Showing posts with label GLA COMPLEX. Show all posts
Showing posts with label GLA COMPLEX. Show all posts

Saturday, March 18, 2017

5 PUNCA KULIT BERMINYAK,ALAHAI RIMASNYA!

Assalammualaikum...

Rimas kan bila ada masalah kulit berminyak ni. Senang kata kalau lap dengan tisu tu memang basah. Muka pula nampak berkilat je. Kulit berminyak ni bukan sahaja menyebabkan kita tak selesa malah rasa kurang berkeyakinan terutamanya apabila berhadapan dengan orang lain.





Kulit berminyak ni berlaku daripada pengeluaran sebum berlebihan atau bahan berminyak yang dikeluarkan secara semulajadi pada kulit kita. Kulit berminyak ni akan menyebabkan mula keluar masalah jerawat dan liang roma kulit akan tertutup. Apabila sel mati ni terkumpul ini akan menyebabkan parut dan merosakkan kulit.


Related image


5 PUNCA MASALAH KULIT BERMINYAK


1. Apa-apa pun masalah kulit kita ia memang ada kaitan dengan hormon kita terutamanya apabila kita sedang datang bulan atau alami masalah stress. Bila hormon kita tak seimbang ni akan menganggu fungsi badan kita. Contoh bila kita period, selalu mesti akan keluar jerawat kan. Kulit pun jadi berminyak.

2. Faktor genetik juga antara punca masalah kulit berminyak ni. Orang kata mana tak tumpah kuah kalau tak pada nasi kan.

3. Malaysia ni terkenal dengan pelbagai jenis makanan yang sedap terutamanya makanan yang bergoreng. Jadi kurangkan la makan makanan yang bergoreng atau berminyak ni sebab bila berlebihan ni akan dikeluarkan pada kulit kita pula.

4. Cuaca di Malaysia pula memang berubah-ubah. Kejap panas..kejap hujan. Jadi dengan keadaan cuaca yang panas menyebabkan kita akan lebih banyak berpeluh. Tambah dengan terdedah dengan cahaya matahari bukan sahaja membuatkan kulit kita berminyak malah merosakkan pula kulit kita. 

5. Pasaran sekarang dah berlambak produk kecantikan, kosmetik yang dikeluarkan . Jadi kita jangan la terlalu terburu-buru bila membeli. Pastikan ia sesuai dengan kulit kita dan gunakan bahan yang tidak berbahaya pada kulit kita.





Kini masalah jerawat, kulit berminyak dan kusan tiada lagi!!

ESP shaklee sumber protein yang sangat bagus membina sel dalam badan kita termasuk kulit. Di mana ia membantu memperbaharui sel kulit yang telah rosak atau mati.

Vitamin C sumber antioksida yang membantu membentuk kolagen baru pada kulit kita agar dilindungi dari cahaya matahari atau bahan asing.

GLA complex yang bagus untuk seimbangkan hormon kita dan sekaligus mengelakkan dari berlakunya masalah-masalah kulit seperti kulit berminyak mahupun berjerawat.

Nak order? sila klik



Sebarang pertanyaan dan pesanan boleh hubungi saya:

(YOUR TRUSTED SHAKLEE INDEPENDENT DISTRIBUTOR)
sms/whatsapp 0174636210
Email : chintashoope@gmail.com
No Id: 1074293

*setiap pembelian anda wajib akan mendapat konsultasi percuma yang berterusan dari saya

Wednesday, February 8, 2017

SUPPLEMENT UNTUK REMAJA ADA MASALAH HAID LAMBAT AGAR KEMBALI NORMAL

Assalammualaikum...

Ingat tak kali pertama korang datang hadi waktu umur berapa? Kalau dulu kebanyakkan remaja ni masa masuk darjah 5 atau 6 dah datang haid kan. Tapi jangan terkejut ada je remaja sekarang yang dah datang haid awal dari tu.



Bukan kita sahaja yang dah berkahwin alami masalah haid lambat tapi remaja pun boleh alami masalah yang sama. Ikutkan ni semua disebabkan faktor hormon,tekanan dan banyak lagi.

