab itu la ada kes kencing jadi berbuih, warna pekat dan berbau.

Kencing berbuih dianggap normal bagi golongan ibu hamil seseorang yang mengalami dehidrasi dan pengambilan protein yang tinggi. Tapi sebaliknya ia tidak normal apabila berlaku jangkitan saluran kencing dan fistula. Fistula adalah sambungan antara 2 organ yang tidak normal. Di mana fistula vesicocolic boleh membentuk antara pundi kencing dan usus besar yang lebih kerap berlaku pada kaum lelaki.

Rujukan: Dr zubaidi

Ini la yang berlaku pada suami akak ni selepas 10 tahun yang lalu suaminya terlalu gemarkan minuman 3 in 1 setiap pagi. Air kencing suaminya menjadi berbuih macam teh tarik. Jadi akak ni telah cuba memberikan Omega guard dan Ostematrix kepada suaminya. Alhamdulillah sejak amalkan pengambilan Omega guard dan Ostematrix masalah kencing berbuih tu dah hilang.


Omega Guard membantu surutkan bengkak bagi pesakit buah pinggang.

Ostematrix mempunyai magnesium yang penting untuk membantu penyerapan air dan menampung kehilangkan kalsium terutamanya pesakit buah pinggang yang sudah melakukan dialisis.

Jika bukan kita yang berikan yang terbaik untuk suami kita mahupun keluarga tersayang. Siapa lagi yang nak ambil kisah, siapa lagi yang ambil peduli kan.


Klik di sini untuk order twinpack Omega Guard dan dapat 5% diskaun 




Sebarang pertanyaan dan pesanan boleh hubungi saya:

(YOUR TRUSTED SHAKLEE INDEPENDENT DISTRIBUTOR)
sms/whatsapp 0174636210
Email : chintashoope@gmail.com
No Id: 1074293

*setiap pembelian anda wajib akan mendapat konsultasi percuma yang berterusan dari saya


Wednesday, August 31, 2016

PROMOSI BULAN OGOS 2016

Assalammualaikum...

Cepat je masa berlalu. Dah masuk bulan Ogos pun arini. Lagi beberapa hari akan masuk pula ke bulan Zulkaedah...serius pejam celik dah lepas pertengahan tahun. Lagi beberapa bulan pula dah hujung tahun.



Apa-apa pun semalam nak ucapkan tahniah kepada rakan-rakan seperjuangan bisnes Shaklee ku yang berjaya closing dengan hebat sekali. Dan esok juga ada beberapa kawan bisnes Shaklee yang akan berangkat ke Orlando Florida. Free trip tu dari Shaklee...semuanya ditanggung..Jealous tunggu ye Ida sampai nanti.


Ok hari ni Ida nak kongsikan promosi bulan Ogos pula. Biasala Shaklee tiap-tiap bulan memang buat promosi untuk produk-produk tertentu..




Yeay..ostematrix kembali lagi..siapa yang menunggu promosi Ostematrix ni sila la order segera ye..

- utk gigi dan tulang yg sihat dan kuat
- elak penyakit osteperosis
- ibu mengandung yg kejang kaki,sakit belakang
- ibu mengandung GDM
- ibu menyusu
- ibu berpantang
- kurangkan sengugut
- orang yg tak suka minum susu
- buasir
- gastrik
- sembelit

dan banyak lagi.

Klik di sini untuk pembelian twin pack dengan segera



Sebarang pertanyaan dan pesanan boleh hubungi saya:

(YOUR TRUSTED SHAKLEE INDEPENDENT DISTRIBUTOR)
sms/whatsapp 0174636210
Email : chintashoope@gmail.com
No Id: 1074293

*setiap pembelian anda wajib akan mendapat konsultasi percuma yang berterusan dari saya

Saturday, August 13, 2016

DERITA RASA SAKIT PINGGANG YANG KRONIK SELAMA 2 HARI

Assalammualaikum...

Jangan kata orang tua, orang muda pun boleh rasa cepat sakit pinggang, belakang dah sebagainya. Macam tu jugak dengan ibu mengandung, jangan cakap la mana dengan anak dalam perut pun aktif. Nak buat kerja-kerja rumah lagi.



Bila mula rasa sakit pinggang tu memang susah nak buat apa-apa kerja. Nak bangun apatah lagi la..rasa nak baring je. Salah skit bergerak dah meraung sakit.



Ini kisah akak ni yang menderita sakit pinggang yang teruk selama 2 hari. Sakit tu jangan cakap la rasa nak menangis. Jadi dengan segera akak ni telah ikthiar dan beli Ostematrix Shaklee dan berharap dapat hilangkan rasa sakit pinggan tu.

