Showing posts with label NUTRIFERON SHAKLEE. Show all posts
Showing posts with label NUTRIFERON SHAKLEE. Show all posts

Sunday, February 26, 2017

MAK TERKEJUT ANAK BALIK SEKOLAH BENGKAK MUKA KEMERAHAN

Assalammualaikum...

Sebut pasal alergik ni memang selalunya bermula dari turun temurun. Mak ayah atau salah seorang ada alergik, memang anak berkemungkinan akan ada juga masalah yang sama. Alergik ni boleh dikatakan tindakbalas sistem imun dengan penyebab alahan atau persekitaran.



Macam-macam penyebabnya contoh makanan seafood, belacan, susu lembu,susu soya..dan banyak lagi. Bila ada masalah alergik ni berkemungkinan juga akan ada masalah lain seperti asma atau diarhea. Sebab itu la bayi yang dilahirkan digalakkan diberikan susu ibu sekurang-kurangnya sehingga 6 bulan kerana ia membantu mengurangkan masalah alergi ni.


Image result for alergik

Bila seseorang yang ada alergik atau alahan ni, dia mempunyai daya tahan badan yang sangat sensitif. Kadang benda yang remeh pun boleh menyebabkan alergik contohnya habuk.

Si ibu ni yang terkejut melihat anaknya selepas balik ke sekolah tengok muka dan badan bengkak kemerah-merahan. Ibu mana yang tak risau kan. Jadi kali ni ibunya sediakan Nutriferon bagi membantu kuatkan sistem imun anaknya dari alahan tu.



Keadaan nampak teruk tapi alhamdulillah keesokkannya hari nya dan hilang bengkak kemerah-merahannya. Mungkin malam tu Nutriferon membantu untuk kurangkan masalah alergi yang ada dalam badan anaknya. Si ibu tak jadi nak bawa ke klinik.

Jadi bagi anak-anak atau mak ayah sendiri yang memang ada masalah alergik boleh la bekalkan Nutriferon. Yelah mana tahu kita makan di mana-mana ada benda yang memang kita trigger..tak boleh makan. Takkan la nak tanya tuan kedai kan masak letak apa. So baik buat persediaan.



Klik di sini untuk pembelian segera


Sebarang pertanyaan dan pesanan boleh hubungi saya:


(YOUR TRUSTED SHAKLEE INDEPENDENT DISTRIBUTOR)
sms/whatsapp 0174636210
Email : chintashoope@gmail.com
No Id: 1074293

*setiap pembelian anda wajib akan mendapat konsultasi percuma yang berterusan dari saya

Sunday, February 12, 2017

SETIAP KELUARGA WAJIB ADA

Assalammualaikum...

Apa produk yang mesti ada bagi setiap keluarga?



Bagi Ida Nutriferon la yang terbaik..sebabnya ia membantu kuatkan sistem imun badan kita..tak kisah dari kanak-kanak dah boleh ambil...

Kita ni setiap hari diserang dengan beribu-ribu jenis virus...mana tu lagi virus zika...wabak denggi..macam-macam...semua tu akan menyerang sistem imun kita..

Bila sistem imun kita lemah mula la datang jangkitan lain.itu la yang kita taknak..





Takkan asyik nak harapkan panadol je kan bila jatuh sakit..apa kata kita cuba cegah atau lindungi dulu...

Klik di sini untuk pembelian dengan segera



Sebarang pertanyaan dan pesanan boleh hubungi saya:


(YOUR TRUSTED SHAKLEE INDEPENDENT DISTRIBUTOR)
sms/whatsapp 0174636210
Email : chintashoope@gmail.com
No Id: 1074293

*setiap pembelian anda wajib akan mendapat konsultasi percuma yang berterusan dari saya

Sunday, February 5, 2017

HATI-HATI,BAHAYA DENGGI BOLEH MEMBAWA MAUT!!

Assalammualaikum...

Demam denggi sebenarnya paling merisaukan semua orang. Sebaiknya mestilah dielakkan dan kita tak akan dijangkiti. Ini kerana demam denggi ni juga boleh membawa maut jika masih tidak sembuh dan berterusan.




Dema denggi ni boleh dijangkiti kepada semua lapisan umur. Selalunya demam denggi ni akan demam berlarutan sehingga 10 hari dan juga boleh lebih lama lagi.

