Showing posts with label MEALSHAKE SHAKLEE. Show all posts
Showing posts with label MEALSHAKE SHAKLEE. Show all posts

Wednesday, February 8, 2017

SUPPLEMENT KEGUNAAN KAMI SEKELUARGA

Assalammualaikum..

Kegunaan kami sekeluarga



Mealshakes yang memenuhi nutrisi anak-anak malah membantu perkembangannya..anak-anakmemang jarang sembelit..makan memang berselera. Kalau dah lepas makan nasi..mintak plak roti..pas tu susu plak..adoi..

Omega guard feberet si kecik tu .sebotol die sorang je makan..tahan la sampai 3-4bulan sebab sehari 1biji je bagi. Bagus utk perkembanhan otak die..

Vitamin c dan bcomplex feberet ida..untuk stabilkan aliran darah..cantikkkan kulit..hilangkan jerawat

Alfalfa dan herblax feberet suami..ida pun tumpang sekaki..hehe..untuk buang toksin dalam badan..cuci usus..bila makan fuhhh..lega perut..rasa ringan je badan..berat puj boleh turun tau..

Ada lagi yang kami sekeluarga ambil tapi ni yang selalu topup stok kat rumah..

Apa feberet supplment korang? Boleh la share..tak kisah mana2 produk pun...

Monday, January 16, 2017

ANAK KURANG SELERA MAKAN.ASYIK MINUM SUSU SAHAJA..

Assalammualaikum...

Hari ni Ida nak kongsikan satu masalah yang sentiasa membimbangkan ibu bapa. Tentang selera makan anak-anak. Anak-anak kurang selera nak makan, asyik minum susu sahaja walaupun dah masuk 1 tahun lebih.



Memang ada masalah macam ni dan akan berlaku kebanyakkan pada semua kanak-kanak. 

Kenapa?

Anak-anak sejak dilahirkan hanya kenal susu ibu sahaja atau susu formula la bagi ibu yang ada bagi. Segala zat nutrisi semua dalam susu tu. Bila dia dah mula masuk 6 bulan, makanan pertama akan dikenalkan iaitu makanan yang lembut seperti bubur.

Image result for anak kurang selera makan

Cuba korang ingat balik masa mula-mula anak dilahirkan, masa nak bagi susu badan. Baru kenal susu ibu,masa itu la dia belajar kan. Sama juga makanan pertama dia.


Kelama-lamaan anak akan makan tapi ada yang kurang berselera. Macam kita la kalau tak sedap kita akan tolak. Sama juga macam anak-anak. Mungkin bukan kena dengan selera dia. Ada anak yang suka makan pedas ada yang tak kan. Sebab itu la kita kena pandai. Buatla ala-ala benti yang comel tu ke. Makanan berwarna-warni. Kalau lihat pada anak-anak Ida. Makanan yang berkuah macam sup, singgang memang laju je diorang.

Image result for anak kurang selera makan

Permulaan memang anak-anak akan makan sedikit tapi kita sebagai ibu bapa jangan la mengalah. Lepas tu biarkan anak-anak bagi makan junk food. Dalam usia kecil macam tu dah ajar anak-anak kenal semua tu. Ida sampai sekarang si abang dah 6 tahun pun Ida tak galakkan dia makan junk food. Semua Ida terhadkan. Kalau gula-gula sehari sekali je. Kadang sok dia mintak lagi..takpe. Tapi memang Ida jarang beli semua tu. Kalau beli pun Ida sorokkan..makan sekali esok dah tak boleh lagi..hehehe

Lagi satu kita kena pandai uruskan masa. Jangan la lepas anak dah kenyang minum susu nak bagi makan nasi pula. Memang dia taknak la. Paling senang selepas anak bermain atau mandi. Time tu memang diorang akan rasa lapar, percayala. Memang kalau semangkuk tu akan habis.

Dan jangan lupa, pastikan anak-anak makan makanan seimbang. Ajar makan semua jenis sayur-sayuran dan buah-buahan. Mungkin boleh juga buat stok buah yang diorang suka Kalau macam ana-anak Ida suka tembikai, pisang dan epal. Kalau beli tu laju je habis sampai kena cakap esok plak makan.hehehe.