Bagi remaja ni atau bujang la, banyak yang alami masalah tekanan. Stress dengan kerja, study,dengan boyfriend..hehehe. Tipu la kalau tak pernah stress dengan boyfriend tu. Nak putus la..jeling awek lain la. Menggatal la. Ala Ida dah alami semua tu. Boyfriend Ida itu la en suami sekarang.hahaha. Dah berapa kali putus pun...hehehe.

Image result for punca haid lambat

Bila stress ni akan ada kaitan dengan hormon. Hormon kita jadi tak stabil, rasa nak marah, semua ada. Lepas tu mula la nak makan banyak. Tak pasal-pasal naik pula la 2kg dalam masa 1 minggu.Hah.itu pun boleh menyebabkan haid lambat datang.

Dah jangan lupa kalau kita ada masalah kesihatan atau penyakit juga boleh menyebabkan punca masalah haid lambat ni.


Kenapa GLA complex sangat bagus untuk remaja atau wanita-wanita yang alami masalah haid lambat atau tak teratur ni?

Setiap kapsul mengandungi lebih 300mg GLA yg mana ianya sumber terbaik Omega-6. Ia digabungkan dengan minyak sunflower dan vitamin E untnk tingkatkan keberkesanan dan kestabilan. 

Jadi bila hormon dah stabil, fungsi badan pun dah seimbang secara tak langsung masalah haid lambat pun boleh dibetulkan semula agar kembali normal..yeay 

Klik di sini untuk pembelian dengan segera







Sebarang pertanyaan dan pesanan boleh hubungi saya:


(YOUR TRUSTED SHAKLEE INDEPENDENT DISTRIBUTOR)
sms/whatsapp 0174636210
Email : chintashoope@gmail.com
No Id: 1074293

*setiap pembelian anda wajib akan mendapat konsultasi percuma yang berterusan dari saya

Tuesday, December 20, 2016

BARTHOLIN CYST:KETUMBUHAN DI BIBIR FARAJ

Assalammualaikum...

Ramai yang tak pernah dengar pasal Bartholin cyst ni kan. Kita sendiri seorang wanita pun mungkin tak tahu apa itu Bartholin cyst ni. Bartholin cyst ni adalah pembengkakan yang berlaku pada kelenjar di bukaan bibir faraj.




Setiap wanita mempunyai sepasang kelenjar Bartholin, satu di kanan dan satu lagi di kiri bahagian berhampiran pintu faraj. Kelenjar ini berfungsi bagi menghasilkan cecair sebagai pelincir alami apabila seseorang wanita terangsang nafsunya.

Ia berlaku apabila laluan Bartholin ni tersumbat dan cecair terkumpul dalam kelenjar. Semakin lama semakin membesar jika kerap melakukan hubungan seks. Bartholin cyst ni tidak membahayakan atau menganggu ketika melakukan seks tetapi ia boleh menyebabkan jangkitan kuman dan akan jadi bernanah. Apabila ia membesar ini akan menganggu pergerakan dan hubungan seks.



Image result for bartholin's cyst

Bartholin cyst ni bila keadaan dah teruk akan rasa duduk tak selesa dan sakit kerana dah sampai bernanah kan. Malah juga boleh menyebabkan demam mengejut.


Punca berlakunya Bartholin cyst ni seperti:

1. Hubungan kelamin- ini kerana apabila melakukan seks lebih banyak cecair akan dihasilkan atau keluar atau kekerapan menggunakan kondom.

2. Kebersihan faraj - mungkin disaat korang bercukur ada timbul bisul tanpa disedari. Jadi pastikan faraj sentiasa dalam keadaan bersih dan kering, kerap buang air kecil dan kerap menukar pantiliner.

3. Faktor usia - wanita yang menopouse berkemungkinan boleh mengalami masalah batholin cyst ni. Selalunya berlaku dalam usia 60 tahun ke atas. 

Rawatan bagi masalah Bartholin cyst ni selalunya melalui pembedahan, kaedah laser atau diberikan ubat tahan sakit dan antibiotik.