Terdapat 2 jenis penyakit denggi iaitu:


a. Demam denggi klasikal.

Pesakit menunjukkan gejala demam, ruam, sakit badan, sakit sendi dan sakit otot. Gejala penyakit ini biasanya tidak teruk dan jarang menyebabkan kematian. Demam jenis ini juga pernah dinamakan 'demam patah tulang' atau 'breakbone fever'.

b. Demam denggi berdarah.

Biasanya terjadi di kalangan kanak-kanak terutama dalam lingkungan umur 2-13 tahun. Pada tahap awal (selama 2-4 hari) gejala yang dihidapi adalah sama seperti demam denggi klasikal dan diikuti oleh tahap yang lebih teruk dengan gejala seperti tekanan darah rendah, ruam dan bintik-bintik merah di badan, perdarahan gusi, berak berdarah (najis berwarna hitam) disertai dengan sawan dan tidak sedar diri. Ia sering menyebabkan kematian jika rawatan tidak diberikan dengan segera. Ia juga dipanggil sebagai 'demam berdarah Filipina'.



Image result for bahaya denggi

Sebaiknya bila mula demam perhatikan tanda-tanda yang mungkin alami demam denggi seperti:

• Demam panas
• Sakit kepala
• Sakit tulang belakang
• Sakit sendi-sendi
• Loya dan muntah-muntah
• Sakit biji mata
• Ruam

Bila demam tu sudah berlarutan sila la segera buat pemeriksaan. Jangan ditangguhkan lagi.


Nak Rawat Demam Denggi Tanpa Ubat? Ini Membantu... from iReach HD on Vimeo.

Banyak sebenarnya cara untuk mencegah denggi ni.Contoh yang paling mudah ialah elakkan dari bekas yang ada takungan air. Selalunya ada di kawasan luar rumah yang mungkin kita tak perasan. Dalam pastu bunga atai dala bekas air yang kita simpan. Boleh la letak ubat jentik-jentik dan sebagainya. 

Selain tu pastikan la kawasan rumah kita dala keadaan bersih, takde semak-semak. Biasala kalau ada semak ni mestila ada lopak air kan.



Performance drink atau PD ni membantu elakkan dehidrasi kerana membantu mengimbangi elektrolit di dalam badan. Ini kerana demam denggi ni menyebabkan suhu meningkat sehingga 40-41'C so ini boleh menyebabkan dehidrasi. Thatway kita memerlukan air yang banyak masa ni.

Nutriferon Shaklee ini sebagai immune booster. Ia meningkatkan tahap imunisasi badan untuk melawan penyakit. Jika kita kerap sakit,demam atau selsema memang dicadangkan untuk ambil Nutriferon untuk antibodi korang.

Klik di sini untuk pembelian dengan segera


Sebarang pertanyaan dan pesanan boleh hubungi saya:


(YOUR TRUSTED SHAKLEE INDEPENDENT DISTRIBUTOR)
sms/whatsapp 0174636210
Email : chintashoope@gmail.com
No Id: 1074293

*setiap pembelian anda wajib akan mendapat konsultasi percuma yang berterusan dari saya

Thursday, December 22, 2016

TAHU TAK APA MAKNANYA SISTEM IMUN?

Assalammualaikum...

Imun ni kemampuan tubuh untuk menahan sebarang benda asing dari masuk ke dalam tubuh kita. Jika fungsi sistem imun kita tak berfungsi dengan baik, sebab itu mudah benda asing ni masuk ke dalam badan kita

Kita ada pertahanan luar dan dalam. Kalau sakit diluar boleh dilihat dan dirawat contohnya luka. Kita nampak dan boleh disapu dengan antiseptik dan gamat ke..tapi kalau pertahanan dalam..sakit didalam..tak boleh dilihat..silap hari bulan kita pun tak tahu sebenarnya dalam tu sakit kan..macam mana kita nak lindungi kan..



Nutriferon meningkatkan sistem imun adalah dengan cara menggalakkan setiap sel menghasilkan interferonnya sendiri.

Interferon ni macam alarm.

Bila pencuri masuk dan alarm bunyi tuan rumah akan dengar automatik dengan segera akan telefon polis..polis datang dan tangkap pencuri..so takde barang yang akan dicuri kan..

itu la maksudnya..bila ada benda asing masuk...interferon ni la yang akan bagi alarm supaya sistem imun die alert dan panggil antibodi supaya pertahankan dari benda asing ni masuk ke dalam badan...

bila serangan ni tak berjaya..so kita akan lebih sihat dan bebas dari jangkitan....