Jadi nasihat Ida pada ibu bapa, kalau anak kurang selera makan..suka minum susu je. Bersabar dan jangan putus asa. Insyaallah anak-anak akan makan dengan berseleranya nanti. 





Nak order? sila klik


Sebarang pertanyaan dan pesanan boleh hubungi saya:

(YOUR TRUSTED SHAKLEE INDEPENDENT DISTRIBUTOR)
sms/whatsapp 0174636210
Email : chintashoope@gmail.com
No Id: 1074293

*setiap pembelian anda wajib akan mendapat konsultasi percuma yang berterusan dari saya

Wednesday, October 5, 2016

4 TIPS ANAK KEKAL BERTENAGA KE SEKOLAH

Assalammualaikum...

Semua ibu bapa bimbangkan tahap kesihatan anak-anak terutamanya ketika musim cuti sekolah. Bila dah nak mula persekolahan, anak-anak pula mula ada yang demam, selesam dan batuk.



Bila anak dah jatuh sakit ibu bapa terpaksa ambil la cuti untuk jaga anak. Anak pula terpaksa cuti lagi sebelum kembali ke sekolah. Anak-anak memang mudah terdedah dengan pelbagai penyakit. Sebab itu la ibu bapa mesti pastikan supaya anak-anak mendapat perlindungan yang terbaik.

Ni ida bagi tips utk anak kekal bertenaga ke sekolah


1. Banyakkan minum air. Amat perlu terutamanya ketika musim panas. Masa bercuti anak-anak kerap ke sana ke sini dalam keadaan cuaca yang panas. Jadi pastikan sekurang-kurangnya ada 1 botol air mineral di dalam kereta untuk anak-anak minum.

2. Performance drink membantu kekalkan air dalam badan elak dari hidrasi. Boleh bancuh sejuk atau suam. Memang badan akan lebih segar dan sejuk.

3. Nutriferon untuk tingkatkan sistem imun anak-anak supaya tak mudah jatuh sakit. Senang citer..Nutriferon ni amat sesuai untuk perlindungan tubuh anak-anak.

4. Mealshakes multivitamin utk anak-anak supaya kekal mendapat zat dan nutrisi yg secukupnya. Sebabnya bila berasa di luar, anak-anak susah nak dapat nutrisi yang cukup. Kadang ada anak yang cerewet tak suka makan makanan di luar. Ada tu jenis bila berjalan memang susah nak makan macam anak Ida.hehe.


Jom pastikan anak-anak dapat kekalkan tenaga dan tahap kesihatan yang lebih baik sebelum persekolahan bermula. Kita taknak kan anak terlalu kerap tak pergi sekolah. Banyak benda yang akan terlepas.



Nak dapatkan set di atas?


Sebarang pertanyaan dan pesanan boleh hubungi saya:


(YOUR TRUSTED SHAKLEE INDEPENDENT DISTRIBUTOR)
sms/whatsapp 0174636210
Email : chintashoope@gmail.com
No Id: 1074293

*setiap pembelian anda wajib akan mendapat konsultasi percuma yang berterusan dari saya

Sunday, September 25, 2016

MIGHTY 3 GEMS UNTUK KEKAL BERTENAGA

Assalammualaikum...

Apa yang korang lakukan atau pastikan korang kekal bertenaga untuk buat semua kerja seharian. Senang kata dari pagi untuk ke tempat kerja. Balik kerja sambung kerja-kerja rumah, layan anak-anak.


Pernah dengar tak set Mighty 3 gems Shaklee ni? Tak ramai yang tahu sebenarnya sebab set ni antara paling laris terutamanya ketika bulan puasa.


Habis bukan bulan puasa tak boleh minum ke? Masih boleh minum setiap hari sebab ia memberikan tenaga kepada kita.

Image result for keep healthy

Bukan sahaja surirumah..ibu bekerja, ibu menyusu,ibu mengandung, orang tua, yang bekerja mahupun anak-anak yang berpuasa juga memerlukan tenaga dan nutrisi yang mencukupi sepanjang seharian berpuasa kan..

Kenapa mesti Mighty 3 gems ni?

Kerana ia sesuai untuk semua golongan di atas


ESP shaklee - sumber protein yang tinggi membuatkan kita rasa lebih kenyang. Mana yang sedang diet tu, minuman ni la sesuai. Ibu menyusu yang minum insyaallah susu takkan drop punye la..