Image result for antibiotik dan pain killer

Bagaimana Shaklee membantu atasi masalah Bartholin cyst ni?




GLA complex membantu mengawal hormon dan stabilkan nya sekaligus membantu mengecutkan cyst

Vivix shaklee bertindak secara keseluruhan untuk kesihatan dari dalam sel lagi. 

Nak order? Klik di sini dengan segera





Sebarang pertanyaan dan pesanan boleh hubungi saya:

(YOUR TRUSTED SHAKLEE INDEPENDENT DISTRIBUTOR)
sms/whatsapp 0174636210
Email : chintashoope@gmail.com
No Id: 1074293

*setiap pembelian anda wajib akan mendapat konsultasi percuma yang berterusan dari saya

Sunday, December 18, 2016

7 TAHUN TANGGUNG RISIKO AKIBAT PILIH PRODUK YANG SALAH

Assalammualaikum...

Susah nak cakap. Sekarang dah macam-macam produk dah keluar. Ada tu sebab artis pakai kita pun teringin juga nak pakai tanpa selidik dulu sama ada produk tu sesuai atau tidak dengan kulit kita.





Ini la yang berlaku pada akak ni selepas 7 tahun menderita kulit muka yang berjerawat teruk akibat salah pilih produk pada tahun 2006. Sampaikan jadi malu nak ke mana-mana termasuk ke tempat kerja.Apatah lagi nak jumpa kawan-kawan..memang tak la kan.

Kawan sepejabat nasihatkan ke pusat rawatan kulit buat facial, masker dan banyak lagi tapi hampa. Kesannya semakin burukkan keadaan. Sehinggakan akak ni bertemu dengan produk Shaklee.



Selepas penggunaan 3-4 bulan produk Shaklee iaitu set penjagaan kulit Nutriwhite, GLA complex dan vitamin C serta Collagen powder. Muka akak ni dah kurang naik jerawat tapi kemudian menjadi berparut. Jadi akak ni telah mengambil pula Vitamin E bagi membantu hilangkan masalah parut jerawat tu. Selama 4 bulan penggunaan masalah parut jerawat tu semakin hilang.

Cara Elakkan Jerawat Di Muka Dengan Cepat Lepas 7 Tahun Terseksa! from iReach HD on Vimeo.

Alhamdulillah sehingga ke hari ni akak ni masih konsisten mengambil produk shaklee dan kulit akak ni pun semakin pulih dan cantik. Dah takde lagi masalah kulit ni

1. Collagen powder




Membantu mengembalikan keajalan dan melicinkan kulit

2. Set Nutriwhite shaklee


Set penjagaan kulit semulajadi yang dijamin selamat dan berkesan. 

3. GLA complex



Membantu memperbaiki hormon dan merawat kulit

4. Vitamin c



Bagus untuk kulit, mengurangkan jerawat dan membentuk kolagen yang baru

5. Vitamin E



Menghilangkan masalah parut berjerawat dan kaya dengan antioksidan.

Siapa sanggup kan tahan selama bertahun-tahun dengan masalah kulit berjerawat sampai macam tu sekali. Nak masuk pergi mana-mana mall pun rasa segan sebab memang akan ada promoter datang belek muka kita dan suggest macam-macam. Serius Ida pernah alami situasi macam tu. Rasa malu..segan..sampaikan selalu mengelak ke area skincare ni.


Sebarang pertanyaan dan pesanan boleh hubungi saya:

(YOUR TRUSTED SHAKLEE INDEPENDENT DISTRIBUTOR)
sms/whatsapp 0174636210
Email : chintashoope@gmail.com
No Id: 1074293

*setiap pembelian anda wajib akan mendapat konsultasi percuma yang berterusan dari saya

Tuesday, October 25, 2016

CARA HILANGKAN BINTIK KOLESTROL BAWAH MATA DENGAN MUDAH

Assalmmualaikum...