Wednesday, November 30, 2016

PROMOSI NOVEMBER BERGANDA-GANDA

Assalammualaikum...

Dah masuk bulan november pun kita. Kejap je...lagi sebulan dah masuk tahun baru. Umur pun semakin meningkat.Musim pun sekarang hujan je. Anak-anak pun ramai yang tak sihat. Anak Ida si abang pun baru baik dari demam campak.


Image result for november


Dah masuk bulan baru ni..Scarlet heart pun dah tamat. Kesian kat Wang So ku keseorangan akhirnya.huhu..

Okeh2...ni Ida nak kongsikan dengan korang promosi berganda bulan ni...

serius rugi sangat kalau korang tak grab..




Lecithin buy 4 at 3 <klik>

Alfalfa buy 4 at 3 (s)<klik>
Vitalea kids buy 4 at 3 <klik>
Nutriferon buy 2 get 5% discount <klik>
Nutriferon buy 6 free 1 <klik>


Cikgu-cikgu bagus amik peluang untuk promo Lecitin! 


Ibu bapa yg mahu anak mereka fokus juga perlu dapatkan Lecithin!

Alfalfa untuk ibu menyusu dan mereka yang nak skin yang cantik!

Vitalea kids untuk anak2 yang suka makan gula-gula. So kita tukar kepada vitamin yg sihat!

Nutriferon untuk semua yang mahukan keluarga yg sihat!


Sebarang pertanyaan dan pesanan boleh hubungi saya:


(YOUR TRUSTED SHAKLEE INDEPENDENT DISTRIBUTOR)
sms/whatsapp 0174636210
Email : chintashoope@gmail.com
No Id: 1074293

*setiap pembelian anda wajib akan mendapat konsultasi percuma yang berterusan dari saya



Wednesday, November 23, 2016

BENGKAK RADANG SARAF OPTIK PULIH SELEPAS 1 BULAN PENGAMBILAN NUTRIFERON

Assalammualaikum...

Masalah saraf optik ni berlaku apabila tiba-tiba penglihatan kita menjadi kabur, tak boleh melihat warna dengan baik. Ia adalah keadaan yang dipanggil radang urat saraf optik, dan ia adalah satu masalah biasa bagi orang yang ada masalah dengan multiple sclerosis (MS). Malah boleh berlaku pada pesakit diabetes atau yang mengambil ubat-ubatan.





Di mana pada kawasan mata ni ada lapisan yang dipanggil myelin untuk melindungi lapisan mata tapi bila berlakunya kerosakan pada lapisan myelin tu yang boleh menyebabkan jangkita pada saraf optik.

Radang saraf optik ni selalunya akan sembuh sndiri tapi memakan masa. Untuk membantu cepat sembuh, selalunya akan mendapat dos yang tinggi ubat-ubatan steroid melalui IV. Rawatan ini juga boleh mengurangkan risiko masalah MS lain atau melambatkan awalnya.

Image result for optic neuritis




Ada juga doktor yang akan cadangkan dapatkan rawatan lain seperti:

1. IVIG. 

Ini adalah ubat yang dibuat dari darah. Korang mendapatkannya melalui urat di lengan . Ia adalah mahal dan doktor tidak benar-benar pasti bahawa ia berfungsi. Tetapi ia boleh menjadi pilihan jika korang mempunyai gejala yang teruk dan tidak boleh menggunakan steroid.

2. Suntikan Vitamin B12. Ia jarang berlaku, tetapi radang urat saraf optik boleh berlaku apabila badan mempunyai terlalu sedikit nutrien ini. Dalam kes ini, doktor boleh menetapkan vitamin B12 tambahan.

Ini la yang berlaku pada akak ni. Doktor katakan bahawa suntikan steroid akan membantu mengurangkan saraf mata yang bengkak. Di samping mendapat rawatan yang lain, beliau juga perlu pastikan tidak akan dijangkiti dengan jangkitan yang lain.




Jadi akak ni telah mengambil Nutriferon untuk tingkatkan sistem imun beliau. Alhamdulillah selepas 1 bulan pengambilan Nutriferon bengkak pada matanya dah semakin pulih.