Mealshakes - membantu badan mendapat nutrisi yang mencukupi sebab kaya dengan multivitamin. Jangan kata kanak-kanak je boleh minum, orang dewasa pun boleh

Performance Drink - hah..ni sebenarnya minuman kegemaran para atlet tau. Minuman isotonik tapi tanpa gas. Ia mengelakkan kita dari dehidrasi dan mengurangkan kehilangan bendalir dalam badan. Membuatkan kita rasa lebih segar terutamanya ketika kita berbuka. (ops...en suami suka bawa air ni masa pergi main badminton)

Klik di sini untuk order segera


Sebarang pertanyaan dan pesanan boleh hubungi saya:

(YOUR TRUSTED SHAKLEE INDEPENDENT DISTRIBUTOR)
sms/whatsapp 0174636210
Email : chintashoope@gmail.com
No Id: 1074293

*setiap pembelian anda wajib akan mendapat konsultasi percuma yang berterusan dari saya

Wednesday, August 10, 2016

ANAK TERLALU KERAP KE KLINIK SAMPAI NURSE BISING

Assalammualaikum...

Setiap hari kita sendiri begitu juga dengan anak-anak terdedah dengan kepada beribu jenis mikrob melalui pernafasan (hawa dingin, gas buangan, asap, udara dan habuk), berjabat tangan, sentuhan dengan objek (perabut, karpet, hama pada selimut, cadar dan tuala), makanan, persekitaran dan lain-lain.



Kanak-kanak sendiri tak semua yang mempunyai antibodi yang kuat. Bagi kanak-kanak yang antibodi rendah memang mudah dan kerap dijangkiti sakit seperti demam selsema dan batuk.


Ini kisah akak ni yang anaknya hampir setiap bulan akan ke klinik. Sampaikan nurse pun asyik cakap yang antibodi anaknya lemah. Mana la si ibu tak sedih kan.

Setelah bermacam-macam produk yang digunakan untuk kuatkan antibodi anaknya akhirnya akak ni bertemu dengan Mealshakes Shaklee.

Alhamdulillah setelah sebulan berikan Mealshakes kepada anaknya hasilnya sangat baik.

ANAK DAH JARANG BATUK, DEMAM DAN SELSEMA


Dan Mealshakes ni mudah disediakan. Hanya masukkan 1 sudu kecil ke dalam susu atau minuman kegemaran anak-anak. Tak perlu paksa anak-anak telan vitamin.

Nak order? sila klik



Sebarang pertanyaan dan pesanan boleh hubungi saya:

(YOUR TRUSTED SHAKLEE INDEPENDENT DISTRIBUTOR)
sms/whatsapp 0174636210
Email : chintashoope@gmail.com
No Id: 1074293

*setiap pembelian anda wajib akan mendapat konsultasi percuma yang berterusan dari saya


Thursday, July 21, 2016

4 CARA MUDAH AGAR ANAK SUKA MAKAN SAYUR

Assalammualaikum...

Mesti ramai ibu-ibu yang risau bila anak-anak tak suka makan sayur. Ada tu sampai asingkan nasi goreng dengan sayur yang ada dalam tu. Siap cakap no..no..no lagi.



Sebenarnya banyak cara agar anak suka makan sayur ni. Semuanya bermula dari rumah sendiri. Jadi peranannya mesti la mak ayah tu sendiri.

Pertama dari rumah. Kalau mak ayah sendiri tak suka makan sayur apatah lagi anak-anak. Anak-anak ni memerhatikan apa yang kita buat dan akan ikut. Sebab anak-anak ni anggap kita sebagai mentor ...idola diorang. Jadi sentiasa berhati-hati dengan setiap perlakuan dan percakapan kita depan anak-anak.



Kedua boleh la buatkan bento ala-ala cute..comel-comel tu. Boleh la beli acuan dia kat kedai macam Daiso atau lain-lain. Ida pernah jumpa kat Daiso tangan ni rasa nak beli je sebab comel. Bila anak-anak tengok watak-watak comel ni mesti diorang rasa excited nak cuba.



Ketiga mestilah ajar anak-anak dari kecil lagi. Memang diorang mula-mula akan menolak sebab itu la kita ni mak ayah kena teruskan berusaha sampai akhirnya diorang suka. Tunjukkan bertapa sedapnya sayur tu. Bila diorang tolak, cuba lagi.