Bintik kolestrol ni adalah lebihan lemak yang terbina di bawah kulit. Selalunya ia terjadi apabila seseorang tu ada kolestrol yang tinggi. Ini sikit sebanyak memang menyebabkan ketidakselesaan akan penampilan seseorang.



Oleh sebab ia disebabkan oleh kolestrol yang tinggi, semestinya orang tu kena la jaga pemakanan supaya kolestrol dia tak naik kan. Tidak perlu melakukan pembedahan. Bintik kolestrol ni boleh hilang dengan mengawal pemakanan dan pengambilan supplement.

Image result for pemakanan sihat

Omega guard membantu untuk menurunkan paras kolestrol. Omega guard ni akan menguraikan kolestrol supaya mudah untuk disingkirkan dari salur darah ke salur penyingkiran.

Begitu juga GLA complex yang membantu merendahkan paras kolestrol LDL dan dapat memberikan tona yang sekata pada kulit.



testimonial bintik kolestol hlg


Klik di sini untuk order twinpack Omega Guard dan dapat 5% diskaun 




Sebarang pertanyaan dan pesanan boleh hubungi saya:

(YOUR TRUSTED SHAKLEE INDEPENDENT DISTRIBUTOR)
sms/whatsapp 0174636210
Email : chintashoope@gmail.com
No Id: 1074293

*setiap pembelian anda wajib akan mendapat konsultasi percuma yang berterusan dari saya

Monday, September 5, 2016

ADA CARA KE NAK HILANGKAN MASALAH JERAGAT?

Assalammualaikum...

Jeragat oo..jeragat. Dah kalau masalah jerawat tu satu hal, masalah jeragat pula. Lagi la.Pening omak. Nak tahu jeragat tu yang jenis nampak bintik-bintik hitam kecil kat muka tu.



Selalunya kalau perasan orang barat la selalu ada jeragat ni. Salah satu puncanya ialah sinaran matahari. Selain tu penggunaan kosmetik,keturunan dan bagi wanita yang ambil pil perancang boleh menyebabkan berlakunya masalah jeragat ni.

Image result for masalah jeragat

Ini cerita di sebalik masalah biasa bagi kaum wanita iaitu period tak teratur. Kalau diikutkan penyebab berlakunya jeragat disebabkan pil perancang kan. Bila makan pil perancang secara tak langsung ni menyebabkan hormon tak stabil dan itu la yang membuatkan period kita jadi tak teratur. Selalunya masalah jeragat ni boleh diselesaikan dengan mudah dengan pembedahan atau laser. Tapi boleh juga dengan pengambilan makanan tambahan.

Jadi akak ni dicadangkan untuk mengambil ESP shaklee dan GLA complex. Ye untuk stabilkan hormon bagi masalah period tak teratur dan untuk masalah jeragat.

Dalam masa tak sampai sebulan. Period akak ni kembali normal dan yang bestnya jeragat pun semakin hilang.



Klik di sini untuk order  segera




Sebarang pertanyaan dan pesanan boleh hubungi saya:

(YOUR TRUSTED SHAKLEE INDEPENDENT DISTRIBUTOR)
sms/whatsapp 0174636210
Email : chintashoope@gmail.com
No Id: 1074293

*setiap pembelian anda wajib akan mendapat konsultasi percuma yang berterusan dari saya

Friday, August 5, 2016

BAHAYA KE PERIOD TAK DATANG HAMPIR 5 BULAN?

Assalammualaikum...

Ramai sebenarnya kaum hawa ni alami masalah period tak teratur. Ada tu sampai hampir 5 bulan pun masih belum datang bulan. Bagi wanita yang dah berkahwin mungkin korang hamil atau tak. Bagi yang belum berkahwin mesti agak risau kan?




Perkara ni boleh menjadi serius atau tidak. Tapi selalunya bila masalah begini berlaku doktor selalunya akan cadangkan ambil supplement atau ubat untuk membantu memperbaiki kitaran haid.




Punca masalah period tak stabil ni ialah emosi terganggu,stress, senaman berlebihan, penurunan berat badan secara mendadak, berat badan berlebihan, pengambilan pil perancang,perjalanan jauh,PCOS dan masalah hormon.