Klik di sini untuk order twinpack Nutriferon dan dapat 5% diskaun 




Sebarang pertanyaan dan pesanan boleh hubungi saya:

(YOUR TRUSTED SHAKLEE INDEPENDENT DISTRIBUTOR)
sms/whatsapp 0174636210
Email : chintashoope@gmail.com
No Id: 1074293

*setiap pembelian anda wajib akan mendapat konsultasi percuma yang berterusan dari saya 

Monday, November 21, 2016

KAYAP PADA ANAK KERING DALAM MASA 7 HARI!

Assalammualaikum...

Pernah dengar penyakit kayap? Kayap juga dikenali sebagai herpes zoster dalam istilah perubatan. Ianya sejenis penyakit kulit dan saraf yang disebabkan oleh jangkitan Virus Varicella Zoster (VZV).
 




Virus ini mula menghuni badan seseorang pesakit apabila dia menghidapi penyakit cacar air (chickenpox). Selepas cacar air sembuh, virus ini berhibernasi di dalam pusat saraf (ganglion). Apabila sistem imun menjadi lemah, ia menjadi aktif semula. Ia menyerang urat saraf dan menyebabkan keradangan saraf tersebut.

Related image

Antara simptom-simptomnya ialah berasa nak demam, loya, pening, badan naik ruam, sakit badan, hilang selera makan, naik gelembung air, kulit jadi gatal-gatal dan rasa panas macam terbakar.

Beberapa kaedah meredakan kesakitan penyakit ini termasuklah:

1. Menyapu ubat seperti potassium permanganate untuk mengeringkan gelembong-gelembong air

2. Menggunakan ubat penahan sakit seperti non steroidal anti-inflammatory drugs(NSAIDs) seperti diclofenac

3. Menggunakan ubat neuroaktif seperti amitryptiline.


Ini la yang berlaku pada akak ni. Memandangkan anaknya masih kecil, doktor cakap hanya akan diberikan ubat sapu sahaja. Sampai pergi 3 buah klinik pun cakap benda yang sama. Doktor cuma cadangkan supaya anak diberikan supplement yang membantu tingkatkan sistem imunnya sebab kayap ni akan menyebabkan sistem imun menjadi lemah.

Jadi beliau telah memberi anaknya Nutriferon bagi meningkatkan sistem imun. Alhamdulillah dalam masa 7 hari pengambilan Nutriferon kayapnya dah kering.


Syukur sangat melihat kesihatan anaknya yang semakin baik dan sihat.

Nutriferon ni sangat penting untuk tubuh kita untuk menguatkan sistem imun. Nutriferon meningkatkan sistem imun adalah dengan cara menggalakkan setiap sel menghasilkan interferonnya sendiri.


Klik di sini untuk order twinpack Nutriferon dan dapat 5% diskaun 


Sebarang pertanyaan dan pesanan boleh hubungi saya:

(YOUR TRUSTED SHAKLEE INDEPENDENT DISTRIBUTOR)
sms/whatsapp 0174636210
Email : chintashoope@gmail.com
No Id: 1074293

*setiap pembelian anda wajib akan mendapat konsultasi percuma yang berterusan dari saya

Wednesday, November 16, 2016

ANAK MENGHIDAPI HFMD SEMBUH SELEPAS 4 HARI PENGAMBILAN NUTRIFERON

Assalammualaikum...

Pernah dengar penyakit HFMD atau lebih dikenali dengan penyakit tangan, kaki dan mulut. Penyakit ni berpunca dari virus. Perasan tak kalau ada yang bintik-bintik merah di bahagian tangan,kaki dan mulut segeralah buat pemeriksaan segera kerana penyakit ni memang boleh berjangkit.



Penyakit ni selalunya berlaku pada kanak-kanak bawah 10 tahun. Wabak ini mampu berjangkit dari seorang pesakit kepada individu lain melalui hubungan terus (direct contact) dengan cairan dari hidung,mulut, peluh mahupun najis penghidap HFMD.Wabak ini mampu berjangkit semasa minggu pertama dijangkiti. 

Image result for apa itu hfmd

Ini la yang berlaku pada si anak kecil ni. Suhu badan tak menentu, mak mana la yang tak risau melihat keadaan anaknya macam tu. Akak ni telah mencuba ikhtiar dengan berikan Nutriferon kepada anaknya, alhamdulillah selepas 4 hari pengambilan anaknya semakin sihat.