Keempat dengan memberi Mealshakes Shaklee kepada anak-anak. Ini cara paling mudah untuk anak-anak yang cerewet nak makan terutamanya sayur. Mealshakes ni sangat mudah sebabnya ia membantu merangsang selera makan anak-anak tu. Mudah je ambil 1 sudu setiap hari campurkan dalam susu atau minuman kesukaan mereka.


Nak order? sila klik

Sebarang pertanyaan dan pesanan boleh hubungi saya:

(YOUR TRUSTED SHAKLEE INDEPENDENT DISTRIBUTOR)
sms/whatsapp 0174636210
Email : chintashoope@gmail.com
No Id: 1074293

*setiap pembelian anda wajib akan mendapat konsultasi percuma yang berterusan dari saya



Thursday, June 30, 2016

DAH MASUK PERTENGAHAN TAHUN 2016

Assalammualaikum...

Wah super duper busy Ida hari ini. Banyak kerja juga nak settle kan tambah lagi beberapa hari kita akan menyambut bulan Ramadhan. Sekejap je masa berlalu. Dah masuk pertengahan tahun pun.


Ida pun ada 2 projek review produk yang kena settle kan. Semuanya dapat dalam masa yang sama. Syukur alhamdulillah. Rezeki blogging jangan ditolak. Ibu Ida bagitahu dah Ida pandai bab online ni, teruskan je. Insyaallah selagi tak bertentangan dengan keadaan dan masa akn diteruskan.


Apa-apa pun nak cerita bab promosi bulan ni..khas untuk anak-anak juga yang mana nak belajar berpuasa tahun ni atau anak-anak yang kurang aktif.

Mealshakes sesuai untuk seisi keluarga terutamanya anak-anak yang ada masalah sembelit, kurang selera makan,cerewet makan, asma, kurang aktif dan banyak lagi.

Vitalea For Children sebagai multivitamin untuk anak-anak supaya lebih sihat dan memenuhi zat dan mineral untuk diorang.

Lecithin ramai yang fikir hanya untuk kuruskan badan bakar lemak tapi sebenarnya banyak lagi. Contoh untuk atasi masalah loss memory terutamanya ibu-ibu selepas bersalin, atasi masalah bengkak susu, dan banyak lagi



Juga boleh dapatkan Set Berpuasa Shaklee ni. Sekali untuk semua seisi keluarga

Jadi sesiapa berminat nak beli walaupun satu pun boleh ye..

Sebarang pertanyaan dan pesanan boleh hubungi saya:


(YOUR TRUSTED SHAKLEE INDEPENDENT DISTRIBUTOR)
sms/whatsapp 0174636210
Email : chintashoope@gmail.com
No Id: 1074293

*setiap pembelian anda wajib akan mendapat konsultasi percuma yang berterusan dari saya



Wednesday, June 29, 2016

IBU RESAH ANAK ASMA TAPI TAKNAK MAKAN UBAT, APA NAK BUAT?

Assalammualaikum...

Hati ibu mana tak resah, risau bila anak ada asma. Susah tau tambah sebab nama pun budak, aktifnya memang kemain lagi. Susah nak larang. Tambahan memang ni la zaman dia nak bermain-main, kenal dunia. Lagi rungsing bila anak asma ni susah plak nak makan ubat. Sampai kena berdrama dulu. Itu pun berapa orang nak kena tolong pegangkan.



Ini kisah akak ni yang kedua-dua anaknya mempunyai asma. Walaupun ada ubat asma di rumah itu pun kemain susah la anak-anaknya nak menelan.


Jadi akak ni telah ditemukan dengan Mealshakes Shaklee. Anak keduanya berumur 1 tahun 2bulan dah diberi Mealshakes. Selama 1 minggu pertama tu, anaknya batuk dan muntah berkahak. Tetapi akak ni masih berikan Mealshakes seperti biasa.


Bila masuk sahaja minggu ketiga dah nampak perubahan dia. Anak akak ni semakin aktif. Dann sejak dari hari itu juga la akak ni terus menerus berikan seperti biasa.