Tapi masalah period tak teratur ni akan menjadi serius bila berlaku PCOS dan hyperprolactinemia.

Tanda-tanda PCOS ni selalunya berat badan berlebihan, pertumbuhan bulu berlebihan di muka,dada dan di bahagian bawah abdomen serta masalah jerawat.

Hyperprolactinemia berlaku pada ibu menyusu yang mengeluarkan hormon prolaktin yang berlebihan.



Setiap kapsul mengandungi lebih 300mg GLA yg mana ianya sumber terbaik Omega-6. Ia digabungkan dgn minyak sunflower dan vitamin E utk tingkatkan keberkesanan dan kestabilan.

Sememangnya amat sesuai untuk masalah haid tak teratur dan pasangan yang merancang nak dapatkan cahaya mata.


Klik di sini untuk pembelian dengan segera
Sebarang pertanyaan dan pesanan boleh hubungi saya:

(YOUR TRUSTED SHAKLEE INDEPENDENT DISTRIBUTOR)
sms/whatsapp 0174636210
Email : chintashoope@gmail.com
No Id: 1074293

*setiap pembelian anda wajib akan mendapat konsultasi percuma yang berterusan dari saya


Haid Tidak Teratur Buat Dia Emo Sokmo, Suami Pun Bingung from iReach HD on Vimeo.

Saturday, June 25, 2016

BERKAT IKHTIAR AKHIRNYA DISAHKAN HAMIL SELEPAS 2 BULAN...

Assalammualaikum....

Betul memang bukan rezeki kita lagi untuk menimbang cahaya mata. Tapi banyak juga penyebab yang boleh mendorong seseorang itu sukar untuk hamil. Contohnya seperti ketidakstabilan hormon atau kitaran haid tak normal, merokok, pemakanan dan banyak lagi.



Malah stress dan gaya hidup sekarang juga mendorong kepada kesukaran untuk hamil. Sebab itu la kita ni jangan la terlalu mendesak atau sentiasa bertanya " Eh bila nak dapat anak". Tension tau sebenarnya.


Ini berita gembira yang diterima oleh akak ni. Pada mulanya si customer ni menggunakan set kesuburan Shaklee disebabkan beliau mempunyai masalah ketidakstabilan hormon dan keputihan yang terlampau banyak. Bila hormon tak stabil mereka tidak mampu menghasilkan progesterone yang mencukupi bagi mengekalkan kehamilan.

Jadi beliau telah dicadangkan untuk mengambil GLA complex untuk hormon dan Alfalfa complex untuk keputihan dan untuk suami sebagai tambahan Zinc complex dan Vitamin E untuk pekatkan sperma dan meningkatkan kualiti sperma.


Selepas 2 minggu akak ni keluar darah haid dengan banyak sampaikan hampir-hampir nak jumpa doktor pakar. Jadi selepas tu die tambah pula ESP Shaklee dan b-complex untuk kesan yang lebih baik. 

Alhamdulillah selepas 2 bulan penggunaan, akak ni disahkan hamil. Syukur.

Tak salah kita ikhtiar selain sentiasa berdoa. Insyaallah....dapat membantu

Nak order? sila klik





Sebarang pertanyaan dan pesanan boleh hubungi saya:

(YOUR TRUSTED SHAKLEE INDEPENDENT DISTRIBUTOR)
sms/whatsapp 0174636210
Email : chintashoope@gmail.com
No Id: 1074293

*setiap pembelian anda wajib akan mendapat konsultasi percuma yang berterusan dari saya

Thursday, February 11, 2016

7 PETUA NAK HAMIL ANAK KEMBAR,SIAPA YANG TAKNAK KAN

Assalammualaikum...

Seronok je tengok orang ada anak kembar kan? Comel je..pakaian sedondon. Kembar pun ada kategori kembar seiras dan tidak seiras. Kembar lelaki,kembar perempuan atau kembar lelaki dan perempuan.