Walaupun masih kena kuarantin tapi mak nya dapat menghembus nafas lega melihat perubahan anaknya yang semakin sihat.

Nutriferon ni adalah suplemen yang berfungsi sebagai penggalak kepada sistem imun tubuh atau immune booster.

Nutriferon ni sangat penting untuk tubuh kita untuk menguatkan sistem imun. Nutriferon meningkatkan sistem imun adalah dengan cara menggalakkan setiap sel menghasilkan interferonnya sendiri.


Tak salah mencuba cari alternatif lain untuk kesihatan yang lebih baik kan. 


Klik di sini untuk order twinpack Nutriferon dan dapat 5% diskaun 



Sebarang pertanyaan dan pesanan boleh hubungi saya:

(YOUR TRUSTED SHAKLEE INDEPENDENT DISTRIBUTOR)
sms/whatsapp 0174636210
Email : chintashoope@gmail.com
No Id: 1074293

*setiap pembelian anda wajib akan mendapat konsultasi percuma yang berterusan dari saya

Saturday, November 5, 2016

CARA ATASI DEMAM ANAK DARI BERPANJANGAN DENGAN....

Assalammualaikum..

Bila anak demam memang semua mak ayah akan risau. Kalau anak kecil lagi la asyik menangis..merengek sampai tak tahu nak buat apa. Diorang masih kecil tak boleh nak cakap kalau rasa sakit.




Anak kecil memang mudah diserang macam-macam penyakit sebab sistem imun diorang masih belum kuat. Masih lemah nak melawan semua jangkitan. Jadi kita sebagai mak ayah la kena buat yang terbaik untuk diorang kekal sihat dan cergas.

Image result for anak demam panas

Ini la yang berlaku pada akak ni. Tiba-tiba anaknya bangun tengah malam dalam keadaan mengigil. Ingatkan anaknya hanya kesejukan, lepas tu anaknya terjaga lagi. Bila akak ni pegang anaknya panas, check suhu dah 39 darjah. Mak mana tak terkejut, kelam kabut.

Akak ni pun ambil kain basah dan tuam anaknya dan berikan Nutriferon dengan segera. Dan alhamdulillah keesokkan hari nya demam anaknya dah kebah. Syukur sangat.

Nutriferon shaklee ni sangat membantu tingkatkan sistem imun anak dari jangkitan kuman dana virus. Bila virus dan kuman ni dapat dilawan..badan pun akan cepat sembuh. Insyaallah..



Bagi ibu bapa yang nak anak kuat kalau boleh taknak bagi la ubat demam, selsema tu terlalu kerap. Berikan Nutriferon shaklee. Memang wajib ada 1 kotak pada setiap rumah untuk sekeluarga lebih sihat dan bebas ubat.





Klik di sini untuk order twinpack Nutriferon dan dapat 5% diskaun 






Sebarang pertanyaan dan pesanan boleh hubungi saya:

(YOUR TRUSTED SHAKLEE INDEPENDENT DISTRIBUTOR)
sms/whatsapp 0174636210
Email : chintashoope@gmail.com
No Id: 1074293

*setiap pembelian anda wajib akan mendapat konsultasi percuma yang berterusan dari saya

Thursday, November 3, 2016

6 TAHUN ANAK DERITA BENGKAK TONSIL,ATASI IA DENGAN MUDAH

Assalammualaikum...

Bengkak tonsil atau dengan nama tonsilits yang kerap berlaku pada anak-anak mahupun orang dewasa. Fungsi tonsil ni sebenarnya untuk menghalang bakteria masuk ke dalam badan kita tapi bila ia dah dijangkiti kuman sebab itu la ia akan menjadi merah dan bengkak.



Simptomnya seperti gatak tekak, sakit tekak, dan demam. Kalau selalunya orang kata kalau tonsil ni makan aiskrim vanilla untuk kurangkan rasa bengkak tu. Kalau ke klinik doktor selalu hanya akan bagi ubat antibiotik. Dan jangan lupa banyakkan minum air.

Image result for cara kurangkan bengkak tonsil

Anak kecil selama 6 tahun kerap jadi bengkak tonsil. Mak ayah mana yang tak bimbang kan. Jadi si ayah telah cari ikthiar dan berikan Nutriferon kepada anaknya. Setelah konsisten berikan setiap hari dan alhamdulillah bengkak tonsil tu dah berkurang. Malah selera makan pun bertambah. Biasa la kalau dah tak sedap tekak tu..makan pun jadi takde selera.