Selama 2 hari consume Ostematrix sebanyak 4 biji setiap malam. Alhamulillah sakit pinggang tu dah hilang. Tak rasa sakit skit pun.


Kajian sendiri telah membuktikan pengambilan supplement kalsium akan meningkatkan kekuatan tulang dan mengurangkan kesakitan seseorang.

Nak order? sila klik



Sebarang pertanyaan dan pesanan boleh hubungi saya:

(YOUR TRUSTED SHAKLEE INDEPENDENT DISTRIBUTOR)
sms/whatsapp 0174636210
Email : chintashoope@gmail.com
No Id: 1074293

*setiap pembelian anda wajib akan mendapat konsultasi percuma yang berterusan dari saya

Thursday, August 4, 2016

SUAMI DAH TAK MENGELUH LAGI SAKIT BELAKANG DAH LUTUT

Assalammualaikum...

Isteri mana tak risau kalau suami selalu balik keje ulang alik selama 3 jam. Tambah ada training main bola pula. Penat, letih semua mesti ada. Itu belum lagi termasuk dengan sakit belakang, sakit lutut.



Ini kisah si isteri yang mulanya jatuh cinta dengan Ostematrix Shaklee sebab anaknya senang lawas. Jadi sekarang si isteri pun bagi suami pula mencubanya memandangkan suami selalu mengeluh sakit-sakit belakang dan lutut.


Selama 1 minggu akak ni bagi suaminya mencuba, aik suaminya pula dah macam jatuh cinta dengan Ostematrix.

Main bola selama 40 minit steady je. Kalau sebelum ni asal 5 minit je dah mintak keluar. Dan lagi terkejut bila suami akak ni makan daging kambing. Almaklumlah kalau gigit tak kuat, mula la rasa sakit gusi dan gigi.

Tapi sekarang tak lagi. Gusi dah tak sakit malah gigi pun rasa ketat dan kuat. Takde rasa goyang-goyang lagi macam dangdut.eh..heheh


Akak ni dan suaminya pun dah jatuh cinta dengan Ostematrix Shaklee. Ida sendiri pun dah cuba. Korang bila lagi? Grab la sempena promosi bulan ni!!

Nak order? sila klik



Sebarang pertanyaan dan pesanan boleh hubungi saya:

(YOUR TRUSTED SHAKLEE INDEPENDENT DISTRIBUTOR)
sms/whatsapp 0174636210
Email : chintashoope@gmail.com
No Id: 1074293

*setiap pembelian anda wajib akan mendapat konsultasi percuma yang berterusan dari saya

Thursday, June 16, 2016

MIMPI NGERI IBU HAMIL 7 BULAN AKHIRNYA BERAKHIR

Assalammualaikum...

Ibu hamil dengan cramp kaki memang dah sinonim. Tiap malam masa tidur tiba-tiba kaki mula cramp. Tak boleh nak kata apa dah. Nak kalau en suami pula memang tidur mati tak dengar kita mengeluh sakit. Sorang-sorang la terjaga tahan sakit cramp kaki tu.


Bila kandungan semakin besar, kejang kaki setiap malam tu semakin kerap. Tambah kalau cuca sejuk pula. Aduh seksa.


Ini la kisah ibu hamil 7 bulan ni yang alami mimpi negri setiap malam. Cramp pada betis dan perut berulang kali pada setiap hari. Siapa la boleh tahan. Akhirnya akak ni buat keputusan untuk mengambil Ostematrix Shaklee.

Alhamdulillah selepas telan 4 biji selama 3 hari berturut-turut, rasa kejang kaki setiap malam dah takde walaupun pada musim hujan. Dah paling best juga bila "bab membuang" tu..LANCAR je...


Jadi memang tak dinafikan ibu hamil memang sangat sesuai untuk ambil Ostematrix ni..Insyaallah sangat-sangat membantu.


Nak order? sila klik



Sebarang pertanyaan dan pesanan boleh hubungi saya:

(YOUR TRUSTED SHAKLEE INDEPENDENT DISTRIBUTOR)
sms/whatsapp 0174636210
Email : chintashoope@gmail.com
No Id: 1074293

*setiap pembelian anda wajib akan mendapat konsultasi percuma yang berterusan dari saya


Monday, March 7, 2016

IBU MENGANDUNG 8 BULAN STEADY NAIK TANGGA 4 TINGKAT SAMBIL DUKUNG ANAK SEBERAT 11KG!

Assalammualaikum...

Orang kata masa mengandung kena banyakkan berehat. Betul kena banyakkan berehat tapi bukan la sampai tahap tak buat kerja apa-apa pun melainkan si ibu untuk mempunyai risiko keguguran atau rahim tak kuat. Jadi si suami kena la main peranan buat semuanya bagi si ibu rehat sebaiknya dan tak buat kerja berat.