Kalau kembar lelaki dan perempuan seronok la dah dapat sepasang. Bagi kehamilan anak kembar semestinya jarang tapi orang Korea ramai je kan lahir anak kembar,best kan. Ini nak kongsikan 7 petua nak hamil anak kembar, mana tahu ada rezeki korang nanti.

7 PETUA NAK HAMIL ANAK KEMBAR

1. Genetik


Semestinya kalau ada ahli keluarga korang yang kembar secara automatiknya korang berkemungkinan ada genetik kembar dan berpeluang hamilkan bayi kembar. Di mana 2 ovum secara serentak dalam satu masa ada dalam rahim korang.

2. Umur 


Ada kajian menunjukkan wanita yang berumur 35-40 tahun ke atas mempunyai peluang yang cerah untuk hamil anak kembar. Ini juga mungkin kerana pada umur ni ramai wanita yang akan mengambil rawatan untuk kesuburan kerana alami proses permenoupouse. Ini akan cenderung untuk hasilkan lebih dari 1 ovum semasa proses ovulasi.

3. Bilangan Anak


Semakin ramai bilangan anak yang dilahirkan semakin tinggi peluang untuk melahirkan anak kembar selepas itu.

4. Berat Badan dan Ketinggian 



Perempuan yang tinggi atau perempuan yang lebih berat mempunyai kebarangkalian yang lebih tinggi untuk mendapat anak kembar.

5. Diet 


Pengambilan makanan tertentu yang mengandungi kandungan estrogen yang tinggi mampu meningkatkan peluang untuk mendapat anak kembar.

6. Pengambilan Ubat Kesuburan


Pengambilan ubat kesuburan boleh meningkatkan kebarangkalian seseorang untuk menghasilkan dua ovum dalam satu proses ovulasi, sekaligus meningkatkan kebarangkalian mendapat anak kembar.

7. Banyakkan makan ubi keledek, ubi kentang dan susu. 


Tiga jenis makanan ini dapat meningkatkan ovulasi pada telur dan mungkin boleh dapatkan anak kembar. Ada yang mengatakan bagi wanita yang memang suka minum susu dari muda dulu peluang nak dapat anak kembar lebih tinggi. Ubi kentang, ubi keledek pun boleh untuk mendapatkan anak kembar. Mungkin ke sebab orang Korea memang suka makan 3 jenis makanan ni sebab itu la diorang mudah nak dapat anak kembar? Wallauallam..

Apa-apa pun itu semua kuasa Allah s.w.t. Kita hanya boleh merancang dan ikhtiar selainnya Dia yang uruskan. Tak salah mencuba selagi tak melanggar hukum syarak.


Nak order? sila klik

Sebarang pertanyaan dan pesanan boleh hubungi saya:

(YOUR TRUSTED SHAKLEE INDEPENDENT DISTRIBUTOR)
sms/whatsapp 0174636210
Email : chintashoope@gmail.com
No Id: 1074293


*setiap pembelian anda wajib akan mendapat konsultasi percuma yang berterusan dari saya

Monday, October 19, 2015

15 PUNCA HAID LEWAT, AKU HAMIL KE?

Assalammualaikum...

Ramai yang mungkin kaum wanita yang telah berkahwin akan mengalami masalah seperti ini. Haid datang lambat dari tarikh yang sepatutnya. Tapi bila check upt test, negatif. Rasa agak kecewa terutamanya yang telah lama menanti cahaya mata atau dah lama ingin timbang anak lagi.



Ia juga boleh dikenali sebagai Amenorea dalam istilah perubatan. Tak semua akan mendapat berita gembira jika haid datang lambat. Berkemungkinan ada masalah lain yang mungkin kita sendiri tak sedar yang menyebabkan haid datang lambat. Ini ada 15 punca haid datang lewat dari tarikh yang sepatutunya.


15 PUNCA HAID DATANG LEWAT

1. Tekanan



Tekanan mental boleh mempengaruhi jumlah hormone (GnRH) yang boleh menganggu ovulasi dan seterusnya memberhentikan haid korang.