Ini kerana Nutriferon ni membantu tingkatkan sistem imun daripada serangan sebarang bakteria dan jankitan kuman. Nutriferon ni dalam bentuk serbuk dan mudah diberikan kepada anak-anak.

Sampai bila nak lihat keadaan anak yang kerap bengkak tonsil. Sampai tak berselera nak makan. Jadi berikan la Nutriferon..insyaallah membantu



Klik di sini untuk order twinpack Nutriferon dan dapat 5% diskaun 




Sebarang pertanyaan dan pesanan boleh hubungi saya:

(YOUR TRUSTED SHAKLEE INDEPENDENT DISTRIBUTOR)
sms/whatsapp 0174636210
Email : chintashoope@gmail.com
No Id: 1074293

*setiap pembelian anda wajib akan mendapat konsultasi percuma yang berterusan dari saya



Wednesday, November 2, 2016

ANAK KENA WARDED SEBAB DEMAM DENGGI,MAK CUBA IKHTIAR DENGAN....

Assalammualaikum...

Mak ayah mana tak risau tiba-tiba anak disahkan demam denggi. Wabak ni memang cepat merebak. Sebab itu la kerap ada kempen cegah denggi ni. Setiap taman akan disembur dengan asap. Setiap rumah akan diperiksa jika ada takungan air.



Statistik demam denggi menunjukkan meningkat sehingga mencecah hampir 66 ribu kes dalam tempok awal Januari sehingga Julai 2015 di seluruh Malaysia dan dilaporkan 185 kes kematian.

Image result for demam denggi

Perhatikan simptom-simptom ni supaya dapat merawat dengan lebih awal seperti demam berterusan, demam mengejut, sakit kepala, muntah, hilang selera makan, hidung berair, ruam pada kulit, dan sakit sendi tulang.

Ini la yang berlaku pada akak ni bila anaknya disyaki demam denggi. Platlet darah turun mendadah..darah putih turun. Kena warded dekat hospital. Kesian melihat keadaan dah tak tahu nak buat macam mana.

Akak ni ikhtiar untuk berikan Nutriferon shaklee untuk membantu meningkatkan sistem imun anaknya. Supaya dapat cegah denggi merebak terus ke dalam badan.



Alhamdulillah dengan pengambilan konsisten Nutriferon setiap hari. Hasilnya bacaan platlet dan darah putih dan meningkat. Dah boleh keluar wad. Syukur sangat-sangat



Klik di sini untuk order twinpack Nutriferon dan dapat 5% diskaun




Sebarang pertanyaan dan pesanan boleh hubungi saya:

NURUL AQIDAH AZAHAR
(YOUR TRUSTED SHAKLEE INDEPENDENT DISTRIBUTOR)
sms/whatsapp 0174636210
Fanpage : Mummysupplementshop
Email : chintashoope@gmail.com
No Id: 1074293

*setiap pembelian anda wajib akan mendapat konsultasi percuma yang berterusan dari saya

Wednesday, October 5, 2016

4 TIPS ANAK KEKAL BERTENAGA KE SEKOLAH

Assalammualaikum...

Semua ibu bapa bimbangkan tahap kesihatan anak-anak terutamanya ketika musim cuti sekolah. Bila dah nak mula persekolahan, anak-anak pula mula ada yang demam, selesam dan batuk.



Bila anak dah jatuh sakit ibu bapa terpaksa ambil la cuti untuk jaga anak. Anak pula terpaksa cuti lagi sebelum kembali ke sekolah. Anak-anak memang mudah terdedah dengan pelbagai penyakit. Sebab itu la ibu bapa mesti pastikan supaya anak-anak mendapat perlindungan yang terbaik.

Ni ida bagi tips utk anak kekal bertenaga ke sekolah


1. Banyakkan minum air. Amat perlu terutamanya ketika musim panas. Masa bercuti anak-anak kerap ke sana ke sini dalam keadaan cuaca yang panas. Jadi pastikan sekurang-kurangnya ada 1 botol air mineral di dalam kereta untuk anak-anak minum.

2. Performance drink membantu kekalkan air dalam badan elak dari hidrasi. Boleh bancuh sejuk atau suam. Memang badan akan lebih segar dan sejuk.