Bagi ibu hamil yang mengandungkan anak pertama mungkin tak banyak kerja yang nak dibuatkan. Melainkan si ibu hamil itu dah ada ramai anak yang lain. Memang tak boleh duduk diam la, kena uruskan rumah dan anak-anak.



Puan R ni sedang mengandungkan anak kedua mereka. Biasala kalau ibu mengandung ni, sakit pinggang,sakit belakang semua tu kena hadapi juga walau bagaimanapun.

Tapi tidak bagi Puan R selepas pengambilan ESP Shaklee dan Ostematrix. Sumber protein dan kalsium yang terbaik. Dalam masa 2 hari sahaja dah rasa perubahan. Dah takde RASA SAKIT BELAKANG dan SENGAL BADAN.

Dan paling terkejut Puan R mampu untuk mendukung anak sulung mereka yang seberat 11kg naik tangga 4 tingkat!..Sedangkan masa itu mengandung 8 bulan. Sampaikan orang tegur nanti mesti mudah bersalin. Dan alhamdullilah..memang dipermudahkan bersalin. 

Jadi tak rugi la Puan R telah mencuba ESP Shaklee dan Ostematrix ni. Khas untuk ibu-ibu yang perlukan protein dan kalsium untuk tulang dan gigi semasa mengandung. Ibu mengandung memang perlukan kalsium lebih untuk si ibu dan anak dalam kandungan.




Ibu Hamil Kuat Boleh Naik Flight & Panjat Candi Borobudur! Fuyooo! from iReach HD on Vimeo.

Nak order? sila klik


Sebarang pertanyaan dan pesanan boleh hubungi saya:

(YOUR TRUSTED SHAKLEE INDEPENDENT DISTRIBUTOR)
sms/whatsapp 0174636210
Email : chintashoope@gmail.com
No Id: 1074293

*setiap pembelian anda wajib akan mendapat konsultasi percuma yang berterusan dari saya

Tuesday, February 16, 2016

11 CARA ATASI SUSAH TIDUR IBU HAMIL SAMPAI BERJAGA SEMALAMAN

Assalammualaikum...

Semakin hari kandungan semakin membesar dan perut kita juga mengalami benda yang sama. Kalau dulu pada awal kehamilan memang ibu-ibu hamil boleh tidur dengan nyenyak tapi bila dah masuk trimester kedua tidur tu bukan seindah seperti dulu.


Bila nak masuk trimester kedua ibu-ibu hamil digalakkan supaya tidur mengiring bukannya terlentang. Ini kerana posisi sebegini memastikan bayi mendapat aliran darah yang lebih lancar. Ia disebabkan inferior vena cava di bahagian belakang sebelah kanan tulang belakang mengembalikan darah dari tubuh bahagian bawah ke jantung. 


Dengan mengiring ke kiri, ia turut membantu buah pinggang menjalankan aktiviti perkumuhan dengan baik lalu mengurangkan masalah pembengkakan di bahagian kaki, pergelangan kaki dan tangan. Ini ada 12 cara untuk atasi masalah tidur bagi ibu hamil.

12 CARA ATASI SUSAH TIDUR IBU HAMIL


1. Posisi tidur mengiring ke kiri



Posisi mengiring semasa tidur adalah posisi terbaik untuk ibu hamil. Jadi pastikan ibu-ibu hamil amalkan dari awal kehamilan.

2. Mandi air suam


Sebelum tidur apa kata mandi dulu dengan air suam. Kalau rumah ada tab mandi pun lagi best, boleh berendam sekejap. Kalau takde pun mandi je guna pemanas air dalam bilim air tu. Kalau tak pun jerang la sekejap air panas dan campur dengan air sejuk dan mandi. Tidur akan lebih selesa nanti.

3. Elak makan terlalu banyak sebelum tidur





Ibu-ibu hamil ni perut memang cepat lapar terutamanya pada waktu tengah malam. Jadi cara terbaik ambil makanan yang ringan dan berkhasiat seperti biskut oat atau gandum.

4. Minum Susu Suam


Kandungan asid amino tryptophan di dalam susu yang meningkatkan kadar serotonin ke dalam otak akan membantu untuk tidur nyenyak.

5. Amalan Tarik Nafas


Latihan menarik nafas yang teratur dapat membantu mengurangkan ketegangan otot sekali gus membantu untuk tidur lebih baik. Dalam keadaan duduk, berdiri atau berbaring, tarik nafas melalui hidung secara perlahan dan tahan nafas selama satu hingga dua saat. Kemudian hembus dan keluarkan nafas melalui mulut secara perlahan-lahan. Lakukannya dalam ulangan 10 kali. Ini juga salah satu latihan untuk meneran apabila bersalin nanti.