2. Masalah kesihatan




Haid datang lewat boleh disebabkan oleh penyakit seperti PCOS atau deman panas yang memberikan tekanan fizikal boleh menganggu kitaran haid.

3. Kelebihan hormone prolaktin




Hormon prolaktin yang berlebihan menghalang pengeluaran telur dan menyebabkan haid lewat. Korang akan merasa seperti susu keluar, atau berkemungkinan mengalami masalah hyperprolatinemia.

4. Menyusu badan




Jika korang masih menyusukan anak-anak itu perkara normal jika haid datang lambat. Ini kerana hormon korang masa ini telah mengganggu dan menyebabkan haid datang lewat.

5. Masalah kelenjar tiroid




Hormon tiroid juga boleh menganggu haid dimana korang akan rasa panas, berdebar dan kekurangan berat badan secara mendadak.

6. Perubahan dalam jadual




Maknanya kitaran haid korang tak teratur disebabkan masalah hormon tak stabil.

7. Perubatan

Korang mungkin ada makan apa-apa dari hospital yang menganggu kitaran haid korang contoh seperti pil perancang.

8. Berat badan berlebihan




Berat badan yang berlebihan akan menganggu ketidakseimbangan hormone estrogen dalam badan. Kebanyakan haid wanita dan kesuburan kembali normal apabila berat badan mereka menurun.

9. Terlalu kurus




Bila badan terlalu kurus sehingga tiada lemak di dalam badan juga ajan menganggu kitaran haid korang. Ini selalunya berlaku pada para atlet. Tempoh haid boleh kembali normal semula jika berat badan kembali yang sepatutnya.

10. Membuat senaman berat




Jika ada yang menyertai sebuah acara yang melakukan senaman berat seperti marathon juga boleh menganggu ovulasi. Ini disebabkan tekanan bertambah ke atas badan akan mencegah kehamilan.

11. Tersilap kira tarikh




Kitaran haid berbeza untuk semua wanita. Purata kitaran haid yang normal ialah antara 21-­35 hari. Akan tetapi terdapat sesetengah wanita yang tidak mempunyai kitaran haid yang teratur. Ramai wanita sebenarnya tak ingat tarikh sebenarnya haid jadi digalakkan untuk catatkan dalam buku pada setiap bulan atau muat turun sahaja kalendar dalam handphone korang.

12. Peri­Menopaus

Peri­menopaus adalah tempoh di mana peralihan dari usia reproduktif ke usia tidak reproduktif dimana haid akan berhenti selama­lamanya. Dalam tempoh ini, tempoh haid anda akan berubah ke kurang kerap.

13. Menopaus




Menopaus adalah apabila ovulasi tidak berlaku lagi dan haid berhenti selama­-lamanya.

14. Ubat pencegahan kehamilan




Pengambilan pil perancang, suntikan ataupun ubat yang boleh menyebabkan perubahan hormon di dalam badan boleh mengganggu kitaran haid. Apabila korang dah berhenti penggunaan ubat pencegah kehamilan, badan akan memerlukan masa untuk menyesuaikan diri dalam perubahan hormone sebelum tempoh kitaran haid menjadi stabil.

15. Kehamilan




Akhirnya! Ya, tempoh haid lewat mungkin kerana korang sedang hamil. Ujian kehamilan air kencing ataupun darah boleh menentukan bahawa korang hamil atau tidak.





STOP!!!

Sempena bulann oktober ni Shaklee ada promosi beli 2 botol GLA complex dan dapatkan 5% diskaun..sangat berbaloi...So sapa nak dapatkan pek kembar ni kena direct mesej Ida k...




Nak order? sila kliK


Sebarang pertanyaan dan pesanan boleh hubungi saya:

NURUL AQIDAH AZAHAR
(YOUR TRUSTED SHAKLEE INDEPENDENT DISTRIBUTOR)
sms/whatsapp 0174636210
Fanpage : Mummysupplementshop
Email : Aqidgirl_88@yahoo.com

*setiap pembelian anda wajib akan mendapat konsultasi percuma yang berterusan dari saya

Google+ Followers