Alhamdulillah anak nya dah jarang demam dan selsema dan yang paling terkejut walaupun asma dia datang. Masih lagi aktif seperti biasa sehinggakan doktor cakap anaknya tak perlu tahan wad seperti sebelum ni. Dan paling best bila selera makan anaknya juga semakin bertambah.

Bukan setakat Mealshakes sahaja, malah akak ni juga telah memberikan Omega Guard untuk anaknya.

Mealshakes antara alternatif terbaik untuk gantikan ubat bagi anak-anak yang asma dalam masa yang sama jenis susah nak telan ubat ni. Hanya bancuh susu dan letakkan 1 sudu Mealshakes sahaja ke dalam susu diorang.

Jom sama-sama berikan kesihatan yang terbaik untuk anak-anak.

Nak order? sila klik



Sebarang pertanyaan dan pesanan boleh hubungi saya:

(YOUR TRUSTED SHAKLEE INDEPENDENT DISTRIBUTOR)
sms/whatsapp 0174636210
Email : chintashoope@gmail.com
No Id: 1074293

*setiap pembelian anda wajib akan mendapat konsultasi percuma yang berterusan dari saya

Sunday, June 19, 2016

APA YANG TERBAIK UNTUK ANAK-ANAK?

Assalammualaikum..

Bila anak-anak dah mula berumur 6 bulan ramai sebenarnya ibu-ibu yang masih tak tahu makanan apa yang terbaik untuk diorang. Risau kalau kembung perut atau sembelit. Sebab itu la kebanyakkan ibu akan try and error. Cuba dulu kalau tak sesuai jangan beri pada anak-anak.



Lagi satu kadang kala anak pula jenis susah nak makan. Pujuk macam mana pun masih taknak makan. Jadi ramai-ramai kanak-kanak yang hanya bergantung pada susu diorang sahaja. Perlu bimbang ke? Ye takut anak kekurangan nutrisi dalam badan. Bila kekurangan nutrisi, tumbesaran pun akan terjejas juga.


Pengalaman Ida, si abang memang susah nak makan sampai berumur 1 tahun. Itu pun kena buat keputusan beli Appeton lysine untuk tambah selera makan die tu kena paksa makan tapi masih tak berjaya. Makan tapi sedikit je. 


Alhamdulillah selepas penyusuan 2 tahun tu, Ida berikan Mealshakes kepada anak. Dan perubahan semakin baik. Selera makan semakin bertambah dan juga masalah sembelit memang jarang ada.

Mungkin juga sebab memang Ida dan latih die banyakkan minum air masak sejak kecil lagi. Botol air masak depan TV setiap hari mesti ada.

Dan kepada adiknya juga sekarang Ida berikan Mealshakes. Tapi adiknya tak cerewet sangat. Makan tak kisah pun tapi sejak berikan Mealshakes bertambah selera die. Ida pula jaid risau. Tapi tu la badan masih kecil juga...ikut genetik mummy die agaknya.hehehe

Jadi jika ditanya apa vitamin atau supplement yang terbaik untuk anak-anak?

Jawapan Ida..

MEALSHAKES SHAKLEE

Sebab apa?

Mudah disediakan. Hanya letak 1 sudu teh dalam susu diorang atau letakkan dalam makanan kegemaran seperti pancake. Dah tak perlu risau kalau anak jenis susah nak telan vitamin ni.


Dalam Mealshakes dah cukup semua zat dan nutrisi penting untuk tumbesaran diorang.

Nak order? sila klik




Sebarang pertanyaan dan pesanan boleh hubungi saya:

(YOUR TRUSTED SHAKLEE INDEPENDENT DISTRIBUTOR)
sms/whatsapp 0174636210
Email : chintashoope@gmail.com
No Id: 1074293

*setiap pembelian anda wajib akan mendapat konsultasi percuma yang berterusan dari saya




Friday, June 3, 2016

IBU RUNGSING ANAK SUSAH NAK MAKAN,ASYIK NAK TELUR DAN KICAP SETIAP HARI

Assalammualaikum...

Masalah anak takde selera nak makan, anak tak suka makan selalu menjadi satu kerisauan bagi mana-mana ibu bapa pun. Malah kadang kala tu ia membuatkan si ibu menjadi stress dan tertekan lebih-lebih lagi bila berat anak tak bertambah setiap bulan pergi buat pemeriksaan.