3. Nutriferon untuk tingkatkan sistem imun anak-anak supaya tak mudah jatuh sakit. Senang citer..Nutriferon ni amat sesuai untuk perlindungan tubuh anak-anak.

4. Mealshakes multivitamin utk anak-anak supaya kekal mendapat zat dan nutrisi yg secukupnya. Sebabnya bila berasa di luar, anak-anak susah nak dapat nutrisi yang cukup. Kadang ada anak yang cerewet tak suka makan makanan di luar. Ada tu jenis bila berjalan memang susah nak makan macam anak Ida.hehe.


Jom pastikan anak-anak dapat kekalkan tenaga dan tahap kesihatan yang lebih baik sebelum persekolahan bermula. Kita taknak kan anak terlalu kerap tak pergi sekolah. Banyak benda yang akan terlepas.



Nak dapatkan set di atas?


Sebarang pertanyaan dan pesanan boleh hubungi saya:


(YOUR TRUSTED SHAKLEE INDEPENDENT DISTRIBUTOR)
sms/whatsapp 0174636210
Email : chintashoope@gmail.com
No Id: 1074293

*setiap pembelian anda wajib akan mendapat konsultasi percuma yang berterusan dari saya

Sunday, August 21, 2016

KISAH SEORANG PESAKIT ALAHAN ATAU ALERGIK YANG TERUK

Assalammualaikum..

Dah 2 hari tak terbuka blog ni sebab keadaan kesihatan yang tak berani mengizinkan. Alhamdulillah arini dah sihat skit so boleh la jenguk blog ni. Takpe..sakit tu satu nikmat...insyaallah akan lebih baik nanti.




Kisah pendek yang telah mengubah hidup seseorang yg mempunyai masalah alergik atau alahan yang teruk..

Setelah sekian lama beliau menderita jadi pada satu hari ia buat keputusan utk berhenti mengambil sebarang ubat-ubatan alergik yg bukan mnyembuhkan malah membuatkan beliau bertambah sakit.

Satu hari beliau buat keputusan utk membela kucing


KUCING???

mesti pelik kan..kalau alergik atau alahan ni bulu-bulu kucing ni adalah antara senarai yang patutu dielakkan oleh seseorang yang ada alahan.

Tapi.....dalam masa yang sama beliau telah mengambil Alfalfa complex dan Nutriferon Shaklee. Dan lihat apa yang berlaku!!

Terkejut!!

Sepanjang masa itu beliau...

TAKDE BERSIN
TAKDE GATAL-GATAL HIDUNG
TAKDE RASA TIDAK SELESA
TIDAK MENGAMBIL SEBARANG UBAT-UBAT ALAHAN LAGI!!!

Malah beliau lebih bertenaga..



Nutriferon Shaklee mengamdungi 4 ekstrak tumbuhan iaitu biji labu, biji Plantago asiatica honeysuckle jepun dan bunga safflower yang mendorong pengeluaran interferon. Interferon ini membantu utk tingkatkan sistem imun sebab itu la ia melindungi badan seseorang dari influenza.Ini kerana bila badan seseorang kekurangan interferon di dalam badan ia menyebaban badan seseorang mudah dijangkiti dengan sebarang jankitan mahupun alahan

Sebab itu la Nutriferon amat diyakini mmbantu meningkatkan sistem imun dalam masa 3 hari

Alfalfa complex pula dikenali sebagai Raja Segala Tumbuhan.Sebenarnya tumbuhan Alfalfa ni telah digunakan lebih 2500 tahun dan dikaji oleh makmal yg memang mengandungi makanan yg kaya dengan nutris dan zat galian.

Tahu tak pokok Alfalfa ni amik masa 2 tahun tau nak membesar..akar die boleh sampai 20 kaki dalam tanah..ingat senang-senang ke nak kutip.

Jadi apa kena mengena dengan alergik/alahan?

ya..mestilah Alfalfa dpt membantu melawan alahan pd seseorang. Sebab itu la siapa ada resdung...makan la Alfalfa.





Klik di sini untuk pembelian segera



Sebarang pertanyaan dan pesanan boleh hubungi saya:

(YOUR TRUSTED SHAKLEE INDEPENDENT DISTRIBUTOR)
sms/whatsapp 0174636210
Email : chintashoope@gmail.com
No Id: 1074293

*setiap pembelian anda wajib akan mendapat konsultasi percuma yang berterusan dari saya.

Google+ Followers