6. Bersenam




Senaman yang dilakukan secara teratur dapat mengurangkan masalah kekejangan kaki. Tapi jangan melakukan senaman beberapa jam sebelum tidur, ini kerana endorfin dan adrenalin yang dirembeskan akan membuat korang akan berjaga malam.

7. Bantal untuk ibu hamil


Ibu hamil memang susah nak tidur dengan selesa tambah kalau perut pun semakin membesar. Sekarang ni dah terjual bantal peluk yang berbentuk melengkung untuk ibu hamil. Apa kata en suami belikan satu untuk isteri-isteri korang. Ini membantu menyelaras pinggul dan tulang belakang untuk mendapatkan keselesaan berpanjangan ketika tidur.

8. Suhu Bilik


Pastikan suhu bilik sentiasa nyaman. Jika tidak menggunakan penghawa dingin, pasti aliran udara di dalam bilik sentiasa lancar supaya tidak menimbulkan kepanasan melampau.

9. Katil Yang Selesa


Pastikan tilam yang digunakan berkualiti baik dan memberi sokongan yang baik kepada tulang belakang. Sekurang-kurangnya ia membantu ibu-ibu hamil tidur dengan lena tanpa perlu risau dengan komplikasi lain yang timbul akibat penggunaan katil yang kurang baik.

10. Pakaian Tidur



Baju tidur pun memainkan peranan untuk tidur yang lebih selesa. Pastikan baju tidur tu dapat serap peluh dengan baik.

11. Suasana Bilik Tidur


Pastikan bilik tidur dikemas dan selesa. Kalau ada spray wangi untuk bilik tu. Sembur sebelum tidur. Lampu pun pastikan malap jangan terlalu terang. 


Nak order? sila klik

Sebarang pertanyaan dan pesanan boleh hubungi saya:

(YOUR TRUSTED SHAKLEE INDEPENDENT DISTRIBUTOR)
sms/whatsapp 0174636210
Email : chintashoope@gmail.com
No Id: 1074293


*setiap pembelian anda wajib akan mendapat konsultasi percuma yang berterusan dari saya

Wednesday, December 16, 2015

4 TIPS PUTIHKAN GIGI SECARA SEMULAJADI

Assalammualaikum..


"Senyum tak perlu kata apa-apa"

Selalu orang cakap orang yang suka senyum ni awet muda. Ye memang betul senyum merupakan salah satu senaman muka yang melambatkan kedutan dan awet muda secara semulajadi.



Nak dapatkan senyuman yang cantik, mestilah kena menjaga gigi dengan baik dan putih berseri. Kang sekali senyum nampak gigi pecah la, kuning la kan dah malu. Ini ada 4 tips putihkan gigi secara semulajadi.



4 TIPS PUTIHKAN GIGI SECARA SEMULAJADI

1. Makan Makanan Rangup



Kerapkan makan buah-buahan seperti epal, lobak merah, saderi,buah pir dan banyak lagi yang dapat membantu bersihkan dan putihkan gigi secara semulajadi. Kandungannya yang berasid membantu memutihkan gigi dan kerangupannya merupakan pembersih gigi yang baik. Bukannya asyik mengunyah keropok chips ye..


2. Tambahkan Tenusu Ke Dalam Diet




Susu,keju atau yogult merupakan antara makanan yang tinggi kalsiumnya dan ia merupakan penyumbang forforus yang baik untuk badan. Tetapi ramai yang abaikannya dan tak sedar sebenarnya pengambilan kalsium yang cukup turut memperbaiki struktur dan keadaan gigi itu sendiri. Kalsium dan fosforus memperbaiki enamel dan menjadikan ia kuat dari akar dan cantik pada permukaannya.

3. Makan Lebih Strawberi



Kalau ke Cameron Highlands memang tak sah kalau tak beli buah strawberi kan? Kalau pergi beli lebih skit, sebab apa? Strawberi mengandungi asid malic yang mampu menanggalkan kekuningan pada permukaan gigi secara semula jadi. Tekstur strawberi itu sendiri mampu memperbaiki enamel, menjadikan gigi lebih putih dan berstruktur lebih licin. Hah best kan?


Sekali sekala kalau ada buah strawberi kat rumah tu, korang lenyek dan campur dalam serbuk penaik sedikit pastu gosok gigi korang,biar selama 5 minit. Buat selama 1 minggu dan lihatla kesannya.Wow!

4. Minum Menggunakan Straw




Minuman bergula atau berperisa akan meninggalkan kesan pada permukaan gigi kecuali air masak ye. Apa kata korang minum guna straw setiap kali minum. Ini dapat mengelakkan ia terkena permukaan gigi dan akan memelihara tahap keputihan gigi korang.


SEMOGA MEMBERI MAFAAT!

Google+ Followers