Bila anak susah nak makan, zat dan nutrisi dalam badan memang kurang. Ada tu hanya mengharapkan susu semata-mata supaya diorang kenyang. Ada setengah tu makan tapi lebih suka makan nasi, telur dan kicap sahaja. Ada tu bila kita suap 3-4 kali dah taknak, itu pun kena pujuk dia siap berlari lagi kena kejar diorang.


Ini kisah si ibu yang pada mulanya memberikan Mealshakes Shaklee kepada anaknya yang kerap mengalami selsema dan batuk. Selama 3 minggu si ibu berikan Mealshakes kepada anaknya, alhamdullilah nampak perubahannya. Batuk dan selsema pun dah jarang dan paling memberangsangkan bila SELERA MAKAN ANAK BERTAMBAH!

Makan bukan sikit, siap tambah 2 mangkuk lagi. Wah ibu mana tak gembira. Tidur malam pun lebih lena dan tak terganggu. Yelah bila "perut kenyang, hati pun senang".



Jangan risau, Mealshakes Shaklee sangat-sangat mudah disediakan dan pasti anak-anak suka rasa vanilla dia. Kalau buka penutup die pun dah bau semerbak vanilla. Mak-mak sendiri pun rasa nak minum.

Senang je nak sediakannya. Masukkan 1 sudu kecil ke dalam susu atau minuman anak-anak. Settle. Dah tak nyah risau nak bancuh dengan air lain ke pe. Atau pun kalau diorang suka makan pancake. Masukkan je dalam pancake.




Anak Kurus Kering & Selalu Sakit Di Taska, Apa Nak BUAT? from iReach HD on Vimeo.

Nak order? sila klik




Sebarang pertanyaan dan pesanan boleh hubungi saya:



(YOUR TRUSTED SHAKLEE INDEPENDENT DISTRIBUTOR)
sms/whatsapp 0174636210
Email : chintashoope@gmail.com
No Id: 1074293

*setiap pembelian anda wajib akan mendapat konsultasi percuma yang berterusan dari saya


Wednesday, November 4, 2015

5 TIPS ANAK MUDAH MAKAN TANPA DIPAKSA

Assalammualaikum...

Bila si kecil dah masuk usia 6 bulan kita sudah boleh memperkenalkan makanan pejal seperti bubur nasi untuk mereka. Dan semestinya si ibu akan mula mencari-cari resepi yang berlainan dan berkhasiat untuk si kecil yang tersayang.


Tapi jadi satu masalah bila anak susah nak makan dan cerewet dengan makanan yang diberikan. Di sini Ida nak kongsikan 5 tips untuk anak mudah makan tanpa dipaksa.


5 TIPS ANAK MUDAH MAKAN

1. Kenalkan makanan sihat


Pengenalan makanan pejal pada usia 6 bulan sangat penting. Sebaiknya biarla anak-anak kenal sayur-sayuran terlebih dulu, elakan dari terbiasa memberikan buah yang manis kerana ini akan membuatkan mereka mudah nak menolak dari memakan sayur-sayuran.

2. Ibu dulu kena mula


Kanak-kanak adalah pemerhati terbaik. Mereka sangat cenderung mengikut apa yang ibu bapa lakukan. Jika ibu bapa sendiri cerewet maka anak-anak juga cenderung untuk cerewet. Jadi jangan nak salahkan anak-anak kalau menolak makanan yang diberikan.

3. Ubah gaya hias makanan


Sekarang ni macam-macam peralatan yang boleh membuatkan makanan itu nampak lebih menastik dan sedap dimakan. Buat menu yang berwarna warni. Contoh dalam bubur nasi letak lobak merah brokoli dan ikan. Kan nampak skit warna warninya. Kalau anak dah besar kita boleh buatkan bentuk seperti bento untuk mereka. Mesti nampak lagi menarik kan?

4. Kawal pengambilan cecair


Tak kira sama ada susu atau minuman. Elakkan sebelum korang berikan mereka makan. Ini akan membuang mereka kenyang dan menolak untuk makan. Jika perlu hanya berikan sedikit sahaja.

5. Pantau khasiat pemakanan


Sumber dari karbohidrat, protein dan juga lemak perlu seimbang. Elakkan memberikan pada anak-anak dari satu sumber sahaja. 

SEMOGA MEMBERI MANFAAT!

Google+ Followers